דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תל נוף

חינוך מקצועי / תלמידי בי"ס תל נוף הצטרפו בטקס חגיגי למערך הטכני של חיל האוויר

הטקס שנערך בבסיס תל נוף כלל מטס של F15 וברכות ממפקדים ומבוגרי בית הספר. אל"מ ג': "בתקופה בה מתערער מעמדו של החינוך הטכנולוגי בישראל, עומד אורט תל נוף כמגדלור ניצב בחשיכה"

נואם - אבי בז'ה מנהל בית הספר 'תל-נוף', לצידו יושב אל"מ ג' (צילום באדיבות יגאל ג'ק).
נואם - אבי בז'ה מנהל בית הספר 'תל-נוף', לצידו יושב אל"מ ג' (צילום באדיבות יגאל ג'ק).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

"תלמידי בית ספר 'תל-נוף' ברוכים הבאים למערך הטכני של חיל האוויר, הטייסים סומכים עליכם", נשמע ברשת הקשר בשעה שמטס של שני מטוסי F15 נסק מעל לראשי התלמידים, אשר עמדו במסדר בו קיבלו תלמידי כיתות י"א-י"ב את סמל יחידת יא"א 22 אליה הם מסופחים, בין ההאנגרים הגדולים לתיקון מטוסים בבסיס תל נוף. מאחוריהם ניצב במלוא תפארתו מסוק יסעור – ומההאנגרים הציצו מטוסים פעורי מנוע – כלים אותם לומדים תלמידי בית הספר לתקן ולהכשיר, ואף עובדים עליהם במהלך לימודיהם במסגרת של חונכות מקצועית.

אל"מ ג' ראש יחידת יחידת האחזקה האווירית (יא"א) 22, היחידה אליה הצטרפו התלמידים, אמר, "בתקופה בה מתערער מעמדו של החינוך הטכנולוגי בישראל, עומד אורט תל נוף כמגדלור ניצב בחשיכה, מציב סטנדרטים גבוהים של עשייה חינוכית וערכית, ומדגים בהישגיו הרציפים וביכולתו לפתח כל נער, להקנות ידע וערכים לכל תלמיד ולהכשיר עשרות רבות של בוגרים לקראת שירות צבאי משמעותי ובדרך להפיכתם לאזרחים מועילים וראויים בחברה הישראלית. השותפות המתמשכת והמתעצמת של המערך הטכני של חיל האוויר בהובלת יא"א 22 לבין בית הספר, היא זו המאפשרת לתלמידיו להינות מהכשרה מקצועית בסביבה תומכת ומחבקת במשך שנות לימודם". ההתרגשות הגיעה לשיאה בשעה שעבר אל"מ ג' והעניק לתלמידים את הפאטצ'ים עם סמל היחידה, אותם הצמידו לסרבלי העבודה שלהם.

אל"מ ג' מעניק את התג לחניכי בית הספר ( צילום באדיבות יגאל ג'ק).
אל"מ ג' מעניק את התג לחניכי בית הספר (צילום באדיבות יגאל ג'ק).

על המסדר פיקד רס"ר הבסיס, שלומי מימון, בוגר בית הספר. בקהל ישבו הורי התלמידים הנרגשים. "אני רוצה לספר לכם על תלמיד, שבכל מקום שהיה, תמיד בחנו אותי לפי ההישגים שלו והציונים. ומעולם לא ניסו להכיר את כישוריו האישיים. כשהגיע לבית הספר תל נוף הדברים היו שונים. הציון לא היה הדבר הכי חשוב – הדבר החשוב יותר היה הדרך להשגתו", סיפר רס"ן חיים נועם, ראש אגף לוגיסטיקה אווירית, אף הוא בוגר בית הספר. "צוות ההוראה תמיד פיתח והעצים את תלמידיו להגיע להישגים מתוך אמונה שכל תלמיד ותלמיד הוא עולם בפני עצמו עם יכולות מיוחדות משלו. תחושת הפירגון והליווי הצמוד של צוות ההוראה הביאו את התלמיד להיות מצטיין בית ספר, ולצבא הגיע עם המון מוטיבציה וניסיון בעבודה. מהר מאוד התקדם בשרשרת הפיקוד של חיל האוויר, והוכיח את כישוריו ויכולתו בכל מקום שהיה. מי זה התלמיד הזה? התלמיד הזה הוא אני, התקבלתי לפני 29 שנים לאורט תל נוף והיום אני כאן כדי לאמר לכם שאתם במקום הנכון, תאמינו בעצמיכם, אני בטוח שמקבוצת התלמידים העומדת לפני יצמחו מפקדים ואנשי מקצוע מובילים שיובילו את חיל האוויר למצויינות ולהישגים".

