דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
19.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 19.2°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 21.5°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 17.6°צפת
  • 18.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

קורס הנדסאים באלף שקלים: ההסתדרות השיקה תכנית לימודים, ואלפי עובדים נרשמו לאקדמיה

״אדם משכיל הוא גם עובד טוב יותר״, אומרת מירי שטח מנהלת תכנית לומדים ומתקדמים, ״המטרה לפתוח שער לכל עובד שרוצה ללמוד״ | במסגרת התכנית ניתנות מלגות בסכומים של עד 3,000 שקלים למשתתף 

מירי שטח, מנהלת התוכנית "עובדים ולומדים" בהסתדרות (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
מירי שטח, מנהלת התוכנית "עובדים ולומדים" בהסתדרות (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

למעלה מ-2,000 עובדים למדו השנה במסגרת תכנית ׳לומדים ומתקדמים׳ שהושקה על ידי ההסתדרות. מאות מתוכם לתואר אקדמי בסבסוד מחירים משמעותי. 15 אלף משתתפים נוספים לקחו חלק בהרצאות ובקורסים הדיגיטליים שמוצעים בחינם במסגרת התכנית.

״המטרה שעומדת לנגד עיננו היא לאפשר לכל עובד שירצה בכך ללמוד באקדמיה״, אומרת מירי שטח מנהלת התכנית, ״המחירים מסובסדים. זה מגיע מתוך אמונה שאדם משכיל יותר הוא גם אדם שמצליח יותר במקום העבודה שלו, ויכול להתקדם לתפקידים נוספים״.

שטח אומרת שהתכנית היא חלק מחזונו של יו״ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, לפתוח לכלל חברי ההסתדרות ״שער לעולם הידע״. מאחורי היוזמה עומד גם מנכ"ל ההסתדרות, אופיר אלקלעי, ש״יזם ודחף להקמת התוכנית".

לדברי שטח, בעידן שבו השינויים בשוק העבודה תכופים ביותר, מי שלא לומד עשוי למצוא את עצמו נשאר מאחור. ״זה חלק מתפקידי האיגוד המקצועי״, היא אומרת, ״לאפשר לעובד ללמוד, וגם לשדר לו את החשיבות והמשמעות שיכולה להיות לזה״.

״לפתוח שער לידע לכל עובד״. ארנון בר-דוד (צילום: דוברות ההסתדרות)
״לפתוח שער לידע לכל עובד״. ארנון בר-דוד (צילום: דוברות ההסתדרות)

במסגרת התוכנית, כל חבר הסתדרות בוותק של מעל לשנה, זכאי לקורס פעם בשנה. הסבסוד לתארים האקדמיים כולל מלגות של 3,000-2,000 שקלים בשנה. קורסי ההנדסאים שהתכנית מציעה הם בעלות של אלף שקלים בלבד לשנת לימודים, והקורסים המקצועיים בתוכנית מסובסדים בשיעור של כ-60% מעלותם בשוק.

״לצד זאת אנחנו מאפשרים גם לאנשים שלא רוצים דווקא לימודים אינטנסיביים גם קורסים קצרים והרצאות שניתנות בזום ללא תשלום״, אומרת שטח, ״בחרנו את הקורסים שזיהינו שיש להם את הביקוש הגבוה ביותר בשוק, ואת אלו שבאמת יכולים לקדם ציבורי עובדים רחבים במקומות העבודה״.

בין הקורסים המוצעים: הנהלת חשבונות וחשבות שכר, קורסי גישור, קורסים בתחום הסייבר וקורסי דירקטורים, לימודי שפות ועוד. סך הכל מציעה התוכנית מבחר של למעלה מ-80 קורסים שונים."הקורסים כולם נעשים על ידי המכללות המובילות בשוק: אדלר, ברליץ, ג׳ון ברייס, המכללה למנהל ועוד. כל מכללה נבחרה בהתאם ליכולותיה להסמיך בתחומה. דאגנו גם לפריסה גיאוגרפית שתאפשר לכולם להשתתף, כולל אפשרויות ללמוד און ליין". מרבית התכניות נערכות בשעות אחר הצהרים על מנת להתאים לאוכלוסיה עובדת.

