דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
22.2°תל אביב
  • 22.6°ירושלים
  • 22.2°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 19.1°אשדוד
  • 25.1°באר שבע
  • 22.7°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 18.0°צפת
  • 22.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

פרופ׳ רונית קלדרון מרגלית: ״הממשלה החליטה להרים ידיים ולהגיד 'כנראה שכולם יידבקו'״

אפידמיולוגית מומחית מהאוניברסיטה העברית מבקרת את החלטת הממשלה שלא להטיל הגבלות: "800 אלף איש לא קיבלו בוסטר והם לא מוגנים. גם אם אחוז קטן מהם יפתחו תחלואה קשה, זה יעמיס על מערכת האשפוז"

ישיבת ממשלה (צילום ארכיון: מארק ישראל שלם/פול)
ישיבת ממשלה (צילום ארכיון: מארק ישראל שלם/פול)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

"ברור שהנבואות של גל מאוד חזק יגשימו את עצמן, אם הממשלה לא תנסה למנוע את ההדבקות," כך אומרת  הבוקר (שלישי) פרופ' רונית קלדרון-מרגלית, אפידמיולוגית באוניברסיטה העברית וחברה בצוות המומחים של האוניברסיטה, שמייעץ לקבינט הקורונה.

פרופ' קלדרון מרגלית מבקרת את החלטת הממשלה לא להטיל הגבלות על התקהלויות כדי למנוע את שיעורי ההדבקה הגבוהים. בניגוד לפרויקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא, היא סבורה שהגבלות מסוימות יכולות לצמצם את התחלואה.

פרופ' רונית קלדרון מרגלית. "כשמתקיימות התכנסויות של מאה איש בחלל סגור, אז כל המשתתפים חשופים להידבקות בבת אחת, ואז כמובן שקצת ההתפשטות יהיה מהיר יותר" (צילום: יח"צ)
פרופ' רונית קלדרון מרגלית. "כשמתקיימות התכנסויות של מאה איש בחלל סגור, אז כל המשתתפים חשופים להידבקות בבת אחת, ואז כמובן שקצת ההתפשטות יהיה מהיר יותר" (צילום: יח"צ)

"אני לא מסכימה עם האמירות שההגבלות לא היו מעכבות את התפשטות הנגיף", אומרת קלדרון מרגלית בשיחה עם 'דבר', "זה אכן נגיף הרבה יותר מדבק, אבל כשמתקיימות התכנסויות של מאה איש בחלל סגור, אז כל המשתתפים חשופים להידבקות בבת אחת, ואז כמובן שקצת ההתפשטות יהיה מהיר יותר מאשר מצב בו כל חולה מדביק רק את בני משפחתו. הממשלה החליטה להרים ידיים ולהגיד 'כנראה שכולם יידבקו'."

"אני יכולה להבין את חוסר הרצון להגביל את האוכלוסייה. כנראה שזן האומיקרון גורם לתחלואה יותר קלה. אבל יש 800 אלף איש שצריכים לקבל בוסטר ולא קיבלו, הם לא מוגנים ונמצאים בסיכון לתחלואה קשה. אז גם אם אחוז קטן מהם יפתחו תחלואה קשה, זה יכול להקשות על מערכת האשפוז, במיוחד כאשר יש במקביל גל שפעת קשה."

פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא, אמר אתמול במסיבת עיתונאים שהגבלת התקהלויות לא היתה מונעת את התפשטות הנגיף, ושמשרד הבריאות לא ממליץ על הגבלות כאלה כרגע. עם זאת, לשאלות העיתונאים האם הממשלה החליטה על מדיניות הדבקה המונית, הוא הכחיש זאת ואמר שהוא ממליץ לציבור לשמור על עצמו דרך חבישת מסכות ושמירת מרחק.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!