ועדת הכספים אישרה אתמול (שני) את עדכון שיעור ההפחתה בשווי השימוש בכלי רכב חשמליים, היברידיים פלאג-אין והיברידיים שניתנים על ידי מקום העבודה לשנים 2025-2022.
קביעת שווי השימוש מבוססת על קבוצת המחיר של הרכב (עבור רכבים שנרשמו לתנועה לפני ה-1 בינואר 2010) או לפי 2.48% ממחירו של רכב חדש (עבור רכבים שנרשמו לתנועה לאחר ה-1 בינואר 2010).
עבור הרכבים המדוברים נקבעו שיעורי הפחתה לשווי השימוש. העובדה שמחירם גבוה יותר משל רכבים רגילים אבל הם חסכוניים יותר בשימוש השוטף יוצרת מצב ששיעור הזקיפה הרגיל מייצר עבורם תוצאה גבוהה מידי. מטרת ההפחתות היא לייצר תוצאה שתשקף נכונה את העלות הכלכלית של השימוש הפרטי ברכבים אלה.
בהתאם לתקנות שאושרו, שיעור ההפחתה בשווי השימוש בכלי רכב בעל הנעה היברידית ימשיך לעמוד על 500 שקלים. שיעור ההפחתה בשווי השימוש בכלי רכב בעל הנעת פלאג-אין ימשיך לעמוד על 1,000 שקלים.
שיעור ההפחתה בשווי השימוש בכלי רכב בעל הנעה חשמלית יעמוד עד סוף שנת 2025 על 1,200 שקלים, לעומת 1,000 שקלים לפני העדכון.
העדכון הנוכחי בשיעורי ההפחתה מבוסס על בדיקות כלכליות עדכניות. בין היתר, נלקחו בחשבון כניסתם לשוק של דגמים חדשים ויקרים יותר של כלי רכב חשמליים והתייעלות בצריכת האנרגיה של דגמים חשמליים. כמו כן, בכלי רכב חשמליים ופלאג-אין הובאו בחשבון הוצאות טעינה ביתית.