דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

חברי כנסת בקואליציה נגד הורדת מכסים: "ננקוט צעדים"

ח"כ מיכאל ביטון: "מהלך חד צדדי לא יוזיל, מציע את עצמי לגישור" | החקלאים בכינוס חירום: "לאחר שייעץ למורי הדרך להחליף מקצוע, מתפנה שר האוצר לכפות זאת גם על החקלאים"

הפגנות החקלאים. "הריבון הוא הכנסת"  (צילום: ברייס קני)
הפגנות החקלאים. "הריבון הוא הכנסת" (צילום: ברייס קני)
דוד טברסקי

ח"כים בקואליציה שלחו מכתב הזהרה לשר האוצר והחקלאות "הורדה המכסים – מהלך חד צדדי שיחייב אותתנו לנקיטת פעילויות חד צדדיות גם מצדנו"

במכתב שנשלח לראשי מפלגות הקואליציה האשימו חברי הלובי החקלאי את שר האוצר, אביגדור ליברמן, ושר החקלאות, עודד פורר, על ההפחתה החד צדדית במכסי החקלאות "שרי האוצר והחקלאות קיבלו החלטה לאיים ולהפר את התחייבותם הברורה"  כתבו במכתב עליו חתומים, בין היתר, חברי הכנסת רם שפע, רם בן ברק, אלון שוסטר, יאיר גולן ועוד. חברי הכנסת טענו שבמידה והמו"מ בין הצדדים לא יחזור לפסים עניינים לא יהססו לנקוט בצעדים חד צדדיים.

המכתב נשלח בעקבות פרסום  טיוטת צו על ידי פורר להורדת מכסים, הכוללת ביטול מידי של המכס על מספר פירות וירקות, ביניהם: אבוקדו, שום, פטריות, אפונה, שעועית, תאנים, אננס ארטישוק ועוד. משרד החקלאות הודיע כי יתר המכסים על כלל הפירות והירקות הטריים, הקפואים והמשומרים יופחתו באופן הדרגתי ב-6 פעימות על פני 5 שנים

"רפורמה בחקלאות נדרשת אך אינה יכולה להיעשות באופן חד צדדי ובאופן שמאיים על החקלאים בישראל" אומר ל'דבר' ח"כ יאיר גולן "אלה המעבדים את האדמה, מחזיקים את בפריפריה ודואגים לביטחון התזונתי של תושבינו. אני קורא למשא ומתן אמיתי, אינטנסיבי ופורה למען הורדת יוקר המחיה, חיזוק החקלאות והחוסן הלאומי".

״תמוה בעיני שלצד התקדמות אשר מדווחת במו״מ ובניגוד להסכמות שהגענו אליהן בליל התקציב" צייץ בן ברק בטוויטר "שר החקלאות בוחר להתנהל כאילו אין מו״מ – ככה לא פועל שותף".

"הצעדים החד צדדיים לא יוזילו ,ללא טיפול ברשתות השיווק" צייץ יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ מיכאל ביטון שמגשר בין הצדדים בחודשים האחרונים "הצעדים לא תורמים ליציבות הקואליציה, טוב יעשו שרי האוצר והחקלאות ויכריזו על הקפאתם".

ראשי ההנהגה החקלאית התכנסו היום לישיבת חירום בעקבות הפרסום במהלך הפגישה הועלו שורה של צעדי מחאה שבכוונת החקלאים לקיים בהקדם "שרי האוצר והחקלאות הבטיחו לנו ולחברי הקואליציה במפורש שלא יהיה מהלך חד-צדדי" נמסר מההנהגה הכוללת נציגי הסקטורים והתיישבות "לאור תוצאות הסקרים הפוליטיים, הם שוב מאיימים בהחלטה חד צדדית.. לאחר שייעץ למורי הדרך להחליף מקצוע, מתפנה שר האוצר לכפות גם על החקלאים להחליף מקצוע".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!