דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

״כמעט כל ההסכמות הופרו״: עובדי "טבע" הכריזו על סכסוך עבודה

איגוד עובדי המזון בהסתדרות פנה לסמנכ״לית והתריע מפני הפרות של ההסכם הקיבוצי שהושג לאחרונה | בין היתר צוין שמנהלת המפעל בכפר סבא פעלה לפיטורי יו״ר הוועד

מפעל טבע (צילום: photobyphm / Shutterstock).
מפעל טבע (צילום: photobyphm / Shutterstock).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

סכסוך עבודה הוכרז במפעל 'טבע' בכפר סבא, על רקע טענות ועד העובדים וההסתדרות  להפרות ההסכם הקיבוצי ולפגיעה בנציגות העובדים בו.

במכתב ששלח בשבוע שעבר יו"ר איגוד עובדי המזון והפרמצבטיקה, אליעזר בלו לסמנכ"לית משאבי אנוש בטבע, הבהיר כי לפני מספר חודשים פנתה ההנהלה להסתדרות ולוועד העובדים וביקשה את הירתמותם לטובת מה שכונה על ידה 'אופטימיזציה' באתר בכפר סבא.

"ועד העובדים באתר כפר סבא וההסתדרות שראו לנגד עיניהם את טובת העובדים והמפעל נרתמו למהלך לא פשוט, שלאחריו נחתם הסכם קיבוצי. על פי אותו הסכם עובדים רבים מסיימים את עבודתם, ממש בימים אלה". כתב בלו.

אליעזר בלו, יו"ר הסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה (צילום: אלבום פרטי)
אליעזר בלו, יו"ר הסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה (צילום: אלבום פרטי)

"לא יבשה הדיו על הניירות ואנו רואים כי כל ההסכמות כמעט מופרות. בניגוד למוסכם מוכנסים למפעל קבלנים וכן הוצאו פונקציות להודו. זאת בנוסף להתנהלות שאינה תואמת את ההסכם הקיבוצי בכל הנוגע לרשימות המפוטרים. בנוסף לכך מתברר כי המשרות שהתייתרו לדברי ההנהלה, כלל לא התייתרו וכי יש ניסיון לאחד משרות באתר לרבות שינוי הגדרות תפקיד של עובדים והוספת המשרה של העובדים שפוטרו. אם לא די בכך באתר המשרות של טובע נפתחו מספר משרות על תפקידים שעובדים פוטרו בהליך".

עוד הוסיף בלו כי הנהלת האתר מדבררת מסרים שאינם ראויים ומנוגדים לתוכן ההסכמים הקיבוציים ואף כנגד ההסתדרות ונציגי העובדים באתר. יתרה מכך, טען בלו כי מנהלת האתר שוש נוימן פעלה במטרה לפגוע ביו"ר ועד העובדים אלירן קוזליק באופן אישי, ופנתה לחברי הוועד האחרים במטרה לברר כיצד ניתן להדיחו.

אלירן קוזליק, יו"ר ועד טבע כפר סבא: "קוראים להנהלה שלא לנסות את הכוח הארגוני שלנו" (צילום אלבום פרטי)
אלירן קוזליק, יו"ר ועד טבע כפר סבא: "קוראים להנהלה שלא לנסות את הכוח הארגוני שלנו" (צילום אלבום פרטי)

בהודעה שהוציא יו"ר ועד העובדים אלירן קוזליק לעובדים, הבהיר כי סכסוך העבודה הוכרז לאחר שהנהלת החברה לא השיבה למכתבו של בלו, והוסיף "אין לנו עוד אפשרות לשבת רגל על רגל במצב הדברים כשנעשים מהלכים מצד גורמי ניהול לפגוע בעבודה המאורגנת באתר ולהחליש את הכוח הארגוני שלנו. אנו לא נאפשר זאת".

קוזליק הדגיש כי העובדים נתנו הזדמנות אמתית לשיתוף פעולה עם ההנהלה ונכנסו מתחת לאלונקה להבראת האתר. "לצערנו ההנהלה לא רק שלא נתנה דוגמה אישית, היא המשיכה לכאורה את 'חגיגות הבזבוז' תוך קיום ישיבות וכנסים שלהם מחוץ לאתר ובבתי מלון, ואת ההירתמות שלנו פירשו כחולשה וחבל שכך".

"אנו קוראים להנהלה שלא לנסות את הכוח הארגוני שלנו. אם המצב ימשיך, לא נהסס לקבל החלטות קשות וכואבות ולנקוט במהלכים קשים" חתם את דבריו.

מהנהלת טבע נמסר: "משך עשרות שנים, טבע מקיימת מערכת יחסי עבודה קיבוציים באתריה בישראל, המושתתת על הערכה וכבוד הדדי, שיח פתוח והידברות עם נציגות העובדים כאמצעי ראשון במעלה לפתרון מחלוקות וסכסוכים. מכאן שאנו דוחים מכל וכל, כל טענה על פגיעה בחופש ההתארגנות באתר כפר-סבא".

לדבריהם, בשבועות האחרונים ובייחוד לאחר חתימת ההסכם הקיבוצי באתר כפר סבא, מואשמות החברה והנהלת האתר בהפרות לכאורה של ההסכם הקיבוצי ו"בקבלת החלטות כאלה ואחרות, אשר בינן ובין המציאות אין כל קשר, או שכלל אינן רלבנטיות כיום". מנגד, טענו כי ניסיונות החברה להיפגש עם נציגות העובדים וליזום דיאלוג שקוף ופורה, תוך מתן מענה לגופן של הטענות, "נתקל בהתחמקות ודחייה, פעם אחר פעם".

"גם כאשר נקבעה פגישה כזאת בתיווכו האדיב של מר אבי ניסנוקרן, בוטלה הישיבה על ידי ארגון העובדים מספר שעות טרם מועד הפגישה, ללא כל סיבה. טבע מוכנה להושיט יד פעם נוספת ולקיים פגישה בהקדם ליישור ההדורים, שכן אתר כפר סבא ועובדיו משמעותיים ויקרים לנו ואין דרך אחרת לפתור דברים אלא סביב שולחן הדיונים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!