דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון י"א באייר תשפ"ד 19.05.24
20.7°תל אביב
  • 20.9°ירושלים
  • 20.7°תל אביב
  • 21.3°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 20.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

בנט: "מודאג מהפער בהתחסנות בין אוכלוסיות שונות בישראל"

בפתח ישיבת הממשלה אמר רה"מ ש"לא יהיו הגבלות שלא לצורך, אבל היכן ומתי שצריך להדק - נהדק" | בישיבה השתתפה מיכל זכות, תלמידה שהחלימה מקורונה וסובלת מתסמיני 'לונג קוביד'

ראש הממשלה נפתלי בנט עם מיכל זכות, תלמידת כיתה י"א שהחלימה מקורונה ומתמודדת עם תסמיני 'לונג קוביד' (צילום: חיים צח / לע"מ)
ראש הממשלה נפתלי בנט עם מיכל זכות, תלמידת כיתה י"א שהחלימה מקורונה ומתמודדת עם תסמיני 'לונג קוביד' (צילום: חיים צח / לע"מ)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר הבוקר (ראשון) שהוא מודאג מהפער בשיעור הילדים שחוסנו לקורונה בין אוכלוסיות שונות. בנוסף הדגיש שייתכנו הגבלות נוספות למניעת התפשטות זן האומיקרון אך "לא יהיו הגבלות שלא לצורך". הממשלה תאשר בין היתר קידום הצעת חוק שתאפשר למדינה לגבות תשלום ממבודדים שיידרשו לבידוד במלונית.

בישיבה השתתפה גם מיכל זכות, תלמידת כיתה י"א שחלתה בנגיף הקורונה וסובלת מהשפעת תסמינים לטווח ארוך. מיכל ואביה שיתפו את ראש הממשלה והשרים בהתמודדותם עם תסמיני המחלה שנותרו לטווח הארוך (Long COVID), בהם בעיות בזיכרון, קשיים קוגניטיביים, עייפות ותשישות, ועוד.

"אני מודאג במיוחד מהפער בין אוכלוסיות שונות בישראל. ברמת השרון, באפרת, בעומר ובמודיעין מכבים-רעות, כבר חוסנו כ-30% מהילדים. אבל בקריית מלאכי, בטבריה וברהט, בערך כ-3%", אמר בנט בפתח ישיבת הממשלה, "זה לא צריך להיות ככה. החיסון נגיש לכל אזרחי ישראל – לא רק לעשירים."

בנט קרא לציבור לקחת אחריות ולחסן את הילדים: "מדינת ישראל תעשה את חלקה: מערכת הבריאות, מערכת החינוך – כולם מבינים שחייבים להתגייס בכל הכח לחסן את ילדי ישראל. אבל לכל אחד מאיתנו ישנה גם אחריות אישית. אלה הילדים שלנו. הדבר הטבעי ביותר, החובה הראשונה שלנו כהורים, היא להגן עליהם, לא להותיר את הילדים חשופים."

ראש הממשלה התייחס בדבריו גם לסוגיית הרחבת ההגבלות, במסגרתה הוא ושר הבריאות הורוביץ שינו את דעתם בשבוע שעבר כשהתכוונו לקדם צמיד לבעלי תו ירוק בקניונים, ולאחר ביקורת שינו את הכיוון להחלת 'תו סגול מהודק' בקניונים שיכלול הגבלת תפוסה ואכיפה מוגברת של עטיית מסכות. לדבריו, "הממשלה עד כה נהגה באחריות והיא תמשיך לנהוג כך. אנחנו נתאים את החלטותינו להיגיון האפידימיולוגי, למצב התחלואה ולתפיסה הכוללת. לא יהיו הגבלות שלא לצורך, אבל היכן ומתי שצריך להדק – נהדק."

בנט הדגיש ש"האומיקרון כבר חדר לארץ, כלומר – יש כבר הידבקויות בקהילה, ואנחנו גם רואים כבר עליה במקדם ההדבקה. זה התחיל. הפעם, בגלל הטבע המדבק מאוד של הווריאנט, צריך להבין – ההגנה הקולקטיבית, הלאומית, שהמדינה נותנת, לא מספיקה."

