דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י' באייר תשפ"ד 18.05.24
20.7°תל אביב
  • 20.9°ירושלים
  • 20.7°תל אביב
  • 21.3°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 20.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

מדריך / הגבלות חדשות בתוקף: תו ירוק בחנויות גדולות, הלימודים מרחוק יורחבו

הכניסה לקניונים תתבצע בהתאם להוראות התו הסגול, אך הכניסה לחנויות שגודלן מעל 100 מ"ר תחייב הצגת תו ירוק | ביישובים כתומים ואדומים, בהם שיעור ההתחסנות נמוך מ-70% ילמדו מרחוק או במרחב פתוח

קונים בקניון איילון ברמת גן, נובמבר 20, 2020. (צילום: מרים אלסטר)
קונים בקניון איילון ברמת גן, נובמבר 20, 2020. (צילום: מרים אלסטר)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ועדת החוקה אישרה אמש את החמרת הגבלות הקורונה בקניונים ובשטחי המסחר עליהן החליטה הממשלה, אבל לתקופה קצרה יותר מזו שביקש משרד הבריאות. ההגבלות החדשות, שיחולו החל מהיום (שני) יהיו בתוקף לתשעה ימים. עוד אושר מתווה מערכת החינוך.

יו"ר הוועדה, ח"כ גלעד קריב (העבודה), מתח ביוקרת קשה על ההגבלות לפני אישורן: "מכל הצעדים שאישרנו בוועדה בחצי השנה האחרונה, לבי הכי כבד באישור התקנות הללו. אצביע בעדן אבל בהיסוס ובלב כבד כי התחושה היא שיש כאן הרחבה דרמטית של מגבלות התו הירוק שלא הרחבנו בשיאו של הגל הרביעי".

"אני תומך בהן בעיקר בגלל ממד חוסר הוודאות שעתיד להתבהר תוך זמן קצר", הוסיף, "התו הירוק, בעת שאין הגבלות התקהלות, הוא חריג שבחריגים. לא התו הירוק ולא המדינות האדומות יהפכו לסטנדרט החדש".

קניונים בתו הסגול, חנויות בתו הירוק

מתחמי המסחר הסגורים יעבדו לפי הוראות התו הסגול ביחס תפוסה של אדם אחד בכל 15 מטרים.

כניסת לקוחות ועובדים לחנויות ששטחן יותר מ-100 מ"ר תתאפשר רק בכפוף להצגת תו ירוק. חובה זו תחול גם בקניונים ובמתחמים מסחריים סגורים וגם במתחמים פתוחים. הכניסה לחנויות שמספקות שירותים חיוניים, כמו מרכולים ורשתות הפארם, תתאפשר גם ללא תו ירוק.

לימודים מרחוק ברשויות כתומות ואדומות, בהתאם לשיעור המחוסנים

בהתאם להחלטת קבינט הקורונה, משרד החינוך פרסם עדכון של  מתווה הפעולה במסגרות החינוך ברשויות כתומות ואדומות. הנחיות הקורונה לרשויות צהובות או ירוקות לא ישתנו.

צבעי הרמזור יעודכנו בכל יום חמישי על ידי משרד הבריאות ויהיו תקפים לשבוע, כך שלא תהיה משמעות לשינוי צבע הרשות במהלכו. צבען של מועצות אזוריות נקבע לפי המועצה עצמה ולא לפי היישובים החברים בה. לא הוטלה מגבלה על מעבר של תלמידים וצוותי הוראה בין רשויות בצבעים שונים.

לפי המתווה החדש, ברשויות האדומות והכתומות גני הילדים והצהרונים יפעלו כרגיל.  פעילויות החינוך הבלתי פורמלי יתבצעו במרחב פתוח או במבנה אם כלל המשתתפים בעלי תו ירוק.

המתווה החדש לבתי הספר היסודיים יחול רק מעוד שלושה שבועות. במסגרתו, כיתות א'-ו'  בהן שיעור המחוסנים והמחלימים נמוך מ-70%, תתקיים הלמידה מרחוק או במרחב פתוח.

עד כניסת השינויים לתוקף, התבקשו מנהלי בתי הספר "לצמצם מגעים" לפי בחירתם: בעבודה בקבוצות קטנות, למידה במרחב פתוח, פיצול מרחבי הלמידה ועוד. ההחלטה על למידה מרחוק תיעשה בשיתוף מפקח בית הספר.

גם בכיתות ז'-י"ב בהן שיעור המחוסנים והמחלימים נמוך מ-70%, תתקיים הלמידה מרחוק או במרחב פתוח. עד ה-9 בינואר 2022, ייספרו תלמידים שקיבלו את מנת חיסון הראשונה כמחוסנים לצורך עניין זה.

תלמידים משולבים בחינוך הרגיל ילמדו בהתאם למסגרת החינוכית שלהם, ויקבלו מענה בהתאם לתוכנית האישית שלהם. תלמידי החינוך המיוחד, תלמידים במסגרות לנוער בסיכון ותלמידים עולים ללימוד השפה  העברית ימשיכו ללמוד כרגיל.

ברשויות האדומות והכתומות מתווה 'הכיתה ירוקה' ימשיך להתקיים רק במסגרת 'מגן חינוך'. במקביל הוחלט להרחיב את 'מגן חינוך' באתן רשויות, בתיאום עם משרד הבריאות וחדרי המצב מחוזיים. ברשויות הצהובות והירוקות מתווה 'כיתה ירוקה' ימשיך כרגיל.

במסגרת תכנית 'מגן חינוך', עוברים התלמידים וצוותי ההוראה בדיקות PCR שבועיות, המחולקות למדגמים קבוצתיים ואישיים שמקלים על מציאת מאומת במידה ויש. במסגרת מתווה 'הכיתה הירוקה', תלמידים יכולים להגיע לבית הספר במידה והם שלילים אחרי בדיקת PCR בתחילת השבוע ובסופו, ובדיקות אנטיגן לאורך השבוע.

נכון לשבוע זה הרשויות האדומות הן: מעלה אדומים ורובע קריות בראשון לציון.

הרשויות הכתומות הן: סכנין, קדומים, גבעת זאב, אלעד, ראשון לציון ,מעליא, כפר יאסיף, ובאר יעקב.

עוד הוגדרו רובעים כתומים: בירושלים הרובעים בקעה, תלפיות, ארנונה ,מקור חיים, גבעת חנינה ושוועפט. בתל אביב הרובעים 3 צפון, 4 ו-5. בבאר שבע רובע 1. בפתח תקווה רובע 7.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!