דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

שדרוג משרות בהיקף של 20 מיליון ש״ח: הסכם חדש ל-550 משפטנים

הסכם חדש נחתם בין המדינה לאיגוד המשפטנים בהסתדרות לאחר מו״מ ממושך | יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: ״ההסכמות מעניקות ודאות תעסוקתית״

הסכם קיבוצי לאיגוד המשפטנים (צילום: אגף הדוברות ההסתדרות)
הסכם קיבוצי לאיגוד המשפטנים (צילום: אגף הדוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הסכם חדש בין המדינה לאיגוד המשפטנים בהסתדרות נחתם אמש (שלישי), לאחר מו"מ ממשוך. לפי ההסכם, כ-550 המשפטנים בשירות המדינה יזכו לשדרוגי משרות בהיקף שנתי כולל של יותר מ-20 מיליון שקלים.

בהסתדרות אומרים שההסכם התקדימי מתקן עיוותים ובעיות ארוכות שנים במבנה הארגוני ובתקינה בשירות המשפטי הממשלתי, והוא בעל השפעות עתידיות מרחיקות לכת על אופק קידומם המקצועי של המשפטנים בשירות הציבורי.בין היתר נקבע כי לאחר כשנתיים בהן הוקפאו כל מכרזי המשפטנים על ידי המדינה, הם עתידים להיפתח בחודש הבא עם שורה של שינויים, התאמות והקלות משמעותיות למשפטנים בהליכי המכרזים ובהליכי המיון, ובהם: ביטול הצורך במרכזי הערכה והחלפתם בהליכי מיון חדשניים ומותאמים יותר לתפקידים משפטיים, הכפלת מספר המועמדים שמגיעים לשלב הסופי של הוועדה הבוחנת ויצירת מנגנון חדש של מוביליות והתנסות הדדית בין הדירוגים, שיאפשר בין היתר מעבר של משפטנים לפרקליטות וצבירת ניסיון מקצועי שם.עוד נקבע שיורחב מתח הדרגות התחילי בדירוג המשפטנים וייווצרו משרות חדשות בדירוג המשפטנים של מוקדי ידע ומומחים בהליך קידום של ועדה מקצועית ולא במכרז, וכן משרות ניהוליות חדשות של ממונים בכירים. ההסכם כולל גם מאות שדרוגי תקנים קיימים ודרגות אישיות, יצירת רמת שכר חדשה למשנים ליועצים המשפטיים של משרדי הממשלה ותיקנון משרות נוספות של סגן בכיר ושל משנה ליועמ"ש משרד.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף דוברות ההסתדרות)
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף דוברות ההסתדרות)

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "ההסכמות שאליהן הגענו עם המדינה חשובות ביותר ומעניקות ודאות תעסוקתית ואופק ארוך טווח למאות משפטנים בשירות המדינה. אני מודה לשר המשפטים גדעון סער, ליו"ר איגוד המשפטנים יצחק גורדון ולכל מי שהיה מעורב בהשגת ההסכם החשוב הזה".

"מדובר בהסכם היסטורי שמבצע תיקון רוחבי בשירות המשפטי הממשלתי" אמר   יו"ר איגוד המשפטנים, עו"ד יצחק (יצי) גורדון. "כבר עשרות שנים לא ניתנה התייחסות כה משמעותית לצרכים של השירות המשפטי הציבורי. כל הגורמים הרלוונטיים – הנהלת השירות המשפטי הממשלתי, הנהלת משרד המשפטים, נציבות שירות המדינה ומשרד האוצר – חברו לראשונה יחד וישבו עם איגוד המשפטנים כדי לתת מענה רוחבי לעיוותים של שנים ובעיות במבנה ובתקינה של השירות המשפטי הציבורי".

עו"ד יצחק (יצי) גורדון, יו"ר ראש איגוד המשפטנים בהסתדרות (צילום: איגוד המשפטנים)
עו"ד יצחק (יצי) גורדון, יו"ר ראש איגוד המשפטנים בהסתדרות (צילום: איגוד המשפטנים)

"בכך הבאנו בשורה של ממש לציבור המשפטנים. מדובר בנדבך משמעותי נוסף בשורה של מהלכים והישגים של איגוד המשפטנים לשיפור תנאי ההעסקה, אופק הקידום והביטחון התעסוקתי של כלל קבוצות המשפטנים בשירות הציבורי", הוסיף.

גורדון הודה ליו"ר ההסתדרות על הסיוע והתמיכה, לציבור המשפטנים בשירות הציבורי ולצוות המו"מ של איגוד המשפטנים: חברי מזכירות האיגוד עורכי הדין רון אשכנזי, עדי ארקין, לירון ספרד ונעמה דוד וכן ליו"ר הלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי עו"ד חנה שניצר ולעורכות הדין ויוי וייץ ומירי מלכי, ליועץ המשפטי להסתדרות עו"ד יחיאל שמיר, לסמנכ"ל אגף כלכלה אדם בלומנברג ולמיכאל קוסצ'ב מהאגף, וליועץ החיצוני של איגוד המשפטנים עו"ד קובי אמסלם.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!