דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.0°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 21.4°חיפה
  • 18.4°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 24.5°אילת
  • 19.4°טבריה
  • 20.1°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

ממשלת בריטניה אישרה חבילת סיוע של מיליארד פאונד לעסקים שנפגעו מזן האומיקרון

עסקים בענפי האירוח, ההסעדה והפנאי יהיו זכאים למענק חד פעמי של עד 6,000 פאונד | 100 מיליון פאונד יועברו לרשויות המקומיות לטובת עסקים שנפגעו בשטחן | הנחיות הקורונה החדשות פגעו משמעותית בהכנסות ענפי האירוח וההסעדה

מספר קטן של קונים ברחוב בלונדון עוברים ליד שלט עליו כתוב "אנחנו פתוחים" (צילום: AP Photo/Frank Augstein)
מספר קטן של קונים ברחוב בלונדון עוברים ליד שלט עליו כתוב "אנחנו פתוחים" (צילום: AP Photo/Frank Augstein)

ממשלת בריטניה הודיעה היום (שלישי) על חבילת סיוע בהיקף של מיליארד פאונד (כ-4.19 מיליארד שקלים) לענפי האירוח וההסעדה שנפגעו משמעותית מהתפשטות זן האומיקרון של נגיף הקורונה. ההחלטה באה אחרי לחץ הולך וגובר מצד בעלי פאבים, מסעדות ועסקים נוספים שהכנסתם צנחה בעקבות הנחיות הבריאות של הממשלה.

במסגרת התכנית, כל עסק בענפי האירוח, ההסעדה והפנאי באנגליה יהיו זכאים למענק חד פעמי של עד 6,000 פאונד (כ-28 אלף שקלים). 100 מיליון פאונד נוספים (כ-419 מיליון שקלים) יועברו לרשויות המקומיות לטובת תמיכה בעסקים בשטחן שנפגעו מהעלייה הפתאומית ברמת התחלואה כתוצאה מהתפשטות הזן המדבק.

בעלי פאבים ומסעדות דיווחו על גל של ביטולי אירועים בתקופת חג המולד, בגלל שרבים מעדיפים להימנע מאירועים המוניים ועובדים שחויבו לעבור לבידוד עצמי העמידו את העסקים במצב של מחסור בכוח אדם. תיאטראות ומוזיאונים רבים במדינה סגרו את שעריהם.

"עם העלייה במספר הנדבקים באומיקרון הציבור מתנהל, בצדק, בזהירות רבה יותר, וזה משפיע על ענפי האירוח, הפנאי והתרבות שלנו שבדרך כלל זו התקופה העמוסה ביותר של השנה עבורם", אמר ראש הממשלה בוריס ג'ונסון. "זו הסיבה שאנחנו פועלים באופן מיידי".

הצניחה בהכנסות של ענפים אלה באה אחרי שרשויות הבריאות במדינה קראו לציבור להגביל את המגעים החברתיים שלו ולהשתתף באירועי החג המועדפים עליהם בלבד. ההודעה באה אחרי שמספר הנדבקים בנגיף הגיע לרמות שיא חדשות, מה שהעורר את החשש לקריסה אפשרית של שירותי החירום והמחלקות לטיפול נמרץ.

חלק מארגוני בעלי העסקים בירכו על ההחלטה היום, אך יש גם כאלה שטוענים שהנזק שנגרם עד עכשיו חמור כל כך שחבילת הסיוע החדשה לא תספיק.

"אסטרטגיית הפתיחה/סגירה הורסת עסקים", אמר מייקל קיל, מנכ"ל התאחדות ענפי חיי הלילה, "אנחנו צריכים כל פאונד של סיוע, אבל החבילה הזאת היא כל כך יותר קטנה ממה שצריך שהיא על גבול העלבון".

למרות שהמועצה המדעית המייעצת של הממשלה המליצה להטיל הגבלות נוספות על עסקים והתקהלויות, הממשלה נמנעת מלהטיל סגר מלא, בין היתר בגלל העלות של צעד כזה לאוצר המדינה.

במקום סגר, ג'ונסון מהמר על החיסונים שיצילו את המצב. ראש הממשלה קרא לכל הציבור לקבל זריקת בוסטר כדי להאט את התפשטות האומיקרון.

ממשלות רבות באירופה, כמו גם הממשל בארה"ב, עומדות בפני דילמה דומה לגבי חומרת הצעדים שיש לנקוט מול זן האומיקרון, שלפי הקהילה המדעית מתפשט בקלות רבה יותר מכל זן אחר של הנגיף.

לפי ממצאים ראשוניים אומיקרון מביא לתחלואה פחות קשה מזנים קודמים, אבל מומחים הזהירו שמוקדם מדי לקבוע זאת כעובדה ושיש לקחת בחשבון שמדובר בזן שהחיסונים פחות יעילים נגדו.

אפילו אם יתברר שהוא אכן גורם לתחלואה קלה יותר, הזן החדש עלול ליצור עומס יתר על מערכות הבריאות בגלל המספר הגבוה של נדבקים בוץ מספר נשאים המאומתים בממלכה המאוחדת זינק ב-60% תוך שבוע, ואומיקרון החליף את דלתא כזן הדומיננטי ביותר במדינה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!