דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון י"א באייר תשפ"ד 19.05.24
27.4°תל אביב
  • 24.9°ירושלים
  • 27.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 25.4°אשדוד
  • 25.8°באר שבע
  • 32.6°אילת
  • 25.8°טבריה
  • 22.9°צפת
  • 27.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

קבינט הקורונה אישר לימודים בזום בחלק מהיישובים, לא הוחלט על מגבלת התקהלות

עוד אושר תו ירוק זמני למחוסנים במנה אחת, החלת תו סגול בקניונים, ודרישת תו ירוק בחנויות גדולות | בגלל התנגדות ראש הממשלה ושר האוצר לא הצביעו השרים על הצעת משרד הבריאות להגביל התקהלויות

ראש הממשלה נפתלי בנט בישיבת הממשלה (צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ)
ראש הממשלה נפתלי בנט בישיבת הממשלה (צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

קבינט הקורונה אישר הערב (שלישי) שורת צעדים בניסיון לעצור את התפשטות זן האומיקרון. בין היתר אישרו השרים מתווה למערכת החינוך והחלת הוראות התו הסגול על קניונים ומתחמי מסחר. בגלל התנגדות ראש הממשלה נפתלי בנט ושר האוצר אביגדור ליברמן לא הצביע הקבינט על המלצת משרד הבריאות להטיל מגבלת התקהלות.

על פי החלטת הקבינט, קניונים יפעלו במתכונת של תו סגול, לפי יחס תפוסה של 15:1 (אדם אחד על כל 15 מטרים). כניסה לחנויות ששטחן עולה על 100 מ"ר תחייב הצגת הצגת תו ירוק, גם במתחמי קניות פתוחים וגם בסגורים. חובת התו הירוק תחול גם העובדים בחנויות.

עוד הוחלט שדוכני המזון בקניונים יתנו שירות ללקוחות בכפוף להצגת תו ירוק, ולא תתאפשר בהם ישיבה. כניסה למסעדות הממוקמות בתוך קניון תתאפשר גם היא רק בכפוף להצגת תו ירוק, בהתאם למתכונת הנהוגה היום.

התו הירוק בקניונים ובמתחמי המסחר לא יחול על מקומות שמספקים שירותים חיוניים, בהם תימשך המתכונת הנהוגה כיום, תו סגול ביחס תפוסה של 7:1.

במסגרת מתווה החינוך שאושר הערב, למידה בבתי הספר עצמם ביישובים כתומים ואדומים תתאפשר רק לכיתות א'-י"ב בהן היקף התלמידים שקיבלו את מנת החיסון הראשונה יעמוד על 70% ומעלה. בשאר המקרים, יעברו התלמידים ללמידה מקוונת.

החלטה זו תוחל על חטיבות הביניים והתיכונים (כיתות ז׳-י"ב) באופן מיידי. בבתי הספר היסודיים (כיתות א'-ו') תוחל ההחלטה בעוד שלושה שבועות, במהלכם תופעל בבתי הספר היסודיים מדיניות צמצום מגעים. נכון לעכשיו, הגבלה על לימודים בכיתות בהם פחות מ-70% מהתלמידים התחסנו חלה רק ביישובים אדומים ורק על כיתות ח' ומעלה.

מערכת החינוך ביישובים ירוקים וצהובים תמשיך לפעול כסדרה, בכפוף לתכניות 'מגן חינוך' ו'כיתה ירוקה'.

החלטות אלה ייכנסו לתוקף אחרי אישור התקנות הרלוונטיות ובכפוף לאישור ועדות החוקה והחינוך של הכנסת.

עוד אישרו השרים את ההצעה להפסיק במהלך חודש ינואר את מימון המדינה לבדיקות אנטיגן לילדים למטרת תו ירוק. המדינה תמשיך לממן בדיקות אנטיגן למדוכאי חיסון בכל הגילאים.

בנוסף, תתאפשר קבלת תעודת תו ירוק למשך חודש מקבלת החיסון הראשון, לצורך כניסה למערכת החינוך ולמתחמים בהם חלים כללי התו הירוק. תו זה לא יאפשר קבלת פטור מבידוד. החלטה זו תיכנס לתוקף אחרי השלמת ההתאמות הנדרשות במערכות המחשוב של משרד הבריאות.

עוד הוחלט שעובדים בלי תו ירוק במסגרות חוץ של משרד הרווחה יבצעו בדיקות PCR פעמיים בשבוע. החלטה זו נוגעת, בין היתר לעובדים במוסדות לקשישים ואנשים עם מוגבלות, במסגרות ילדים ונוער ומנהל תקון (הגוף שמפעיל הוסטלים ומסגרות שיקומיות לאוכלוסיות עברייניות ובני נוער בסיכון).

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!