דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
18.3°תל אביב
  • 11.6°ירושלים
  • 18.3°תל אביב
  • 14.7°חיפה
  • 19.1°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 20.2°אילת
  • 17.8°טבריה
  • 11.1°צפת
  • 17.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

תקיפה שלישית ב-48 שעות: אחות הותקפה על ידי מטופלת בבית החולים אברבנאל

האחות קטי לוריא: "כל יום אני מגיעה לעבודה בידיעה שהיום אני עלולה להיפגע והנה זה קרה לי" | בשבוע שעבר שבתו האחיות במחאה על האלימות כלפיהם | הסתדרות האחיות תדון בהחרפת המאבק

קטי לוריא, האחות שהותקפה אתמול במהלך שעת הערב (צילום: באדיבות הסתדרות האחים והאחיות)
קטי לוריא, האחות שהותקפה אתמול במהלך שעת הערב (צילום: באדיבות הסתדרות האחים והאחיות)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

מקרה אלימות קשה שלישי כלפי אחים ואחיות בבתי חולים לבריאות הנפש אירע אמש (שבת). בשעות הערב הותקפה אחות במחלקת נשים סגורה בבית החולים אברבנאל על ידי מטופלת וספגה חבלות ופציעות בפניה וראשה. האחות פונתה לטיפול רפואי בבית החולים וולפסון ולאחר מכאן שוחררה לביתה.

לטענת הסתדרות האחים והאחיות, האירוע היה יכול להימנע אם האחות לא הייתה מתבקשת לבצע משימות לא טיפוליות שאמורות להיות באחריות המאבטחים שלא קיימים במחלקה הסגורה.

"אני כל יום מגיעה לעבודה בידיעה שהיום אני עלולה להיפגע והנה זה קרה לי", אמרה קטי לוריא האחות שהותקפה. "לא הוכשרתי לבצע תפקיד של מאבטח, אני אחות ותפקידי לתת מענה רפואי מיטבי למטופלים".

"עצוב שאני צריכה לחזור הביתה עם שריטות ופגיעות גופניות ונפשיות, במיוחד שמדובר במקרה שהיה ניתן לחזות אותו ולמנוע אותו מראש. כל מה שאני מבקשת זה להגיע בבטחה למשפחה שלי בבית", הוסיפה.

הסתדרות האחים והאחיות תקיים היום ישיבת חירום בזום עם הוועדים בבתי החולים לבריאות הנפש בה תדון בהחרפת הצעדים הארגוניים במחאה על האלימות נגד הצוותים הרפואיים.

אילנה כהן, יו"ר הסתדרות האחים והאחיות: "האחריות לאלימות הקשה הזו היא על ממשלת ישראל והעומד בראשה. אי יישום ההסכם למיגור האלימות והצבת מאבטחים בבתי החולים לבריאות הנפש כמתחייב ממנו היה מונע בוודאות את התקיפות בסוף השבוע. אילולא האחות לא הייתה מבצעת משימה שנועדה למאבטחים שלא קיימים במחלקה, התקיפה הזו לא הייתה מתרחשת".

"משרד הבריאות וממשלת ישראל ממשיכים לשבת בחיבוק ידיים ולהפקיר את האחים והאחיות שחווים יום יום מעשי אלימות קשים במהלך עבודתם הפוגעים בבריאותם הפיזית והמנטלית", הוסיפה, "זהו מצב חירום לאומי הדורש פתרונות מיידים שלא יכול להימשך עוד ולכן נקבל החלטה על צעדים ארגוניים מתוך מטרה להגן על האחים והאחיות".

בצהרי יום שישי הותקף אח במחלקה סגורה בבית החולים לבריאות הנפש לב השרון. האח, שפתח את דלת חדר הביקורים, הותקף באלימות קשה על ידי מטופל אחר במחלקה שניסה לברוח. המטופל תקף את האח באגרופים בפניו ובראשו ופצע אותו. הוא פונה לקבלת טיפול רפואי בביה״ח לניאדו בנתניה כשהוא סובל מחבלות בראשו ובפניו ובמצב נפשי קשה.

מקרה נוסף אירע אף הוא בצהריים ביום שישי, במחלקה סגורה בבית החולים לבריאות הנפש שער מנשה, כשמטופל בעל רקע פלילי השתולל במהלך טיפול שקיבל וכתוצאה מכך, פגע ב-4 אנשי צוות. אחת האחיות, נפגעה קל ברגליה ובידה הימנית. לאחר טיפול במקום היא שוחררה לביתה.

ברביעי שעבר שבתו האחים והאחיות במערכת הבריאות שביתת אזהרה בת 24 שעות, במחאה על עיכוב ביישום צעדים למניעת אלימות כנגד עובדי רפואה, במרכזם הצבת שוטרים 24/7 בבתי החולים הכלליים, והצבת מאבטחים במחלקות הסגורות במרכזים לבריאות הנפש. צעדים אלו הוסכמו עם משרד הבריאות כבר ב-2018, בעקבות המלצת ועדה בנושא, אך עד היום יושמו באופן חלקי בלבד.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!