דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"ח בניסן תשפ"ד 06.05.24
23.6°תל אביב
  • 17.3°ירושלים
  • 23.6°תל אביב
  • 19.0°חיפה
  • 24.2°אשדוד
  • 21.9°באר שבע
  • 28.6°אילת
  • 23.3°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 23.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

מחאת העובדים מחריפה: דגל שחור הונף בכניסה למשרד החוץ, משמרות הסופ״ש הופסקו

עובדי משרד החוץ בהפגנה: ״נותנים את הנשמה, אבל עם שליחות לא הולכים למכולת״ | לפני מספר ימים מומש האיום בעצירת השעות הנוספות ומשמרות סוף השבוע, שנמצאים במוקד המחאה

המחאה במשרד החוץ: העובדים מפגינים בכניסה למשרד החוץ כחלק מסכסוך העבודה שהוכרז (צילום ארכיון: ועד עובדי משרד החוץ)
המחאה במשרד החוץ: העובדים מפגינים בכניסה למשרד החוץ כחלק מסכסוך העבודה שהוכרז (צילום ארכיון: ועד עובדי משרד החוץ)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

דגל שחור בראש התורן: אירוע מחאה חריף התקיים הבוקר (ראשון) ברחבת משרד החוץ, כאשר עובדי המשרד הניפו דגל שחור לראש התורן לצד שלטי מחאה רבים, זאת בשל העובדה ששר החוץ ממשיך להתעלם מבקשתם לפתור את מצוקת עובדי המשרד אשר חווים פגיעות קשות ובלתי מוצדקות בשכרם ובתנאי העסקתם.

הבוקר התאספו העובדים למחאה והניפו שלטים בהם נאמר: "הפקרתם אותנו בחוץ", "אל תבנו עלינו", "נותנים את הנשמה בלי תמורה" ו-"עם שליחות לא הולכים למכולת".

בסוף השבוע האחרון הנחה וועד העובדים את עובדי המשרד במברק מיוחד, כי לאור ההנחיה שלא לשלם לעובדים עבור שעות נוספות המבוצעות במסגרת התפקיד כחלק מהשירות לאזרחי ישראל, יחדלו כלל העובדים את העיסוק בעבודה עם סיום שעות העבודה הרשמיות. בוועד הדגישו כי לא מדובר בצעדים ארגוניים אלא בהפסקת עבודה שלא ניתנת עליה תמורה.

יו"ר ההסתדרות מרחב ירושלים דני בונפיל הגיע להשתתף באירוע והתחייב: "כולם מכירים את המצוקות של עובדי משרד החוץ אבל כולם התעלמו. נראה שעד שלא נתחיל לבצע צעדים ארגוניים שום דבר לא יקרה. אנחנו נקיים עכשיו ישיבת עבודה עם הוועד ואם צריך לסגור את משרד החוץ נעשה זאת. העובדים לא מבקשים תוספות – אלא שיחזירו את מה שלקחו לעובדים מהכיס. לא בכדי אושר סכסוך עבודה במשרד החוץ ואנו נחושים ללכת עד הסוף כדי לשמור על זכויות העובדים".

"בצער רב הנפנו היום דגל שחור במשרד החוץ ונראה שלא יהיה מנוס מהחרפת המחאה ופתיחה בצעדים ארגוניים", אמרו הבוקר בוועד עובדי משרד החוץ. "כואב לנו לראות כיצד שר החוץ בוחר להתעלם מזעקת עובדי המשרד המסורים לתפקידם, במקום להוביל את הפתרון והמשא ומתן, המבקש לתת מענה למצוקות שנוצרו בשנים האחרונות, בשל החרפת העומס על עובדי המשרד ואי עמידה של משרד האוצר בהסכמים אליהם הגענו בעבר. עדיין לא מאוחר לפעול ולעצור את השביתה".

בעקבות התעלמות השר לפיד: הופסקו השעות הנוספות ומשמרות הסופ״ש

במברק ששוגר בחמישי לכלל עובדי משרד החוץ הישראלי, הנחה הוועד את עובדי המשרד להפסיק לטפל בפניות שמגיעות לשולחנם אחרי שעות העבודה הרשמיות. ההחלטה התקבלה עקב התעלמות שר החוץ יאיר לפיד והאוצר מפניות הוועד, שהתריע כי המשרד עובד בשנה האחרונה בעומס אדיר, אחרי שעות העבודה ובסופי השבוע, ללא כל תמורה – בין השאר בשל הזינוק בבקשות קונסולריות בשל מגפת הקורונה.במברק הנחו את העובדים שלא לבצע כל עבודה משום סוג שהיא לאחר החתמת כרטיסי היציאה מהמשרד ביום חמישי, ועד לחזרתם למשרד ביום ראשון, ובכלל זה: שלא לקרוא חומרים הקשורים לעבודה, שלא להשיב למיילים, וואטסאפים וטלפונים בנושאי עבודה בכלל ובפרט שלא להשיב לבקשות מיוחדות של שר החוץ, מנכ"ל המשרד או כל גורם בכיר אחר במשרד, שלא לטפל בביקורים ובאורחים רישמיים בכל היבט לוגיסטי או אחר, וכן שלא לטפל בנושאים קונסולריים הנוגעים לישראלים הנמצאים במצוקה – למעט במקרה של סכנת חיים מיידית וממשית.

"נמשיך לעשות את עבודתנו אך לא נחדל ממחאה לגיטימית כדי להבטיח למשרד החוץ ולעובדיו את שאנו זכאים לו בדין ולא בחסד", נחתם המברק. "עובדי משרד החוץ מצפים כי שר החוץ יאיר לפיד יטפל במשבר המחריף ויביא לפתרונו המיידי".למול שנים רגילות שבהן טיפול בכ-700,000 בקשות בממוצע, מצאו עצמם עובדי השירות הקונסולרי במשרד החוץ בעומס אדיר של כמעט מיליון בקשות שונות בשנה האחרונה, הנוגעות לשלל הנושאים בהם עומדים עובדי המערך לרשות הציבור, בראשם בקשות לאישורי כניסה לזרים בני משפחות מדרגה ראשונה של ישראלים, שביקשו להיכנס לארץ בשנת הקורונה. "העובדים מוצאים את עצמם ישנים 4 שעות בלילה, במטרה להשתלט על כמות הבקשות" מסר בכיר במערך הקונסולרי. בין הנושאים הרבים שעמם מתמודדים עובדי האגף הקונסולרי: אשרות כניסה לישראל, עלייה לישראל, הנפקת מסמכי נסיעה ועשרות סעיפים רבים נוספים, הכוללים את כלל השירותים לאזרחי ישראל וזרים, באמצעות הנציגויות בחו"ל ועובדי המערך המוצבים במשרד החוץ.בוועד עובדי משרד החוץ אמרו כי "המשך ההתעלמות של שר החוץ יאיר לפיד גורמת לפגיעה באזרחים וכואב לנו שהם ישלמו מחיר שיכול להימנע. הפסקנו היום את הניצול שהוביל להעסקת עובדים מסורים ללא תמורה. עובדי המשרד ימשיכו לטפל בבקשות הרבות בשעות העבודה. בשל העומס הגדול הצפוי, אנו קוראים למשרד האוצר ולשר החוץ יאיר לפיד להתערב באופן מיידי במשבר, במטרה לתקצב את שעות העבודה הנוספות הנדרשות, כדי לעמוד בפניות הרבות של אזרחי ישראל וזרים מכלל רחבי העולם".במשרד החוץ טרם הגיבו להודעת העובדים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!