דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רצח נשים

אלימות נגד נשים / סמאח, אחותה של דועאא שנרצחה בלוד, מספרת על הכאב והכעס

"אנחנו לא פרימיטיבים. זה לא 'כבוד המשפחה'." אומרת סמאח, "אנחנו מתפללים שהיא תהיה האחרונה. הרבה נשים מפחדות." אמש שחררה המשטרה את האחים למעצר בית, והאריכה את מעצרו של הגרוש של דועאא

האחיות למשפחת אבו שרח (תמונה באדיבות המשפחה).
האחיות למשפחת אבו שרח (תמונה באדיבות המשפחה).
יהל פרג'

"קראו לנו בלוד 'השלישייה'. היינו שרשרת שעכשיו נשברה." סיפרה ל'דבר ראשון' סמחא אבו-שרח, אחותה של דועאא, שנרצחה ביום שישי האחרון לעיני ילדיה. "היא היתה הנשמה של הבית. אדם טוב, והמון אנשים אומרים לנו את זה עכשיו. הגיעה מישהי שהיא עזרה לה עם השקיות בשוק, היתה עוזרת לאנשים להגיע לקופת החולים עם האוטו. היתה עושה טוב."

דועאא, אם לארבעה, התגרשה מבעלה. "היא התלוננה על אלימות בעבר, לפני הגירושים. היא וויתרה על הקשר עם שלושת הילדים הקטנים, וויתרה על כסף – הכל כדי לחיות. היא חשבה שהיא התחילה חיים חדשים, אבל היא לא התחילה לחיות." אומרת בכאב סמאח.

דועא אבו שרח וילדיה (תמונה באדיבות המשפחה).
דועא אבו שרח וילדיה (תמונה באדיבות המשפחה).

"בשישי ראיתי את הבת הגדולה שלה צורחת ברחוב "ירו באמא שלי", מלא גברים הסתכלו לתוך האוטו שלה, רצתי אליה, הרמתי אותה ושמתי אותה ברכב שלי. נסעתי, נראה לי עברתי המון רמזורים אדומים בדרך לבית החולים. אני בסרט. כולנו בסרט."

לאחר הרצח, עצרה המשטרה את האחים של סמאח ודועאא, לטענת המשפחה, ללא סיבה, "השוטרים ישר שמו אזיקים על האח שלי. ממש כל הכבוד להם, האחים שלי חשודים? המשטרה רק רוצה להראות שעשתה עבודה. אבא שלי לבד, בלי הבנים שלו באבל, זה קשה". רק אתמול (שלישי), לאחר ארבעה ימים במעצר, שוחררו האחים לביתם. "האחים שלי משתחררים בלי כתב אישום. המשטרה מוצאת מי שגונב פלאפון – אבל לוקחים נפש? לא מוצאים, לא מתאמצים אפילו."

דועא אבו שרח (תמונה באדיבות המשפחה).
דועא אבו שרח (תמונה באדיבות המשפחה).

סמאח קובלת כנגד המונח 'רצח על כבוד המשפחה', "אנחנו לא פרימיטיבים. זה לא 'כבוד המשפחה'. אנחנו מתפללים שהיא תהיה האחרונה. הרבה נשים מפחדות. המשטרה יודעת הכל, לוד קטנה. כולם יודעים הכל, הכל שקוף, כל לוד מצולמת. יודעים בדיוק איזו משפחה מכובדת ואיזו משפחה בסמים."

"אי אפשר לתאר כמה זה כואב לילדים. רק כשיקרה לך דבר כזה תוכל להבין. אין לנו אוויר ואין לנו נשימה. זה כמו דומינו, הוא רצח את כל המשפחה. אני מקווה שהגרוש שלה יתן לילדים להחליט איפה להיות – אנחנו לא נילחם עליהם. אם ירצו להיות אצלנו – ניתן להם את כל האהבה והתמיכה."

אמש (שלישי) האריך בית המשפט המחוזי מרכז בתשעה ימים את מעצרו של בעלה לשעבר של דועאא, יחד עם מעצרו של חשוד נוסף בפרשה.

עד לפרסום הכתבה לא ניתן היה לקבל את תגובת המשטרה לטענות המשפחה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!