דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
22.4°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 18.2°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 20.9°באר שבע
  • 25.9°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 13.5°צפת
  • 21.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

מדינות אירופה נערכות להחמרת ההגבלות בתגובה להתפשטות האומיקרון

צרפת שוקלת חובת הצגת אישור חיסון בכניסה למסעדות ואירועים ציבוריים | הפאבים באירלנד נסגרים ב-20:00 | ממשלת הולנד דנה בהחמרת הסגר החלקי שהוטל במדינה | בטורינו ופריז מתוכננות מחאות נגד ההגבלות החדשות

מתחם חיסונים זמני באצטדיון סטמפורד ברידג' של צ'לסי בלונדון
(צילום: AP Photo/Frank Augstein)
מתחם חיסונים זמני באצטדיון סטמפורד ברידג' של צ'לסי בלונדון (צילום: AP Photo/Frank Augstein)

מדינות אירופה מתכוננות להטלה מחודשת של הגבלות חמורות יותר בניסיון לעצור את גל התחלואה החדש ביבשת שהביא זן האומיקרון המדבר במיוחד. ההודעות הממשלתיות על הצעדים המתוכננים עוררו כבר קריאות למחאה ציבורית מפריז ועד ברצלונה.

העלייה המבהילה במספר הנדבקים הביאה את הממשלות בצרפת ובאוסטריה להחמיר את הגבלות הכניסה והיציאה מגבולותיהן. פריז ביטלה את תצוגת זיקוקי הדינור המסורתית בערב השנה החדשה, דנמרק הודיעה על סגירת התיאטראות, אולמות הבידור, גני השעשועים והמוזיאונים. אירלנד הטילה הגבלות תפוסה באירועים בשטח פתוח ובמבנים סגורים וקבעה שהפאבים והברים יסגרו בשעה 20:00.

ראש ממשלת אירלנד מיהאל מרטין הצליח לנסח את הכיוון והתחושה ביבשת בנאום לאומה, בוא אמר שההגבלות החדשות נחוצות כדי להגן על חייהם ופרנסתם של אזרחי המדינה מנגיף הקורונה שחזר להשתולל.

"שום דבר מזה לא פשוט", אמר מרטין ביום שישי. "כולנו מותשים מהקורונה ומההגבלות שנדרשות בעקבותיה. העליות והירידות, האכזבות והתסכולים, גובים מכולנו מחיר כבד. אבל זאת המציאות שאנחנו מתמודדים איתה".

מדינות אחרות ביבשת עשויות ללכת רחוק יותר. שרי ממשלת הולנד נפגשו היום (שבת) לדון בהצעת צוות מומחים שהמליץ להחמיר את הסגר החלקי שהוטל כבר במדינה והביא לירידה חלקית במספר ההדבקות.

הבדרכו לישיבה, סירב שר הבריאות ההולנדי הוגו דה ז׳ונג להגיד מה הצעדים אותם עשויה הממשלה לנקוט. "יש חששות מאוד כבדים", אמר לעיתונאים. "זו הסיבה לכך שאנחנו נפגשים ביום שבת, כדי לראות מה אנחנו צריכים לעשות".

מספר חנויות במדינה פתחו הבוקר את דלתותיהן מוקדם יותר מהרגיל, כדי לקבל את פני הלקוחות שנהרו למרכזי הקניות מחשש שזאת תהיה ההזדמנות האחרונה שלהם לפני חג המולד בסוף השבוע הבא.

עיריית רוטרדם צייצה בטוויטר ש"מרכז העיר עמוס מדי", וקראה לציבור: "אל תבואו לעיר". גם אמסטרדם הוציאה הודעת אזהרה על עומס כבד ברחוב הקניות המרכזי בעיר וקראה לציבור לשמור על הנחיות הקורונה.

בבריטניה, בה הגיע השבוע מספר הנשאים המאומתים לשיא חדש, הממשלה כבר חידשה את חובת עטיית המסכה בחחלים סגורים וחייבה הצגת אישור חיסון או תוצאת בדיקה שלילית בכניסה למועדוני לילה ואירועים המוניין.

כעת מומחי הבריאות במדינה קוראים לממשלה לנקוט בצעדין נוספים כדי למנוע קריסה של בתי החולים.

ה-BBC דיווח שפרוטוקולים מישיבות צוות הייעוץ המדעי למקרי חירום, שהודלפו לתאגיד השידור, כללו הצעות לאיסור על התקהלויות בחללים סגורים וסגירת ענף האירוח.

בריטניה ,כמו מדינות מדינות נוספות בעולם, החלה גם להאיץ את מבצע חיסוני הבוסטר, אחרי שמידע ראשוני הראה ששתי מנון חיסון יעילות פחות נגד זן האומיקרון. מרכזי קניות, קתדרלות ואצטדיוני כדורגל במדינה הוסבו, לצורך העניין, למרכזי חיסון המוניים.

בביקור שערך הבוקר במרכז חיסונים זמני שהוקם באצטדיון של קבוצת צ'לסי אמר ראש עיריית לונדון סאדיק קאן שההתפשטות המהירה של הזן עלולה להפריע לפעולה התקינה של השירותים הציבוריים בבירה.

"הבעיה העיקרית שלנו היא מספר תושבי לונדון שנדבקו בנגיף, מה שיותר בעיה קשה של מחסור בכוח אדם ופוגע ביכולת שלנו לתת שירות לציבור ברמה הגבוהה ביותר", אמר קאן ל-BBC, "אני מאוד מאוד מודאג מההעדרות מהעבודה של צוותי רפואה, כבאים ושוטרים ברובעים השונים של לונדון".

האומיקרון הוא כעת הזן הדומיננטי בלונדון והעירייה הגבירה את המאמצים להגיע לתושבים שעדיין לא חוסנו או עדיין לא קיבלו את הבוסטר.

"אני רוצה לפנות ישירות ליותר ממיליון תושבי לונדון שעדיין לא קיבלו אף חיסון נגד הקורונה: אף פעם לא מאוחר לקבל את המנה הראשונה או השנייה שלכם", אמר ראש העיר, זה יעזור לנו להגן עליכם, על יקיריכם ועל מערכת הבריאות שלנו".

בצרפת הודיעה הממשלה שהיא תתחיל לחסון ילדים בני 11-5 ביום רביעי השבוע. ראש הממשלה ז'אן קסטקס אמר אתמול שזן האומיקרון מתפשט "במהירות האור" ולכן הממשלה בציעה חובת הצגת אישור חיסון בכניסה למסעדות, בתי קפה ומוסדות ציבוריים אחרים. הצעדים המתוכננים דורשים אישור בפרלמנט.

בפריז צפויות להיערך הערב הפגנות מחאה נגד אישור החיסון החדש והההגבלות שעדיין חלות במדינה. מחאות דומות אמורות להתקיים גם בטורינו שבאיטליה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!