דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
20.0°תל אביב
  • 12.2°ירושלים
  • 20.0°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 19.8°אשדוד
  • 15.9°באר שבע
  • 22.1°אילת
  • 19.8°טבריה
  • 12.3°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משפט ופלילים

ביהמ״ש גזר מאסר עולם על אלירן מלול, שרצח את אשתו מיכל סלה

מלול, שדקר למוות את אשתו לפני כשנתיים לעיניה של בתם הפעוטה, חויב גם בקנס של 258 אלף שקל | השופטים אמרו בעת מתן גזר הדין: ״נטילת חייהן של נשים מתרחשת במקרים רבים מדי. יש לקוות שהמודעות הציבורית הגבוהה תתרום להוקעתם של הפוגעים"

נאשם ברצח בבית המשפט (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
נאשם ברצח בבית המשפט (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (ראשון) מאסר עולם על אלירן מלול, שהורשע ברצח מיכל סלה ז"ל. כאמור, בית המשפט הרשיע את מלול ברצח בנסיבות מחמירות של מיכל סלה בביתם שביישוב מוצא, באוקטובר 2019. לפני כשלושה חודשים ביקש מלול לשנות את חומרת האישום נגדו לרצח באחריות מופחתת. זאת על בסיס כך שטען להתעללות מצידה של סלה, וליחס לא הולם מצד בני משפחתה.

בפתח שלב הדיונים, עמד אלירן מלול ואמר: "הייתי שמח לו הייתי יכול להחזיר את הגלגל לאחור ולמנוע את הטרגדיה הקשה והנוראית הזו, אבל לצערי אני לא יכול. אני רוצה להתנצל בפני הוריה של מיכל, ולך מ' שלי. כואב לי מאוד שאת גדלה לתוך הטרגדיה הקשה הזאת, אבל אני בטוח שיהיו לך הכוחות להיות אישה מדהימה. אבא אוהב אותך ותמיד יהיה איתך. אני יכול להגיד לכם שאני מאוד שמח שליאת וירדן, אחות של מיכל, מגדלים את הילדה שלי. תודה וסליחה".

הרכב השופטים בראשות ארנון דראל אמר בעת מתן גזר הדין: "בהכרעת הדין נקבע כי הנאשם נטל את חייה של המנוחה בדקירתה 11 פעמים, והותרתה מתבוססת בדמה בביתה-מבצרה, כשביתה שוהה במרחק מטרים ספורים. חייה של מיכל סלה זכרונה לברכה נגדעו בטרם עת. נחמה מסוימת יש למצוא בכך שבחודשיה הראשונים זכתה ביתה לאהבתה של האם".

חבר השופטים הוסיף כמו כן: "נטילת חייהן של נשים מתרחשים במקרים רבים מידיי. יש לקוות שהמודעות הציבורית הגבוהה תתרום להוקעתם של הפוגעים".

אחותה של המנוחה, לילי בן עמי הודתה לשופטים ולפרקליטות, ולכל מי שתמך במשפחה בשנתיים האחרונות. היא סיפרה על העליה לקבר של מיכל: "כל הילדים הקטנים, עם ההורים, הלכנו ברגל לבית העלמין בבית זית, שם מיכל קבורה, זאטוטים שכל אחד חיפש אבן יפה, כשהגענו לקבר הקר כל ילד הניחו את האבן או הענף, ורק הבת של מיכל הניחה שם ציור וצעצוע שלה". בן עמי אמרה כי זו הייתה הפעם הראשונה שבה ביקרה הבת בבית הקברות.

התייחסות פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) לגזר הדין בעניינו של אלירן מלול: ״בית המשפט גזר היום על הנאשם אלירן מלול עונש מאסר עולם בעקבות הרשעתו ברצח בנסיבות מחמירות של מיכל סלה ז"ל. הנאשם רצח באופן אכזרי את מי שהייתה רעייתו, אישה צעירה ואם לתינוקת. אנחנו מחזקים ומחבקים את בני המשפחה ומקווים שתוצאת המשפט תחזק ותקדם את המאבק בתופעה הקשה של רצח נשים בידי בני זוגם״.

ב-3 באוקטובר 2019, לאחר השתתפותה בסדנה להעצמה נשית, שבה סלה לביתה, שם השגיח מלול על בתם המשותפת. בהמשך אותו לילה, סמוך לשעה 01:20, תקף אותה בעת שהייתה בחדרה של בתם ופצע אותה בראשה. מלול הצטייד בסכין מטבח, גרר אותה מחדרה של הילדה בעודה מדממת אל מחוץ לחדר, שם דקר אותה כ-11 פעמים תוך שהיא מנסה להתגונן בשארית כוחותיה מפניו.

לפי כתב האישום, עקב דקירותיו, לנוכח פצעיה הרבים, נגרם לה אבדן דם נרחב והיא מתה כתוצאה מהלם תת נפחי. במעשיו המתוארים הוא "גרם למותה באכזריות מיוחדת" הבאה לידי ביטוי בתקיפתה בנוכחות בתה התינוקת, תוך שהיא מנסה להתגונן בשארית כוחותיה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!