דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.9°תל אביב
  • 19.2°ירושלים
  • 20.9°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.8°באר שבע
  • 29.2°אילת
  • 21.9°טבריה
  • 20.7°צפת
  • 21.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

משרד הכלכלה: אתר מידע חדש יסייע לבחור מסלול לימודים וקריירה

האתר יציג מידע על שכר, מסלולי לימודים, הכשרה מקצועית ושאלון לבדיקת הנטיות התעסוקתיות של המשתמש | ברביבאי: "לראשונה יצרה המדינה תשתית דאטה לאומית בנוגע לשוק העבודה"

שרת הכלכלה אורנה ברביבאי (צילום: יוסי זליגר / פלאש90)
שרת הכלכלה אורנה ברביבאי (צילום: יוסי זליגר / פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

זרוע העבודה במשרד הכלכלה השיקה היום (שלישי) את אתר ״עבודאטה״,  אתר ממשלתי בשפות עברית וערבית שצפוי לתת מידע על 300 תחומי עיסוק, הכשרה מקצועית ולימודים אקדמיים. האתר יציג מידע על שכר של בוגרי תואר ראשון, בוגר תואר הנדסאי ובוגרי הכשרה מקצועית בתחומים שונים וכן שאלון אבחון לבדיקת הנטיות התעסוקתיות של המשתמש.

באתר ניתן יהיה למצוא מידע על השכר הממוצע במשק בכל תחום, היקפי המשרה ושעות העבודה הממוצעות, רמות ההשכלה של העובדים בתחום ומידע נוסף העשוי לסייע למתלבטים בתחום פיתוח הקריירה ורכישת הכשרה.

רוני שניצר ראש אגף אסטרטגיה מחקר ומדיניות בזרוע העבודה (צילום: אלבום פרטי)
רוני שניצר ראש אגף אסטרטגיה מחקר ומדיניות בזרוע העבודה (צילום: אלבום פרטי)

"האתר נבנה במטרה להפוך את ההחלטה על מסלול לימודים וקריירה לכמה שיותר מושכלת ומבוססת על מידע", אמרה רוני שניצר, מנהלת אגף בכיר אסטרטגיה ותכנון בזרוע העבודה, "פעלנו ליצור תשתית נתונים רחבה ככל הניתן וגם למצוא את הדרך להנגיש לציבור מידע רב באופן ידידותי וברור מבלי לפגוע באמינות ובאיכות הנתונים".

נתונים רשמיים מהלמ"ס ורשות המיסים

המידע באתר מבוסס על עיבוד נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ורשות המיסים, וכן נתונים ממשרדי החינוך והכלכלה. הנתונים באתר צפויים להתעדכן מידי שנה.

בין הנתונים המופיעים באתר, ניתן לראות ששכרם הממוצע של סוכני ביטוח עומד על 16,397 שקלים, ואילו של סוכני ביטוח עצמאים על 25,757 אלף שקלים; כי 94% מבוגרי תואר הנדסאי אזרחי מועסקים ושכרם הממוצע עומד על 14,062 שקלים חמש שנים לאחר סיום לימודיהם וכי השכר הממוצע לבוגרי תואר ראשון במדעי המדינה עומד על 13,500 שקלים חמש שנים לאחר סיום לימודיהם.

באתר מוצגים כיום רק לימודים המוכרים על ידי המועצה להשכלה גבוהה והנלמדים באוניברסיטאות ובמכללות המוכרות וכן לימודים שבפיקוח משרד הכלכלה: הכשרות טכנולוגיות (לימודי הנדסאות) במכללות מה"ט והכשרות מקצועיות.

"בחרנו להציג את העיסוקים הן בלשון זכר והן בלשון נקבה"

ברירת המחדל באתר מציגה את שמות העיסוקים בלשון נקבה, אך ניתן גם להתאימו כך שיציגם בלשון זכר – זאת שכן מחקרים מראים כי לזיהוי המגדרי של עיסוק יש השפעה גדולה בעת בחירה במקצוע. "על מנת לנטרל הטיות מגדריות, בחרנו להציג את העיסוקים הן בלשון זכר והן בלשון נקבה כך שהמשתמשים והמשתמשות באתר יוכלו לבחור בלשון הפנייה המועדפת" מצוין באתר.

שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי: "האתר עבודאטה הוא מיזם חדשני שנותן מידע חיוני למתלבטים בנוגע למסלול קריירה. לראשונה יצרה המדינה תשתית דאטה לאומית בנוגע לשוק העבודה אשר מנגישה בצורה ידידותית וברורה נתונים רשמיים על מגוון כה גדול של תחומי עיסוק ומסלולי לימוד".

האתר נבנה בשיתוף הג'וינט בעקבות המלצות דו"ח ועדת התעסוקה 2030 שהמליצה על הקמת פלטפורמה להנגשת מידע על שוק העבודה המספק מידע על תחומי עיסוק שונים והשתלבות בעבודה של בוגרי הכשרות ולימודים. להשקת האתר צפוי להתלוות גם קמפיין פרסומי בדיגיטל וברשתות החברתיות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!