דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
22.4°תל אביב
  • 16.9°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.9°באר שבע
  • 26.0°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 14.2°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

עובדים שנפגעו כלכלית במבצע ״שומר החומות״ יזכו לפיצוי

ההסתדרות, המגזר העסקי ומשרד האוצר חתמו על הסכם שמסדיר את תשלום השכר לעובדים שנאלצו להיעדר מעבדותם במהלך המבצע הצבאי, והם נמצאים במרחק של עד 80 ק"מ מהרצועה | יו"ר ההסתדרות: "ההסכמים יסייעו לאלה שנאלצו לעצור את שגרת חייהם ועיסוקם" | יו״ר המגזר העסקי: ״בשותפות והבנה הצלחנו להביא את המדינה להכרה באחריותה״

Israeli Iron Dome missile defense system (left) intercepts rockets fired by Hamas toward southern Israel from Beit Lahia in the northern Gaza Strip. (Photo: AP Photo)
Israeli Iron Dome missile defense system (left) intercepts rockets fired by Hamas toward southern Israel from Beit Lahia in the northern Gaza Strip. (Photo: AP Photo)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות, משרד האוצר ונשיאות המגזר העסקי חתמו על הסכמים שמסדירים את תשלום השכר לעובדים שנעדרו מעבודתם בעקבות מבצע 'שומר החומות'. ההסכמים מסדירים גם את שיפוי המעסיקים על ידי המדינה.

בהתאם לתקנות מס רכוש וקרן פיצויים, תשלום השכר ינתן לעובדים שנעדרו ממקום עבודתם עקב הוראות פיקוד העורף, או בגלל הצורך להשגיח על ילדיהם עקב סגירת מוסדות החינוך, בהתאם להגבלות שהוטלו בתקופה שבין ה-10 ל-21 במאי 2021.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: ״ההסתדרות תמשיך לפעול בחירום ובשגרה, למען העובדים שהם הלב הפועם של החברה והכלכלה" (צילום: אגף דוברות ההסתדרות)
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: ״ההסתדרות תמשיך לפעול בחירום ובשגרה, למען העובדים שהם הלב הפועם של החברה והכלכלה" (צילום: אגף דוברות ההסתדרות)

ההסכמים יחולו על עובדים בטווח של עד 80 ק״מ מגדר המערכת שמקיפה את רצועת עזה, שלא הגיעו לעבודתם בעקבות מגבלות פיקוד העורף על פעילות חינוכית ועסקית במהלך תקופת המבצע.

מנגנון הפיצוי שהוסדר בהסכמים החדשים דומה לזה שפעל בתקופת מבצע 'צוק איתן'. עובדים שנעדרו לצורך השגחה על ילדיהם יהיו זכאים לתשלום שכר מהמעסיק גם בלי ההצהרה על כך שהילד רשום במוסד חינוכי.

תשלום השכר או זיכוי מכסת ימי החופשה בגין ימי העבודה שבהם נעדרו יועבר לעובדים במגזר הציבורי במשכורת חודש ינואר 2022 שמשולמת בתחילת פברואר, ולא יאוחר ממשכורת פברואר שמשולמת בתחילת חודש מרץ. השכר שישולם יהיה כמפורט בחוזר שיפורסם על ידי הממונה על השכר והסכמי עבודה במשרד האוצר, על פי עקרונות ההסכם שנחתם.

דובי אמיתי יו"ר נשיאות המגזר העסקי: ״המעסיקים יקבלו שיפוי מלא״ (צילום: ויקימדיה)
דובי אמיתי יו"ר נשיאות המגזר העסקי: ״המעסיקים יקבלו שיפוי מלא״ (צילום: ויקימדיה)

במגזר הפרטי ישולם שכר עבודה יומי שהיה משולם אילו היה העובד עובד באופן רגיל ובכפוף לתקרה. כאמור, המעסיקים יקבלו המעסיקים שיפוי מהמדינה בהתאם לאמור בתקנות.

תוקף ההסכם במגזר הפרטי מותנה בצו הרחבה, עליו נדרשת לחתום שרת הכלכלה אורנה ברביבאי. התשלומים לפיו יבוצעו במועד תשלום משכורת החודש העוקב לחודש שבו יוצא צו הרחבה להסכם זה.

בדומה למנגנון הפיצוי של 'צוק איתן', ההסכם שנחתם כולל גם סעיף שעוסק בזכויות הורים לילדים עם צרכים מיוחדים. כל עובד שהוא הורה או אפוטרופוס לאדם עם מוגבלות יהיה זכאי לפיצוי במידה שנעדר מעבודתו לצורך ההשגחה על הילד, גם במקרים שהילד הוא מעל גיל 14.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "כבר במהלך המבצע, כשהתבררו השלכות המצב הביטחוני החמור, פעלתי לכלול במנגנון הפיצוי העתידי גם עובדות ועובדים שאינם בטווח המיידי מהרצועה".

"ההסכמים יסייעו לכל אלה שנאלצו לעצור את שגרת חייהם ועיסוקם, והם מעניקים להם פיצוי על הימים הקשים כשישראל הייתה נתונה למתקפת טילים קשה", הוסיף, "אני רוצה להודות לכל הצדדים שהבינו את החשיבות שבהחלת מנגנון פיצוי זה שיטיב עם רבים. ההסתדרות פועלת ותמשיך לפעול, בחירום ובשגרה, למען העובדים שהם הלב הפועם של החברה והכלכלה בישראל".

יו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי: "המעסיקים יקבלו שיפוי מלא מהמדינה מעבר ליישובים הקרובים לרצועה ועד ל-80 ק"מ. שמח שהצלחנו בשותפות ובהבנה להביא את המדינה להכרה באחריותה על מארג יחסי העבודה ולוודא חובת שיפוי מעסיקים בגין הוצאות הנגרמות להם, בשל המצב הביטחוני והחלטות המדינה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!