"אנחנו בישראל רואים מה קורה בשאר העולם, יש לנו מעין מבט לעתיד: מדינות אירופה בסגר או לקראת סגר, כמו הולנד שנכנסה לסגר מלא של כמעט חודש שהחל להבנתי היום, חגיגות חג המולד התבטלו הלכה למעשה, ויש אחוזי תחלואה חסרי תקדים. עכשיו כבר ברור הרבה יותר מה עומד מולנו. העובדה שמדינת ישראל במצב טוב יחסית כרגע היא לא מקרית, היא תוצאה של עבודה קשה וניהול הדוק של כל שרי הממשלה ושל כולנו פה.

אני מבין לגמרי את העייפות בציבור: גל רודף גל, כמו שכתוב בשיר, אבל זו המציאות שאנחנו חיים איתה, והמטרה שלנו ממשיכה להיות לקיים את כלכלת ישראל, את המשק ואת מערכת החינוך, כמה שאפשר גם במהלך המגיפה. לכן, אנחנו נמשיך לקבל את ההחלטות הנכונות, ויחד – ממשלה אחראית ואזרחים אחראיים – נעבור בעזרת השם, את הגל החמישי בשלום".

הממשלה תאשר קידום הצעת חוק שתאפשר גביית כספים ממבודדים שיידרשו לבידוד במלונית. עד כה השהות במלונית מומנה על ידי המדינה, בהתאם לחוק. לפני מספר שבועות הודיעו בנט והורוביץ שהם מעוניינים לשנות את מדיניות הבידודים כך שחוזרים לא מחוסנים מחו"ל, ששהו במדינות אדומות, יחויבו בבידוד של יום במלונית על חשבונם, עד לקבלת תוצאת בדיקה שלילית.

בנט והורוביץ סיכמו בחמישי להביא לאישור הממשלה רשימה נוספת של מדינות אדומות, בהתאם להמלצה שתגובש במשרד הבריאות במהלך סוף השבוע. עד כה לא פורסמה רשימת מדינות מעודכנת, אך משרד הבריאות הודיע שהמדינות שהמשרד שוקל להכריז עליהן כאדומות הן נורבגיה, אירלנד, איחוד האמירויות, צרפת, ספרד, שבדיה ופינלנד.

אנגליה ודנמרק הצטרפו בחצות שבין חמישי לשישי לרשימת המדינות האדומות, יחד עם 49 מדינות בדרום יבשת אפריקה ובאיים הסמוכים. שהיית ישראלים במדינות אלו אסורה אלא באישור ועדת חריגים, והחוזרים מהן נדרשים לבידוד של שבוע שיומו הראשון יתקיים במלונית קורונה, עד לקבלת תוצאת בדיקה שלילית. עקב ההתפשטות הרחבה של זן האומיקרון, הנחה בנט להרחיב את רשימת המדינות בהקדם. המדינות האדומות נקבעת באמצעות קריטריונים להתפשטות תחלואה שהגדיר משרד הבריאות, ומתפרסמת באתר הקורונה של משרד הבריאות.

בשבוע שעבר חזרו בהם בנט והורוביץ מהכוונה לחייב תו ירוק בקניונים, ולתת צמיד למי שזכאי לתו הירוק בלבד. לפי הצעה זו מי שאינו נושא תו ירוק יוכל לגשת רק לשטחים שאינם מקומות חיוניים כמו סופרמרקטים, בתי מרקחת, מרפאות, מוסדות ציבור ותחנות תחבורה ציבורית. שר הבריאות ורה"מ נסוגו כעבור יום מההצעה שהעלתה קשיי יישום רבים, בעקבות ביקורת חריפה מצד בעלי הקניונים.

בשישי האחרון הודיע משרד הבריאות על זיהוי 45 מאומתים חדשים לזן האומיקרון. עד כה זוהו בישראל 134 מאומתים, שהגיעו ממגוון רחב של מדינות: 86 מהמאומתים ששבו מדרום אפריקה, אנגליה, צרפת, ארה"ב, איחוד האמירויות, הונגריה, איטליה, נמיביה, טנזניה, גרמניה, מרוקו, ספרד, סרביה, בלגיה, וטורקיה. 28 מאומתים נוספים נדבקו מאנשים ששבו מדרום אפריקה, אנגליה, ארה"ב וצרפת. 20 מאומתים נוספים נדבקו בקהילה ב-3 אירועים שונים, כלומר, מקור ההדבקה שלהם אינו ידוע.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!