"שדרוג מקצועי שנתן לי כלים רלוונטיים מאוד לתפקיד שלי בחברה"

נאור עוזרי (39) מבית דגן, מנהל פיתוח עובדים ומנהלים בחברת הביטוח כלל, סיים לאחרונה קורס מאמן אישי מוסמך. "רוב מה שאני עושה זה לבנות סדנאות למנהלים ולנציגים שלנו בתחומים של קידום מכירות, מנהיגות, מוטיבציה, פסיכולוגיה חיובית וכו'. תמיד רציתי לעשות קורס מאמן אישי, אבל לא רציתי להוציא על זה את הסכומים שדורשים בשוק – 18-13 אלף שקל"."כשקיבלתי את המייל על לומדים ומתקדמים מההסתדרות, הסתכלתי וראיתי שהעלות של הקורס הייתה 1,700 שקלים ולא האמנתי", הוא מספר. לדבריו, פנה לבית הספר תות תקשורת של אלון גל, בו מתקיים הקורס, לבקש את סילבוס הקורס 'הרגיל', על מנת להשוות אותו עם הקורס המוצע בתוכנית. "נדהמתי. זה היה אותו הקורס. נרשמתי מיד וגם הפצתי לחברים – אחרי נרשמו עוד שלושה חברים מהמשרד שלי".

"יזם ודחף להקמת התוכנית". אופיר אלקלעי, מנכ"ל ההסתדרות (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
"יזם ודחף להקמת התוכנית". אופיר אלקלעי, מנכ"ל ההסתדרות (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)

הקורס לדבריו היה בן חצי שנה ונערך מדי שבוע בימי חמישי בשעות אחר הצהרים עד הערב. "הקורס היה בשעות נוחות לאנשים עובדים, רגע לפני הסוף שבוע. הקבוצה הייתה כ-30 חברים, כולם הגיעו דרך לומדים ומתקדמים. אנשים מכל קשת המקצועות והמשרות בישראל: אחות סיעודית, מנהלת סניף בנק, מנהלת בכירה במשרד ממשלתי ועובד פשוט מחברת החשמל". לדבריו, חלק מהלומדים הגיעו על מנת לפתח את הכושרים המקצועיים שלהם בקריירה הנוכחית, חלקם על מנת לעבוד בתחום במקביל לקריירה הנוכחית שלהם וחלקם מתוך כוונה לעשות הסבה מקצועית. "עבורי זה שדרוג מקצועי שנתן לי כלים שרלוונטיים מאוד לתפקיד שלי בחברה"."גם עכשיו אחרי הקורס, אני ממשיך להיכנס לאתר ולבדוק איזה קורסים מציעים שם, כי בהחלט יש שם קורסים נוספים שאני שוקל לעשות בהמשך. יש שם קורסים מצויינים שחבל לפספס" מסכם עוזרי.שטח מציינת כי לצד הקורסים המכוונים להתפתחות מקצועית, מציעה התוכנית גם קורס מיוחד דווקא לעובדים הנערכים לקראת פרישתם לגמלאות. "לקורס קוראים 'מתכננים עתיד' וזה קורס חשוב מאוד שעוסק בהיערכות לקראת הפרישה – הן בהיבטים הכספיים והן בהיבטים מנטליים ובניה של תוכניות לעתיד. זיהינו שעבור הרבה אנשים נקודת הפרישה שיכולה להיות חגיגה היא גם תקופה מורכבת. באמצעות תכנון נכון והתכוננות ניתן למצות את גיל הגמלאות באופן המיטבי – להיערך לאתגרים שהוא מביא עמו אך גם לפתח חלומות חדשים, יוזמות חדשות ולהמשיך להתפתח". עלותו של קורס תכנון הפרישה 120 שקלים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!