דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
22.4°תל אביב
  • 16.9°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.9°באר שבע
  • 26.0°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 14.2°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

720 ש״ח נוספים בחודש: ההסתדרות חתמה על הסכם מיוחד לעובדי המינהל והמשק בכללית

ההסכם יהיה בתוקף ל-3 השנים הקרובות, ויחול על טכנאים, הנדסאים, כוח עזר, סניטרים, מהנדסים ואקדמאים | יו״ר ההסתדרות: ״הכרת תודה לעובדים המסורים שפועלים ללא לאות״ | פרוספר בן חמו: ״עושים צדק עם העובדים בשכר הנמוך״

יו״ר הוועד הארצי של עובדי קופ״ח כללית בן חמו, ויו״ר ההסתדרות בר-דוד (צילום: דוברות ההסתדרות)
יו״ר הוועד הארצי של עובדי קופ״ח כללית בן חמו, ויו״ר ההסתדרות בר-דוד (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

משרד האוצר, ההסתדרות, ארגון עובדי קופת חולים כללית והנהלת שירותי בריאות כללית חתמו היום (ראשון) על הסכם קיבוצי מיוחד שיחול על כ-15 אלף עובדי מנהל ומשק בשירותי בריאות כללית.

ההסכם יהיה בתוקף ל-3 שנים וכולל הגדלת תוספות שכר של עד 720 שקלים בחודש לעובד ויחול על טכנאים, הנדסאים, כוח עזר, סניטרים, מהנדסים ואקדמאים. המקור התקציבי להסכם הוא במסגרת עסקת החבילה במשק.

חתימת ההסכם הקיבוצי לעובדי המנהל והמשק. ארנון בר-דוד: ״מברך על ההסכם שמשפר את תנאי העבודה והביטחון התעסוקתי של עובדי המנהל והמשק״ (צילום: דוברות ההסתדרות)
חתימת ההסכם הקיבוצי לעובדי המנהל והמשק. ארנון בר-דוד: ״מברך על ההסכם שמשפר את תנאי העבודה והביטחון התעסוקתי של עובדי המנהל והמשק״ (צילום: דוברות ההסתדרות)

עוד הוסכם כי הצדדים ימשיכו לקיים משא ומתן אינטנסיבי ורציף, מתוך הכרה בחשיבות מניעת פגיעה בביטחונם התעסוקתי של העובדים, בתנאי העבודה וביחסי העבודה, כך שעד סוף 2022 ייעשו מאמצים הדדיים להגיע להסכמות או לחתום על הסכמים קיבוציים לגבי כל אחת מהפעולות המתוכננות.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד אמר עם חתימת ההסכם: "עובדי שירותי בריאות כללית פועלים ללא לאות למען חברי הקופה, הן בתקופות שגרה והן בתקופת הקורונה, ואני מברך שהצלחנו להגיע להסכם שמשפר את תנאי עבודתם וביטחונם התעסוקתי. תודה למשרד האוצר, להנהלת שירותי בריאות כללית ולכל מי שהיה שותף לחתימת ההסכם, שמסמל את הכרת התודה של כולנו לעובדים המסורים הללו".

מנכ"לית שירותי בריאות כללית רות רלבג: "חתימת ההסכם מהווה בשורה חשובה לעובדים המסורים שלנו בתחומי המינהל והמשק במרפאות הקהילה ובבתי החולים. ברצוני להודות לכל השותפים שפעלו נמרצות לסיום המהלך וחתימה על ההסכם".

יו״ר ארגון עובדי קופת חולים כללית, פרוספר בן חמו: "אני מברך על ההסכם שעושה צדק עם רוב העובדים שמקבלים שכר נמוך. אני רוצה להודות ליו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד על מאמציו להשגת ההסכם, וכן ליו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל ולראש חטיבת מוסדות בריאות בהסתדרות המעו"ף עדה קרמרסקי. תודה גם לכל הצוות מהוועד הארצי שעמל יחד איתי על השגת ההסכם, לכל חברי הוועד הארצי ולהנהלת הקופה על שיתוף הפעולה בדרך לחתימת ההסכם החשוב".

העובדים שייכללו בהסכם הם: מהנדסים, אקדמאים, עובדי דור ב', טכנאים והנדסאים, משווי טכנאים, דירוג אחיד, עובדי ביקורת אקדמאים, כוח עזר וסניטרים.

בגיבוש ההסכם מטעם ההסתדרות היו מעורבים מנכ"ל הסתדרות האחיות עו"ד אורי פליישמן ועו"ד מאיה פרנקו מהלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי. את ארגון עובדי קופ"ח כללית ייצגו עורכי הדין בני כהן וקרן קוטס-אמיתי.

ממשרד האוצר: סגן הממונה על השכר אפי מלכין, ענבל רואי ונדב שואט מצוות בריאות באגף שכר, ונעם רייף וליאת טפירו מהלשכה המשפטית.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!