סערת "כרמל" פוגעת ברציפות אספקת החשמל, אך עד כה לא נרשמו הפסקות חשמל רבות היקף, אלא נקודתיות בלבד. תקלות באספקה נרשמו במספר רב של מקומות, ובייחוד בחדרה, פתח תקווה, חיפה ובירושלים.
לפי אורן הלמן, סמנכ"ל שירות בחברת החשמל, הגורם העיקרי לתקלות באספקה איננו הגשם אלא הרוח. "יש קריעת חוטים וקריסת עצים וענפים שפגעו בקווי החשמל", אמר הבוקר לאריה גולן ברשת ב'. "לא היו הצפות גדולות, אבל הסופה מתעתעת והיא תחזור אלינו".
תיקון התקלות עלול להמשך זמן ארוך
הלמן הדגיש את הקושי לתקן תקלות בנסיבות הנוכחיות: "במות הרמה של העובדים שלנו ברוחות חזקות עלולות לקרוס. אנחנו בכוננות ותגבור צוותים. יש מקומות מועדים בצפון לתקלות ובאזור ירושלים. יש גנרטורים בכוונות, להפסקות משמעותיות עד לתיקון. בינתיים זה לא קרה. גם מוקדי השירות מתוגברים. מי שמשתשמש במכשיר מציל חיים שיצטייד בסוללה חלופית״, אמר הלמן.
הלמן הסביר כי בתקלות במתח עליון או מתח גבוה, יש אינדיקציה מיידית ואילו בקווי מתח נמוך, המוליכים חשמל לרחוב או לבית, לא מתקבלת אינדיקציה מיידית והטיפול נעשה בעקבות דיווחים של הציבור.
חברת החשמל פתחה פורטל תקלות באינטרנט באתר, כדי לדווח על הפסקת חשמל, להתעדכן ולקבל צפי לתיקון.