דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

מספר שיא: 4.5 מיליון אמריקאים התפטרו בנובמבר, בעיקר בענפים עם שכר נמוך

מומחה לשוק העבודה האמריקאי: "מספר גבוה של מתפטרים מגדיל את כוח המיקוח של העובדים ומביא לעלייה בשכר, מגמה שייתכן שתמשיך ב-2022"

שלט 'דרושים' בדוכן של פאב אירי ביריד תעסוקה בלוס אנג'לס (צילום:AP Photo/Marcio Jose Sanchez, File)
שלט 'דרושים' בדוכן של פאב אירי ביריד תעסוקה בלוס אנג'לס (צילום:AP Photo/Marcio Jose Sanchez, File)

מספר שיא של 4.5 מיליון אמריקאים התפטרו מעבודתם בחודש נובמבר, כך דיווחה היום (שלישי) מחלקת העבודה של ארה"ב. נתוני הדו"ח שפרסמה המחלקה הם עדות נוספת להתאוששות שוק העבודה בארה"ב מהמיתון אליו שקע בשנה שעברה כתוצאה ממגפת הקורונה.

ניק בונקר, ראש תחום המחקר הכלכלי בחברת הייעוץ Indeed Hiring Lab, ציין ששיעור ההתפטרויות הגבוה ביותר היה בענפי האירוח וההסעדה, ענפים עם שכר נמוך באופן מסורתי.

"מספר גבוה של התפטרויות מגדילה את כוח המיקוח של העובדים, וסביר להניח שזה יוביל לעלייה משמעותית בשכר", אמר. "המגמה של עליות שכר הייתה חזקה מאוד ב-2021, ואנחנו עשויים לראות אותה נמשכת גם ב-2021".

על פי מחלקת העבודה, מספר המשרות שפורסמו בנובמבר עמד על 10.6 מיליון. מדובר אמנם בירידה לעומת אוקטובר, בו פורסמו 11.1 מיליון משרות, אבל זה עדיין נתון גבוה מבחינה היסטורית.

לפי דו"ח המשרות החדשות ותחלופת העובדים של מחלקת העבודה, 6.7 מיליון בני אדם גויסו לעבודה במהלך נובמבר, עלייה לעומת 6.5 מיליון העובדים שגויסו באוקטובר.

עם זאת, יש לזכור שאת נתוני הדו"ח ליקט הממשל הפדרלי לפני הופעת זן האומיקרון של נגיף הקורונה והתפשטותו ברחבי ארה"ב. "למרות שכל גל תחלואה גרם לפחות נזק כלכלי מקודמו, הגל הנוכחי עדיין מהווה סיכון לשוק העבודה", אמר בונקר.

שוק העבודה בארה"ב מתאושש בחודשים האחרונים מהמיתון הקצר, אבל עמוק, שיצרה הקורונה. עם התפשטות המגפה, הממשלות הטילו סגרים במדינות השונות, הצרכנים נשארו בבתים ועסקים רבים נסגרו או קיצצו את שעות הפעילות שלהם.

המעסיקים בארה"ב קיצצו יותר מ-22 מיליון משרות בחודשים אפריל ומרץ 2020, ושיעור האבטלה זינק ל-14.8%.

הוצאה ממשלתית נרחבת, ומאוחר יותר גם תחילת מבצע החיסונים, סייעו לשיקום הכלכלה האמריקאית. מאז אפריל 2020 נוספו 18.5 מיליון משרות לשוק העבודה, 3.9 מיליון פחות מערב המשבר. שיעור האבטלה צנח כיום ל-4.2%, קרוב למה שכלכלנים רבים מגדירים כתעסוקה מלאה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!