דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.0°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 21.4°חיפה
  • 18.4°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 24.5°אילת
  • 19.4°טבריה
  • 20.1°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

אלקין ביקר את המשנה ליועמ"ש ודרש להקפיא את הפינויים: "הדיירים אינם פולשים"

שר השיכון טען שדרישתו של משרד המשפטים לבטל את הקפאת הפינויים פוגענית כלפי ציבור המתגוררים | ועדת הכלכלה תתכנס מחר (ג') לדון בהמשך ההקפאה ושינוי הקריטריונים

שר הבינוי והשיכון זאב אלקין (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
שר הבינוי והשיכון זאב אלקין (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
דוד טברסקי

המשנה ליועמ"ש עו"ד כרמית יוליס דרשה משר השיכון זאב אלקין לבטל את ההקפאה שעליה הכריז לפני חודשיים מטעמים חוקתיים. אלקין טען שדרישתו של משרד המשפטים פוגענית כלפי ציבור המתגוררים, והוא אינו מתכוון לעצור את ההקפאה. "אין מדובר בפולשים נעדרי זיקה לדירות או אנשים המשתמשים בדירות לצרכים שאינם מגורים. מדובר באוכלוסייה הרגישה ביותר, בנים ממשיכים שגדלו בדירות הללו או נמצאים ברשימת הזכאים של משרד הבינוי והשיכון או הקליטה, ונואשו משנים רבות של המתנה".

בביקורתו טען אלקין שמדובר בניסיון התערבות בשיקולים המקצועיים של משרד "תוך ניסיון לחבל בעמדת המשרד". לדבריו, למשרד יש המנדט להורות על ההקפאה, שכן פסקי הדין יצאו לפועל בגלל מדיניות המשרד, בעוד בימים אלו המשרד שוקל את שינוי המדיניות שלו.

"הייתי נכון לעצור את ההצבעות על התקציב רק בשל פינוי צפוי ופוגעני, ואני נחוש להביא מזור למשפחות אלא במידת הדין, ככל שיידרש", כתב יו"ר ועדת הכלכלה מיכאל ביטון, ליועמ"ש אביחי מנדלבליט. ביטון הצטרף לאלקין והודיע שיקדם חקיקה או החלטה ממשלה בנושא הבנים הממשיכים. השניים צפויים להודיע מחר כיצד הם מתכוונים לקדם החלטה או חקיקה בעניין. ועדת הכלכלה תתכנס מחר לדיון נוסף בפינויים.

"השר צריך להפסיק לשלוח מכתבים ולהודיע שהוא מקדם חוק שיאפשר למשפחות ממשיכות להתגורר בדירות", אומר ל'דבר' דני גיגי, חבר הפורום לדיור ציבורי. לדבריו, אף שעברו כמעט חודשיים מאז הקפאת הפינויים, לא פורסמה באופן רשמי שום התקדמות בעניין חידוש הקריטריונים או מענה למפונים. "אין שום משמעות להתכתשויות בין השר למשרד המשפטים. רק קידום חוק 'דייר ממשיך' על ידי השר יפתור את הפלונטר".

במתווה שגובש, צוות בין-משרדי יבחן את כלל המקרים כדי לתת מענה סוציאלי מותאם למשפחות שיפונו, ומשפחות שיימצאו זכאיות להישאר תוך כדי חידוש הקריטריונים, בהן בנות ובנים ממשיכים, יוכלו להישאר.

אלקין הודיע בוועדת הכלכלה בתחילת אוקטובר שכ-350 פסקי דין חלוטים לפינוי, כשרובם המוחלט הוא של משפחות שמתגוררות בבתים שגרו בהן מזה שנים רבות, יוקפאו עד לבחינת כל מקרה. בנוסף ישנם עוד כ-750 רשמי דיור שאותם משרד השיכון מגדיר כפולשים, והובטח שזכאותם תיבחן. משרד המשפטים היה הגורם היחיד בוועדה שהביע התנגדות מטעמים חוקתיים, וטען שלממשלה אין את המנדט לעצור הליכים משפטיים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!