דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני י"ב באייר תשפ"ד 20.05.24
29.1°תל אביב
  • 27.9°ירושלים
  • 29.1°תל אביב
  • 22.6°חיפה
  • 25.4°אשדוד
  • 29.2°באר שבע
  • 32.5°אילת
  • 26.7°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

ועדת החינוך החליטה להאריך זמנית את הלמידה מרחוק ביישובים כתומים ואדומים

בבתי הספר העל יסודיים תוארך הלמידה מרחוק בישובים עם תחלואה גבוהה ופחות מ-70% מתחסנים | בכיתות א׳-ו׳ סוכם על צמצום מגעים, והחל מעוד שבועיים החלת למידה מרוחקת

תלמידים נכנסים לבית ספר (צילום ארכיון: אבשלום שושני / פלאש 90)
תלמידים נכנסים לבית ספר (צילום ארכיון: אבשלום שושני / פלאש 90)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

ועדת החינוך החליטה הערב (שני) על הארכת המתווה המוצע של משרד הבריאות ללמידה מרחוק בבתי הספר. בבתי הספר העל יסודיים תוארך הלמידה מרחוק בישובים אדומים וכתומים בהם יש פחות מ-70% מתחסנים. בבתי הספר היסודיים סוכם על צמצום מגעים, והחל מעוד שבועיים החלת למידה פיזית בתנאי של 70% מחוסנים.

המתווה הנוכחי יפוג בשלישי בערב, וברביעי תדון הוועדה במתווה חלופי. האישור עצמו הוגדר כזמני עד למתווה חדש שיסוכם בוועדה.

ביקורת הושמעה בוועדת החינוך על הרחבת הלמידה מרחוק והתקנות שדורשות 'צמצום מגעים' בבתי ספר יסודיים בערים אדומות. למידה בקבוצות קטנות ובחללים פתוחים. יו"ר הוועדה שרן השכל אמרה בדיון שרוב האפשרויות שהוצעו בתקנות אינו רלבנטיות, מכיוון שאין מספיק חללים בבתי הספר, והלמידה בחוץ אינה אפשרית עקב הקור.

נציגת משרד הבריאות בוועדה, ד"ר אפרת אפללו, אמרה בוועדה שהסיבה לתקנות הלמידה מרחוק היא נסיון למנוע סגירת בתי ספר והכנסת תלמידים לבידוד בעקבות התפרצויות. לדבריה, גל האומיקרון צפוי לעבור את שיאי המאומתים בגלים הקודמים ובמהירות רבה בהרבה, וכתוצאה מכך צפויים היקפים גדולים של בידודים במערכת החינוך.

לפי התקנות שאישר קבינט הקורונה, ביישובים כתומים תתקיים למידה מרחוק בכיתות ז' עד י"ב שבהן פחות מ-70% מהתלמידים אינם מחוסנים או מחלימים. כללים אלו יחולו בכל העיר ראשון לציון, ברובעים מתוך הערים תל אביב וירושלים וכן במעלות, גבעת זאב, אלעד, באר יעקב ועוד.

ד"ר אפרת אפללו, ראש דסק חינוך במטה מגן ישראל, אמרה בוועדה: "משרד החינוך רואה עין בעין עם משרד החינוך וועדת החינוך את החשיבות של למידה בבתי הספר, אנחנו מודעים לכל ההשלכות של למידה בזום. מצד שני כדי שהילדים יגיעו לבתי הספר, אנחנו לא רוצים לסגור את בתי הספר ולשלוח אותם לבידוד. כי מה שקורה היום זה שבתי ספר נסגרים. אם 15 בתי ספר ו-10 גנים סגורים, שאלו הנתונים האחרונים, אז אנחנו מנסים למצוא את הפתרונות כדי לא להגיע לסגירת בתי ספר."

ד"ר אפלללו אמרה גם ש"ישנהה גם אפשרות שנדחקה לפינה, של למידה היברידית", כלומר, למידה שמשלבת שיעור בכיתה כאשר חלק מהתלמידים נמצאים בביתם וצופים בשיעור בזום. הנהגת ההורים הציעה שתלמידים שלא התחסנו ולא ייבדקו ילמדו בביתם.

בני כשריאל, ראש עיריית מעלה אדומים, סיפר בדיון הוועדה על חטיבת ביניים בעיר שנסגרה בשבוע שעבר עקב התפרצות קורונה. בבית הספר שנסגר יש מעל 70 אחוזי התחסנות. לדברי כשריאל, הוא קיבל את ההחלטה על סגירת בית הספר: "אנחנו כראשי עיריות מחויבים לשמור על בריאות הציבור".

כשריאל ביקש מחברי הוועדה "אל תאשרו סגירה גורפת של בתי ספר וגני ילדים. תנו לנו ראשי הערים את הסמכויות. אנחנו מכירים את הקהילה שלנו".

על חובת צמצום המגעים אמר כשריאל: "אפשר לעשות גם בתוך בית הספר. היום לדוגמה מזג אוויר נעים, אצלנו ביישוב האקלים יבש ומאפשר את זה."

יישובים בהם מתקיימת למידה מרחוק

הרשויות והרובעים בהם מתקיימת למידה מרחוק מלבד בכיתות ז'-י"ב בהן פחות מ-70% התחסנו.

רשויות ורובעים אדומים:
מעלה אדומים
ראשון לציון – רובע קריות

ברשויות אלו, מנהלי בתי ספר יסודיים נדרשים גם לצמצום מגעים.

רשויות ורובעים כתומים:
סח’נין
קדומים
גבעת זאב
אלעד
ראשון לציון
מעיליא
כפר יסיף
באר יעקב

רובעים כתומים :
ירושלים – בקעה, תלפיות, ארנונה, מקור חיים, וגבעת חנניה
ירושלים – שועפאט
באר שבע – רובע 1
פתח תקווה – רובע 7
ראשון לציון – רמז-כצנלסון
ת״א – רובע 3 צפון
ת״א – רובע 4
ת״א – רובע 5

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!