אל"מ ג' ראש יחידת יחידת האחזקה האווירית (יא"א) 22: "בתקופה בה מתערער מעמדו של החינוך הטכנולוגי בישראל, עומד אורט תל נוף כמגדלור ניצב בחשיכה, מציב סטנדרטים גבוהים של עשייה חינוכית וערכית, ומדגים בהישגיו הרציפים וביכולתו לפתח כל נער, להקנות ידע וערכים לכל תלמיד

אבי בז'ה מנהל בית הספר סיפר כי מדובר באירוע ייחודי, שמעולם לא היה כמותו, אשר התחיל משיתוף פעולה עם מפקד היחידה אשר נתן לו את ברכתו. "התלמידים שלנו בכיתות י"א-י"ב יוצאים לעבוד ביחידה, ועד היום היה להם סרבל עם סמל בית הספר מאחורה וזהו, אבל אנחנו שייכים בהגדרה ליא"א-22, ואין סיבה שהתלמידים לא יראו כמו יתר אנשי היחידה. יש להם עכשיו על הסרבל את דגל המדינה, את שמם ואת סמל היחידה".

טקס הענקת תג יחידה באורט חיל האויר תל נוף ( צילום באדיבות יגאל ג'ק).
טקס הענקת תג יחידה באורט חיל האויר תל נוף ( צילום באדיבות יגאל ג'ק).

אורט תל נוף הוא בית ספר טכנולוגי-תעשייתי בפיקוח משרד העבודה והרווחה ובו לומדים כ-370 תלמידים, ו-50 בוגרים במסגרת המכללה של בית הספר.  "מגיעים אלינו תלמידים שלא מצאו את דרכם במסגרת הפורמאלית, ורוצים לשרת במערך הטכני של חיל האוויר ורוצים ללמוד מקצוע טכנולוגי איכותי, כמו שיש לנו ורק לנו בסביבה". התלמידים לומדים את מקצועות החשמלאות, מכטרוניקה, מכולות תעופה ומבנאות מטוסים. "בוגר בית הספר מסיים עם 12 שנות לימוד, תעודת מקצוע, וכל אחד על פי היכולות שלו שיכולות להגיע גם לתעודת בגרות מלאה" אומר בז'ה, "מעבר לזה יש לו את הכלים להמשיך ללימוד טכנאים או הנדסאים. לאורך השנים כ-40% מהתלמידים שלנו  ממשיכים ללימודי טכנאים\הנדסאים, חלקם במכללה שלנו וחלקם במכללות אחרות."

טקס הענקת תג יחידה באורט חיל האויר תל נוף ( צילום באדיבות יגאל ג'ק).
טקס הענקת תג יחידה באורט חיל האויר תל נוף (צילום באדיבות יגאל ג'ק).

יעקוב סבתי יו"ר ועד ההורים של בית הספר והורה לתלמיד בכיתה י"ב אמר "מדובר בבית ספר מדהים שמשקיע בתלמידים ועובד בשיתוף צמוד עם ההורים. מתייחסים פה לכל תלמיד באופן אישי" כהורה ששלח את בנו לבית ספר טכנולוגי-מקצועי הוא סבור שבתי הספר המקצועיים בישראל חשובים ביותר, "זה מקנה מקצוע לילדים לחיים, שיהיה להם עתיד טוב. המקצועות היום הם בשיא של השיא של הטכנולוגיה. הבן שלי יסיים את בית הספר עם בגרות מלאה, והוא רוצה להמשיך הלאה לי"ג-י"ד -טכנאים הנסדאים, להתגייס לקבע. יש לו שאיפות להגיע רחוק".

לאחר הטקס עברו התלמידים פעילות בכיתות עם תנועת הנוער העובד והלומד הפועלת בקרב תלמידי בתי הספר המקצועיים שכללה הרצאה על האיגוד המקצועי לנוער ועל זכויות בעבודה בכלל ובמסגרת בה הם עובדים – חוק החניכות, בפרט ושיעור חינוך על תפקידו וייעודו של החינוך המקצועי בישראל.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!