דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
24.4°תל אביב
  • 22.7°ירושלים
  • 24.4°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.4°אשדוד
  • 27.9°באר שבע
  • 35.1°אילת
  • 28.2°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 25.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

מדריכי מסעות לפולין לשרת החינוך: נדרש תקצוב למסעות חלופיים בישראל

הדרישה לתקצוב מסעות "משואה לתקומה" ולהכשרת המדריכים, נשמעת על אף החזרתם של המסעות לפולין | במכתב נטען שהשוואת עלותו של המסע לעלות טיול שנתי רגיל היא שגויה

בני נוער במסע לפולין, במחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו (צילום: יוסי זליגר/פלאש 90)
בני נוער במסע לפולין, במחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו (צילום: יוסי זליגר/פלאש 90)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

ארגון "מדריכי המשלחות לפולין ומנחילי זיכרון השואה" שלח אתמול (שני) מכתב לשרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון בקריאה לתקצוב מסעות "משואה לתקומה" והכשרת מדריכים למסעות אלו.

מסעות "משואה לתקומה" מלמדים את נושא השואה והגבורה בארץ. לפני פרוץ מגפת הקורונה וביתר שאת לאחר ביטול המסעות לפולין, שימשו מסעות אלו חלופה למסעות לפולין. מסעות "משואה לתקומה" אינם מתוקצבים בשנתיים האחרונות ע" משרד החינוך.

תלמידים במסע לפולין במהלך ביקור בבית הכנסת העתיק בקראקוב (צילום: יוסי זליגר / פלאש 90)
תלמידים במסע לפולין במהלך ביקור בבית הכנסת העתיק בקראקוב (צילום: יוסי זליגר / פלאש 90)

הדרישה לתקצוב המסעות ולהכשרת המדריכים נשמעת על אף החזרתם של המסעות לפולין. "אנו מבקשים לברך אותך על הכרזתך החשובה על חזרתם של המסעות לפולין עוד השנה. יחד עם זאת, המציאות בשטח מראה כי קיימת רתיעה של בתי ספר רבים לחדש את מסעות לפולין בשלב זה, הן לנוכח המגבלות המובנות על היציאה למסע והן לנוכח חששות ההורים, ועם כל הצער שבדבר אנו מעריכים כי תהליך החזרה למסעות בפולין ייארך עוד זמן".

במכתב נטען שהשוואת עלותו של מסע "משואה לתקומה" לעלות טיול שנתי רגיל היא שגויה כיוון שהמסע כולל בתוכו כניסה למוזיאונים ולאתרי זיכרון שעלותם יקרה לתלמיד. לכן על משרד החינוך לתמחר את המסע בהתאם לכך ולסבסד במידת האפשר כולל ניסיון לקבל פטור מדמי הכניסה למוזיאונים ולאתרי הזיכרון. בנוסף, נטען במכתב שניתן לאשר גביה מיוחדת מההורים עבור המסע. לדבריהם, תקצוב המסע בהתאם יעודד את בתי הספר להוציא מסעות אלו.

דרישה נוספת של הארגון היא שהכשרתם של מדריכי פולין למסעות "השואה והתקומה" לא תהיה תלויה בתו תקן. על פי חוזר מנכ"ל, על מדריכי טיול של בתי הספר להיות בעלי תו תקן שלמדריכי פולין לא מקבלים בהכשרתם. אולם, במכתב מוצע כי יהיה היתר הדרכה נפרד למדריכי פולין שיוכשרו להדריך מסעות אלו.

שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון (צילום: מרים אלטשר/פלאש90)
שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון (צילום: מרים אלטשר/פלאש90)

בהכרזה על המסעות לפולין, הדגישה שרת החינוך את חשיבותו של יצירת מסע גם בארץ. "בד בבד, המשרד שוקל להרחיב את אפשרויות מסע הזיכרון גם בתוך הארץ, כדי לאפשר להיקף רחב וגדול יותר של תלמידים לקחת בהם חלק משמעותי. מסעות אלה יתקיימו בשיתוף עם מוזיאונים חשובים, בהם יד ושם ולוחמי הגטאות".

בסיום המכתב הודגשה חשיבותו של המסע. "אנו מאמינים ובטוחים שגם בימים מאתגרים אלו של מדינת ישראל ומערכת החינוך בהתמודדות עם התפרצות הקורונה ראוי ונכון להשקיע את המשאבים הנדרשים, בכוח אדם ובמימון, לקיום המסעות".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!