דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
20.8°תל אביב
  • 19.1°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 18.0°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 19.6°צפת
  • 20.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משפט ופלילים

כתב אישום נגד מנכ"ל סודהסטרים לשעבר על שימוש במידע פנים ושיבוש הליכי משפט

לטענת הפרקליטות, המנכ"ל לשעבר דניאל בירנבאום העביר לעובדת החברה לשעבר איילה כהן מידע שאפשר לה להרוויח ממסחר במניות החברה בשני מקרים | השניים מואשמים גם שמסרו לבנק של כהן גרסה שקרית של הדברים עליה הסכימו

מנכ״ל סודהסטרים לשעבר דניאל בירנבאום (צילום: Photo/Dan Balilty).
מנכ״ל סודהסטרים לשעבר דניאל בירנבאום (צילום: Photo/Dan Balilty).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

פרקליטות מיסוי וכלכלה הגישה היום (שלישי) לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב אישום נגד מנכ"ל סודהסטרים לשעבר דניאל בירנבאום, ועובדת החברה לשעבר איילה כהן. השניים מואשמים בעבירות שימוש במידע פנים ושיבוש מהלכי משפט.

לפי כתב האישום, בירנבאום היה בקשר קרוב עם כהן ומסר לה מידע פנים על סודהסטרים בשני אירועים שונים. לטענת הפרקליטות, כהן השתמשה במידע שמסר לה כשרכשה את מניות החברה.

באמצע פברואר 2017 פרסמה סודהסטרים דו"ח תקופתי ושנתי שהציג עלייה ניכרת במדדים מהותיים, כולל עלייה של 213% ברווח הנקי ברבעון האחרון של 2016 לעומת הרבעון המקביל של השנה הקודמת.

לטענת הפרקליטות, לפני פרסום הדו"ח מסר בירנבאום לכהן את את התוצאות הכספיות החיוביות של הרבעון. יומיים לפני פרסום הדו"ח רכשה כהן מניות סודהסטרים הכ-150 אלף שקלים, מרבית כספי העו"ש שהיו ברשותה. לחאר מכן, מכרה את המניות שרכשה ברווח של כ-28 אלף שקלים.

עוד נטען  בכתב האישום שביולי 2018 ערך בירנבאום פגישה עם מנכ"לית ונשיא חברת פפסי, בה הציעה המנכ"לית חברת הענק הבינלאומית לרכוש את סודהסטרים. במועד זה ידע בירנבאום שסודהסטרים צפויה לפרסם בקרוב דו"ח רבעון שהצביע על עלייה ניכרת בהכנסות וברווחים.

זמן קצר אחרי הפגישה עם נציגי פפסי, וכשבועיים לפני פרסום הדוח הרבעוני החיובי, עודד בירנבאום את כהן להשקיע את כל חסכונותיה במניית סודהסטרים באופן מיידי. כהן הבינה שמאחרוי הדברים עומד מידע פנים שיש לבירנבאום שצפוי להעלות את מחיר המניה.

יומיים לאחר מכן השתמשה כהן כמעט בכל יתרת המזומנים שהייתה ברשותה והורתה לבנקאי שלה לרכוש עבורה מניות סודהסטרים בסכום כולל של כ-200 אלף שקלים. במקביל, ביקשה לפדות קופת חיסכון שבבעלותה כדי לממן רכישות נוספות של מניות החברה.

אחרי שכספי קופת החיסכון הועברו לחשבון העו"ש שלה, רכשה כהן מניות בסכום נוסף של כ-100 אלף שקלים.

ביום שאחרי פרסום הדו"ח הכספי, וזמן קצר אחרי שסודהסטרים דיווחה לציבור על  הסכם המיזוג עם פפסי, מכרה כהן את יתרת מניות סודה סטרים שרכשה והרוויחה כ-156 אלף שקלים.

כתב האישום מייחס לשניים גם עבירה של שיבוש מהלכי משפט ביחס לגרסה שמסרה כהן לבנקאי בתשובה לשאלות לגבי פעילותה במניה. חשדו של הבנקאי התעורר לאחר שבירנבאום העביר לחשבונה של כהן סכום של כמיליון שקלים, ונוכח הרווח שעשתה ממניות החברה.

לפי כתב האישום, אחרי שהבנקאי הודיע לכהן שהוא מחויב  לדווח על חשדותיו, היא נפגשה עם בירנבאום, והשניים והסכימו על גרסה שיקרית, לכאורה, אותה כהן תמסור לבנקאי ךפיה השקיעה במנייה על דעתה האישית בלבד, מתוך אמונה בחברה ובבירנבאום ששימש לה כמנטור. בסופו של דבר הבנקאי אכן לא דיווח על חשדו.

מטעמו של בירנבאום נמסר: "אנחנו שמחים על צמצום כתב האישום מ-7 אישומים ל-3 אישומים בלבד. בין היתר הושמטה עבירה של מסירת מידע פנים, הייתה הקלה משמעותית בעבירה נוספת של מידע פנים והושמטו שלוש עבירות של שיבוש והדחה. אנו מאמינים כי בהמשך ההליך הרשות תשתכנע לבטל כליל את כתב האישום".

תגובת איילה כהן לא התקבלה, נכון לשעה זו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!