דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
22.4°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 18.2°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 20.9°באר שבע
  • 25.9°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 13.5°צפת
  • 21.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

השרה מיכאלי ללולנים בצפון: "כל שינוי יהיה רק בהסכמה שלכם"

מיכאלי התחייבה שמפלגתה תתנגד לרפורמה בחקלאות אם לא תקודם בהסכמת החקלאים | לולן מאביבים: "עדיף שיחזירו לי את ההשקעות ואעבור לעיר, אלך להיות שומר בקניון"

שרת התחבורה מרב מיכאלי בשיחה עם לולנים במושב אביבים (צילום: דבר)
שרת התחבורה מרב מיכאלי בשיחה עם לולנים במושב אביבים (צילום: דבר)
מאיה רונן

שרת התחבורה מרב מיכאלי נפגשה אתמול (ראשון) עם לולנים בחוות הלולים במושב אביבים. השרה נפגשה עם מגדלי המטילות, חיזקה את ידיהם והבטיחה את המשך מעורבותה של מפלגת העבודה במאבק החקלאים להשגת הסכמה על רפורמה בחקלאות. במפגש הביעו הלולנים את חששם מביטול התכנון המיידי: "עדיף לי שיחזירו לי את ההשקעות ואני אעבור לעיר, אלך להיות שומר בקניון. אנחנו גרים בבית קברות לאנשים חיים. בית קברות בלי מצבות".

עם סיום ישיבת הממשלה שהתקיימה בקיבוץ מבוא חמה ברמת הגולן הגיעה מיכאלי למפגש עם לולני מטילות במושב אביבים. הלולנים הביעו את דאגתם מהצעדים שנוקט שר החקלאות. בראש דאגותיהם עומדת הדרישה לשדרג את מבני הלולים ללולי מעוף, לאחר שרק ב-2018 שודרגו הלולים לחדישים וממוכנים, על פי הנחיות השירות הווטרינרי, בהתאם לתקנת רווחת העוף. הלולנים סיפרו לשרה על השקעות של מיליונים שיילכו לטמיון אם יעמוד משרד החקלאות על הדרישה לבניית לולי מעוף עד מרץ 2022.

מיכאלי ביקרה בלול משודרג בבעלות משפחת ששון במושב. במהלך הסיור סיפר יוסף ששון, אב המשפחה, בן 58, שהתבשר לאחרונה שהלול החדש שבנה בהשקעה של 4 מיליון שקלים אינו עומד ברפורמה שמקדם שר החקלאות, ושלא יוכל להמשיך לגדל ביצים. "השקעתי את מיטב חסכונותיי. הייתי 35 שנה לוחם במשמר הגבול, וזו הפנסיה שלי. לקחנו הלוואות, חלקן בערבות המדינה. הבנקים אמרו לי: 'אין לנו כבר אמון בענף הזה', ודרשו שאמשכן את הבית שלי. 30 שנה אני משלם משכנתא על הבית הזה. ארבע משפחות מתפרנסות מהלולים שלנו. זה לול לפי היתר המדינה".

"אני מרגיש שדפקתי לילדים שלי את העתיד"

לדברי ששון, לאחר שקיבל את כל ההיתרים הנדרשים להקמת הלול המשודרג, ואף שוחח על כך עם הווטרינר המחוזי ונציגת משרד החקלאות, נאמר לו שעד מרץ עליו להציג תכניות מאושרות לבניית לול מעוף, אחרת לא יותר לו למכור את הביצים. "בניתי לול חדש לגמרי, בטוח ומותאם לרווחת העוף. יש פה מקום מרווח והכול ממוכן. אין מגע שיכול להפיץ מחלות".

קודם לכן, בהפגנת הלולנים במבוא חמה, אמר ששון ל'דבר': "בניתי מחוץ למושב את הלול הכי מתקדם שיש. הכול אוטומטי ועם מכונת איסוף. השקעתי את כל כספי הפיצויים שקיבלתי משירותי במשטרה ולקחתי הלוואות ענק. עשיתי תכניות לפי היתר של המדינה ולפי התקן של רווחת העוף. יש לי חובות לבנקים ואני על סף התמוטטות. שלושה מהילדים שלי עובדים איתי. היה לי חשוב שהם יישארו במושב. אין לנו משהו אחר.

"זו העבודה וזו הפנסיה, ועכשיו לוקחים אותנו לאבדון. אני מרגיש שדפקתי לילדים שלי את העתיד. בכסף הזה יכולתי לקנות להם בתים. עדיף שיחזירו לי את ההשקעות ואני אעבור לעיר, אלך להיות שומר בקניון. אנחנו גרים בבית קברות לאנשים חיים. בית קברות בלי מצבות".

מיכאלי הבטיחה ללולני אביבים ולשותפיהם למאבק מגבול הצפון ומרחבי הארץ שמפלגתה תמשיך להיאבק לצדם, והדגישה שהיא מגבה לחלוטין את השדולה החקלאית בכנסת. "כמו שהבטחנו לאורך כל הדרך, במהלך המאבק על התקציב, גם עכשיו אנחנו מחויבות ומחויבים לזה שכל שינוי שייעשה יהיה רק בהסכמה שלכם, ורק תוך כדי שמירה על החקלאות ועל ההתיישבות״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!