דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
20.0°תל אביב
  • 12.2°ירושלים
  • 20.0°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 19.8°אשדוד
  • 15.9°באר שבע
  • 22.1°אילת
  • 19.8°טבריה
  • 12.3°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

אושרה תכנית הסיוע לענף התיירות, מורי הדרך: ״לא ברור למה השרים חוגגים״

במסגרת המתווה יושקעו 150 מיליון ש״ח במלונות, 60 מיליון במארגני התיירות הנכנסת, ו-25 מיליון שקלים בלבד יוקצו למורי הדרך | עמותת מורשת דרך: ״הממשלה מונעת מאיתנו לעבוד, האחריות מוטלת עליה״

צעדת המחאה של עובדי התיירות הנכנסת בירושלים. (צילום: הדס יום טוב)
צעדת המחאה של עובדי התיירות הנכנסת בירושלים. (צילום: הדס יום טוב)
הדס יום טוב

הממשלה אישרה היום (ראשון) את מתווה הפיצוי לענף התיירות בעקבות התפרצות זן האומיקרון, שהביא לסגירת השמיים ואיסור כניסת התיירים לישראל, אחרי ארבעה שבועות בלבד של פעילות.

מתווה הסיוע יתוקצב ב-235 מיליון שקלים. רוב התקציב, 150 מיליון שקלים, יושקע במלונות. 60 מיליון שקלים יושקעו במארגני התיירות הנכנסת, ובמורי הדרך יושקעו 25 מיליון שקלים בלבד.

55 מיליון שקלים מהמתווה יגיעו מתקציב משרד התיירות, ו-180 מיליון שקלים ימומנו מתקציב תכנית הסיוע הכלכלי להתמודדות עם נגיף הקורונה, שהיא 'קופסת הקורונה' שתוקצבה בנפרד מתקציב המדינה הרגיל. נכון לנובמבר 2021 נותרו בתכנית הסיוע כ-20 מיליארד שקלים, מתוך 188 מיליארד שקלים שהוקצו לה מאז פרוץ הקורונה.

שר התיירות יואל רזבוזוב התייחס בחשבון הטוויטר שלו להעברת המתווה: ״צעד חשוב לעובדות ועובדי התיירות, ולשמירה על התשתיות החיוניות לתיירות. כך תוכל התעשייה שהכניסה עשרות מיליארדי שקלים למשק, לחזור לפעילות כששוב יפתחו השמים. מדובר בפתרון כלכלי צודק ומיידי למורי הדרך, למארגני התיירות, לבתי המלון לתיירות הנכנסת ולעסקים נוספים שזקוקים כל כך לכל סיוע״.

בלי סיוע ישיר או פיצויים למורי הדרך

מורי הדרך ועובדי התיירות מחו עם פרסום המתווה על כך שהוא מצומצם מדי. הם יקיימו הפגנה הערב מול מגדלי עזריאלי בתל אביב בדרישה להגברת התמיכה בענף.

המדינה מצדה, החליטה להגדיל את היצע הסיורים המסובסדים ברשות הטבע והגנים המודרכים על ידי מורי דרך, עבורם יקבל כל מורה דרך כאלף שקלים. מלגות של עד 10,000 שקלים יינתנו למורי דרך ויוצאי הענף ללימודים לצורך הסבה מקצועית, ומבחן הזכאות הסוציואקונומית למלגות יבוטל. בנוסף, כל מסלולי ההכשרות יונגשו לעובדים בענף, והמוכשרים יקבלו מענקי מחייה של עד 2,500 שקלים בחודש בלבד.

ארי מלניק, דובר מורשת דרך: "מאז חודש מאי נערך ענף התיירות הנכנסת לפתיחה מחודשת. פעם אחר פעם סגרה הממשלה את שערי הכניסה לארץ והותירה את הענף שבור ומדמם. חברי כנסת ושרים התחייבו שלא להמשיך את הפגיעה הבלתי מידתית בענף ללא מתן פיצויים, ביניהם השרה מרב מיכאלי ויו"ר ועדת החוקה חה"כ הרב גלעד קריב״.

סגן יו״ר העמותה, לנה דרובצ'בסקי: "התוכנית שעליה יצביעו לא כוללת שקל אחד פיצוי לרבבות עובדים ועסקים בענף ובכלל זה מורי הדרך. לא ברור לנו איך השרים חוגגים את מה שמכונה "תוכנית סיוע" בזמן שהענף מושבת בגלל מדיניות ממשלתית. הביקושים להגיע לארץ אדירים- הממשלה היא זאת שמונעת. האחריות הבלעדית היא של ראש ממשלת ישראל, נפתלי בנט״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!