דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי ח' באייר תשפ"ד 16.05.24
20.8°תל אביב
  • 16.0°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 19.3°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 21.7°טבריה
  • 19.6°צפת
  • 20.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

הישג היסטורי: אנסטסיה גורבנקו זכתה במדליית הזהב באליפות העולם בשחייה

השחיינית בת ה-18 הדהימה באליפות הנערכת אבו דאבי, כשקבעה 29.34 שניות ב-50 מטר חזה והפכה לישראלית הראשונה אי פעם שזוכה בזהב באליפות העולם | גורבנקו: "הרגשה מדהימה, אני כאן כדי ליהנות וזה עובד בינתיים"

  • השחיינית בת ה-18 הדהימה באליפות הנערכת אבו דאבי, כשקבעה 29.34 שניות ב-50 מטר חזה והפכה לישראלית הראשונה אי פעם שזוכה בזהב באליפות העולם | גורבנקו: "הרגשה מדהימה, אני כאן כדי ליהנות וזה עובד בינתיים"
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

אנסטסיה גורבנקו מישראל היא אלופת העולם במשחה ל-50 מטר חזה. השחיינית בת ה-18 הדהימה אחר הצהריים (שישי) כשעצרה ראשונה את השעון על 29.34 שניות בגמר אליפות העולם הנערכת באבו דאבי והפכה לישראלית הראשונה אי פעם שמשיגה מדליית זהב באליפות עולם בשחייה.

עבור השחיינית הישראלית הבכירה מדובר גמר הראשון אי פעם באליפויות העולם, לאחר שבשנה האחרונה זכתה פעמיים בתואר אלופת אירופה במשחה ל-200 מטרים מעורב אישי, בבריכות קצרות ובארוכות. גורבנקו תמשיך להתחרות באליפות במטרה לסיים עם יותר ממדליה אחת.

אנסטסיה גורבנקו אלופת העולם ב-50 חזה (צילום: Francois Nel/Getty Images)
אנסטסיה גורבנקו אלופת העולם ב-50 חזה (צילום: Francois Nel/Getty Images)

גורבנקו עלתה אתמול עלתה מהמקום השביעי לחצי הגמר ב-50 חזה עם זמן של 30.08 שניות ומהמקום ה-15 לחצי גמר 100 גב בזמן של 58.39 שניות. לאחר מכן, היא סיימה שישית בסיכום הכללי של חצי הגמר ב-50 חזה עם 29.77 שניות והעפילה לגמר. במקצה ל-100 מטר גב לעומת זאת, היא שברה את השיא הישראלי אך לא העפילה לגמר.

"זו הפתעה גדולה עבורי, הפעם הראשונה בה ישראל זוכה במדליית זהב באליפות העולם. אני כאן כדי ליהנות וזה עובד בינתיים. אני שמחה עכשיו, זה מה שחשוב", אמרה גורבנקו. "ההרגשה נורא כיפית. כיף לעשות את זה על אדמת אבו דאבי, מרגש לייצג את המדינה שלי ככה. הפעם הראשונה שבה אני מצליחה לנצח אליפות עולם וזה משהו שלא אשכח בחיים".

אנסטסיה גורבנקו, אלופת העולם ב-50 חזה (צילום: סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה)
אנסטסיה גורבנקו, אלופת העולם ב-50 חזה (צילום: סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה)

שר התרבות והספורט, חילי טרופר, בירך: "הבאת למדינת ישראל גאווה גדולה ותענוג לשמוע את התקווה מתנגנת באבו דאבי. אנסטסיה, את אלופה אמיתית ומהווה השראה גדולה. בהתמדה ובנחישות הוכחת איך עושים היסטוריה! מחכים לחגוג איתך כאן בארץ".

יעל ארד, יו"ר הוועד האולימפי בישראל: "ילדת הפלא האולימפית של השחייה הישראלית מהיום אלופת עולם. מנפצת סדרתית של כל שיא ותקרה. ברכות לאיגוד השחייה בישראל, ליחידה לספורט הישגי, לצוות המאמנים בראשות דייב מארש ואהוד סגל".

מדובר במדליה שלישית בסך הכל של ישראל באליפויות עולם, כאשר לפניה עשו זאת מי שמכהן כיום כיו"ר איגוד השחייה מיקי חליקה, עם מדליית הארד במשחה ל-400 מעורב אישי בשנת 2000 והשחיינית האולימפית לשעבר, ורד בורוכובסקי, שזכתה גם כן בארד במשחה ל-50 פרפר ב-2002.

בנוסף, דניס לוקטב בן ה-21 קבע שיא אישי במשחה ל-200 מטר חופשי עם 1:44.08 דקות וסיים במקום ה-16 הכללי. מדובר בשיפור של 26 מאיות לשיאו האישי, אותו השיג בחודש שעבר באליפות אירופה בקאזאן, וכעת הוא רחוק כחצי שנייה מהשיא הישראלי אותו מחזיק תומר פרנקל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!