דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת ג' באייר תשפ"ד 11.05.24
23.5°תל אביב
  • 20.4°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 24.3°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 22.4°באר שבע
  • 28.1°אילת
  • 27.5°טבריה
  • 22.1°צפת
  • 23.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

כ-2,000 חיסונים ביום: 14 אלף תלמידי יסודי התחסנו בבתי הספר

50 ניידות חיסון הגיעו לבתי הספר וחיסנו את התלמידים, באישור ההורים | במשרד החינוך נערכים לחלוקת בדיקות אנטיגן לתלמידי בתי הספר הערביים לקראת חופשת החורף

תלמידים בבית הספר בבענה מחכים לביצוע בדיקת קורונה במסגרת 'מגן חינוך' (צילום: מיכל מרנץ)
תלמידים בבית הספר בבענה מחכים לביצוע בדיקת קורונה במסגרת 'מגן חינוך' (צילום: מיכל מרנץ)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

כ-14 אלף תלמידי יסודי בגיל 5 עד 11 חוסנו במסגרת מבצע החיסונים בבתי הספר מאז תחילת מבצע החיסונים בראשון שעבר – כך דיווח היום משרד החינוך בישיבת ועדות החוקה והבריאות של הכנסת. מדובר בכ-10 אחוז מכלל התלמידים בגיל זה שהתחסנו נכון להיום. עם זאת, מספר המתחסנים בגילים אלו עדיין נמוך יחסית ועומד על כ-139 אלף מתוך 1.23 מיליון, שיעור של כ-11.5%.

גור רוזבלט, מנהל מינהל רישוי, בקרה ואכיפה במשרד החינוך, אמר שבמבצע השתתפו במבצע השתתפו 50 ניידות חיסון. הוא התייחס לאישורי ההורים במבצע החיסונים ואמר שלהורה שמעוניין לחסן את ילדו יש שלוש דרכים לתת את הסכמתו: טופס מקוון, טופס ידני או נוכחות בעת החיסון.

במשרד החינוך נערכים לחלוקת ערכות בדיקת אנטיגן לתלמידים בבתי הספר הערביים, כדי שיוכלו להיבדק לאחר חופשת החורף שתתחיל בסוף השבוע.

סמנכ"ל הבטיחות של משרד החינוך, אריה מור, סקר את פעילות הכיתה הירוקה, שמאפשרת חלופה לבידוד במערכת החינוך באמצעות בדיקות רציפות לכלל תלמידי הכיתה שבה התגלה מאומת. עם זאת, במקרה של תלמיד או מורה מאומת עם חשד לזן האומיקרון, הכיתה הירוקה מתבטלת והתלמידים שוהים בבידוד בביתם. מקרה נוסף בו הכיתה הירוקה אינה מופעלת הוא כאשר מתגלים יותר משני מאומתים באותה כיתה. לפי נתוני המשרד, 300 כיתות נמצאות כרגע במתווה הכיתה הירוקה.

אופן פעולה נוסף של המשרד ליצירת שגרת קורונה בטוחה בבתי הספר הוא תכנית מגן חינוך, שבה תלמידים ומורים נבדקים בבית הספר פעם בשבוע בבדיקת PCR במטרה לאתר התפרצויות. כרגע משתתפים 286 בתי ספר יסודיים בתכנית. תלמידים שהחלימו או שהתחסנו פטורים מהבדיקות. לדברי מור, המשרד שואף להכפיל את בתי הספר שמשתתפים במגן חינוך.

"התמקדנו בחיסון בחברה הערבית בגלל החופשה"

ראש הממשלה נפתלי בנט ושרת החינוך יפעת שאשא-ביטון נפגשו היום עם הנהלת המשרד. שאשא-ביטון אמרה לבנט: "כפי שאתה מכיר, הנתונים הוכיחו שאיפה שהיו ניידות חיסונים, מבצע החיסונים רשם הצלחה, בעיקר בחברה הערבית, שבה התמקדנו בשבוע האחרון משום יציאתה לחופשה ב-23 בדצמבר.

"המבצע תלוי בשני פרמטרים: הסכמת ההורים והיקף כוח האדם הרפואי שיקצה משרד הבריאות וייכנס למערכת החינוך. מערכת החינוך משתפת פעולה באופן מלא עם משרד הבריאות, פיקוד העורף וכל הגורמים השותפים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!