דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
20.3°תל אביב
  • 20.9°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 17.6°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 16.2°באר שבע
  • 23.8°אילת
  • 20.4°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 19.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

מפעל פרי גליל מאיים לפטר 100 עובדים בעקבות הורדת המכסים

המפעל שנמצא בחצור הגלילית צפוי להיפגע מהורדת המכסים המיידית עליה הודיעו ליברמן ופורר | יו"ר ועד העובדים: "מי שמשלם את המחיר זה אנחנו, תושבי הפריפריה שמתפרנסים וחיים משכר מינימום"

עובדות במפעל פרי גליל בחצור הגלילית (צילום ארכיון: דבר)
עובדות במפעל פרי גליל בחצור הגלילית (צילום ארכיון: דבר)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הנהלת מפעל פרי הגליל פנתה אתמול (חמישי) ליו"ר ועד העובדים בדרישה לפיטורי מאה עובדים על רקע הפחתת המכסים על ייבוא תוצרת חקלאית הצפויה להשפיע בין היתר על ענף השימורים.

במכתב שנשלח ליו"ר ועד העובדים ציין כי "הורדת המכסים תביא לפגיעה אנושה במפעל, וכי ההחלטה על הצמצום נתקבלה על ידי יו"ר ומנכ"ל החברה, על רקע עצירת זריעות עתידיות בשדות לרבות זריעת אפונה המתבצעת בימים אלו. על פי הודעת ההנהלה תהליכי סיום ההעסקה צפויים להתחיל כבר ביום ראשון הקרוב, ה-26 בדצמבר.

"למה העובדים הפשוטים הם תמיד הקורבן של פוליטיקאים?" זעק יו"ר ועד עובדי פרי הגליל, מוטי חזיזה, בשיחה עם דבר. "באים להרוויח מנדטים על חשבון עובדי הייצור? למה מעבירים עבודה לרוסים ולטורקים? מה המטרה של הממשלה הזו? להיכן היא מעוניינת להגיע? הפכנו להיות כלי משחק. דיברתי עם המנכ"ל והבעלים שאמר שהייתה פגישה עם שר האוצר ליברמן שלא ספר אותו. הוא החליט לפתוח את השוק לייבוא לכל הכיוונים בלי להתחשב בהשלכות.  מי שמשלם את המחיר זה אנחנו, תושבי הפריפריה שמתפרנסים וחיים משכר מינימום. אנחנו רוצים לעבוד, לא ביקשנו שום דבר יותר מזה. וגם את הזכות המינימלית הזו לוקחים מאתנו".

"העובדים אינם אשמים בהחלטות האוצר, ולא מחליטים על פיטורי עובדים מהיום למחר" אמר לדבר יונה פרטוק, יו"ר מרחב גליל עליון בהסתדרות. "נאבק עם העובדים על המשך פעילות המפעל.  אני מקווה שההסתדרות בשיח עם האוצר תצליח למתן את החלטות האוצר, אבל בכל מקרה הודעה על פיטורי מאה עובדים מהיום למחר במקום עבודה שיש בו הסכם קיבוצי זה דבר שלא יעשה. המפעל הזה בסופו של דבר מפרנס יישוב שלם ומדובר בנזק בלתי הפיך".

יו"ר יהדות התורה ויושב ראש ועדת הכספים לשעבר, ח"כ משה גפני, אשר הוביל בעבר שורה של מאבקים לשמירה על מפעל פרי הגליל, הגיב אף הוא: "ההפקרות ורוע הלב של שר האוצר ושר החקלאות לפגיעה בלתי נסלחת בחקלאי ישראל בכלל ובמפעל פרי הגליל בפרט, לא יעבור לסדר היום. מלחמת עולם התנהלה על ידינו כדי שפרי הגליל שהוא מפעל עוגן של חצור הגלילית והאזור לא ייסגר, ובסיעתא דשמיא הוא גדל, הלך והתרחב, וסיפק פרנסה למאות עובדים שם. עתה הגיע שר האוצר אביגדור ליברמן, וברשעות לב, עם גרזן, הוא מחסל את המפעל הזה. נעשה הכל שזממו לא יעלה בידו. יהיה בנושא הזה מלחמה ציבורית שינועו אמות הסיפים".

מפעל פרי הגליל עוסק בתעשיית מזון ובפרט בתחומי ירקות מעובדים, מוצרים מצוננים ומוצרי מכולת. משרדי החברה ממוקמים ברמלה, והמפעל העיקרי של החברה נמצא בחצור הגלילית.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!