דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
24.0°תל אביב
  • 22.8°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 27.9°באר שבע
  • 36.5°אילת
  • 29.2°טבריה
  • 20.7°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל מאיימת בהפסקת פעילות: "תשתיות הנשים בענף קורסות"

יו”ר מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל הילה קניסטר בר-דוד ויו”ר איגוד הכדורסל עמירם הלוי, פנו לשר חילי טרופר, בעקבות השינוי באמות המידה לחלוקת התמיכות: "במקום להגדיל את תקציבי הנשים, המשרד בוחר להרחיב את הפערים הקיימים"

הילה קניסטר בר-דוד, יו"ר מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל (צילום: באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
הילה קניסטר בר-דוד, יו"ר מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל (צילום: באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

יו”ר מנהלת ליגת הנשים בכדורסל, הילה קניסטר בר-דוד, ויו”ר איגוד הכדורסל, עמירם הלוי, פנו היום (חמישי) לשר התרבות והספורט, חילי טרופר, בשל השינוי באמות המידה לחלוקת תמיכות לאיגודי ואגודות ספורט ומה שהם מכנים ”פגיעה אנושה בתשתיות ענף כדורסל הנשים”.

בר-דוד והלוי מאיימים כי “ככל שלא יימצא עד ליום רביעי הקרוב פתרון שיימנע את הפגיעה בענף כדורסל הנשים, בכוונת האיגוד ומנהלת ליגת העל להודיע על הפסקת פעילות כלל קבוצות כדורסל הנשים בישראל”.

בהודעה המשותפת נכתב: “לאחרונה אישרה המועצה הלאומית לספורט שינויים באמות המידה לחלוקת תמיכות לאיגודי ואגודות הספורט, שינויים אשר הוחלו באופן רטרואקטיבי ורטרוספקטיבי גם לשנת 2021".

דניאל קארש מא.ס רמת השרון מול אליצור תל אביב (צילום: מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
דניאל קארש מא.ס רמת השרון מול אליצור תל אביב (צילום: מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)

"על פי המידע שהתקבל מהמועצה להסדר ההימורים בספורט, נראה שעל אף הרטוריקה המגדרית שניכרת במבחני התמיכה (למשל בכל הנוגע לשיעור הנשים בתפקידים השונים בגופי הספורט) הרי שבפועל, במקום שהמבחנים יגדילו את תקציבי ספורט הנשים ויסייעו לצמצם פערים היסטוריים בתפיסה המגדרית של הספורט בישראל כמצופה, המבחנים החדשים גורמים לקיצוץ חד של עשרות אחוזים בתקציבי האגודות – קיצוץ שייפגע בעיקר בתשתיות כדורסל הנשים ברוב שכבות הגיל”, כתבו בר-דוד והלוי לשר טרופר.

עוד הוסיפו: “אמנם, בכוונת המשרד לאשר הגנה בשיעור של 90 אחוז לכל אגודה לשנת 2021 (הגנה אשר כמעט כל קבוצות הנשים יזדקקו לה), אולם על פי הנתונים שהועברו על ידי המועצה להסדר ההימורים בספורט, כבר בשנת 2022 צפויות קבוצות כדורסל הנשים בגילאים השונים לקיצוץ דרמטי של עשרות אחוזים בתקציביהן. כך למשל, התמיכה לקבוצות ליגת העל לנשים בכדורסל צפויה לרדת מסך של 1,341,559 בשנת 2020, לסך של 1,147,403 ש”ח בשנת 2021. כך, התמיכה לקבוצות הליגה הלאומית לנשים בכדורסל צפויה לרדת ב-43 אחוז".

“באופן אבסורדי, הקיצוץ צפוי לפגוע דווקא בשכבות הגיל הנמוכות ביותר – בקבוצות הילדות והקט-סל. למעט בשכבת הגיל נערות א', צפויה ירידה של עשרות אחוזים בתקציבן של כל קבוצות הכדורסל”, מסבירים בר-דוד והלוי.

ירדן גרזון מעירוני רמת גן מול דניאל רבר מאליצור חולון (צילום: מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
ירדן גרזון מעירוני רמת גן מול דניאל רבר מאליצור חולון (צילום: מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)

“איגוד הכדורסל הישראלי ומנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל, לא יוכלו לעמוד מנגד ולראות את תשתיות ענף ספורט הנשים הגדול והמצליח ביותר בישראל, אשר נבנו בהשקעה של שנים רבות, קורסות", הוסיפו.

"נזכיר כי בעוד קבוצות הגברים מקבלות עשרות מיליוני שקלים במסגרת הסכמי השיווק של המועצה להסדר ההימורים בספורט, ‘החזרי שיטור וסדרנות’ ותמריצים לחיזוק השחקן הישראלי, רוב קבוצות הנשים מתבססות על ההקצבות השנתיות הזעומות ולכן תמוהה מדוע במקום להגדיל את תקציבי הנשים כפי שפורסם, בוחר המשרד להפחיתם משמעותית ולהרחיב את הפערים הקיימים ביחס לספורט הגברים”.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!