דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"ח בניסן תשפ"ד 06.05.24
19.0°תל אביב
  • 13.5°ירושלים
  • 19.0°תל אביב
  • 18.2°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 16.3°באר שבע
  • 23.5°אילת
  • 18.5°טבריה
  • 12.0°צפת
  • 18.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

"ההנחיות משתנות כל שני וחמישי, קשה לשדר ודאות להורים": ברשויות המקומיות נאבקים לקיים שגרה חינוכית

בגבעתיים, שמוגדרת כעיר כתומה, פתחו מוקד עם כלל גורמי החינוך לקבלת החלטות במציאות משתנה | שרון פילוסוף, ראש מנהל חינוך נוער וצעירים בעירייה: "פערי מידע מכניסים את ההורים למתח וחרדה. אנחנו מנסים לשדר מסרים ברורים"

שרון פילוסוף, ראש אגף חינוך נוער וצעירים בעיריית גבעתיים (צילום: אלבום פרטי)
שרון פילוסוף, ראש אגף חינוך נוער וצעירים בעיריית גבעתיים (צילום: אלבום פרטי)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

שרון פילוסוף, ראש מנהל חינוך נוער וצעירים בעיריית גבעתיים, רואה את התפקיד החשוב ביותר שלה ביצירת ודאות ושגרה חינוכית להורים, לתלמידים ולאנשי החינוך בעיר. בתחילת השבוע הוכרזה העיר בת 60 אלף התושבים כעיר כתומה, מה שהחמיר את ההנחיות לגבי מוסדות החינוך שבהם מתגלה תלמיד מאומת. כשהנחיות משרד החינוך משתנות כל הזמן ומורכבות מאוד ליישום, הרשויות המקומיות הן אלו שנדרשות לתת את המענה בשטח.

"פתחנו מוקד עירוני בעל שני תפקידים", מספרת פילוסוף, "הראשון הוא לנטר את התחלואה בקרב כל חברי מערכת החינוך הפורמלית והבלתי פורמלית, ילדים ובני נוער וצוותי ההוראה וההדרכה. התפקיד השני הוא החלטה על אופן פעולה בהתאם להנחיות ויידוע הגורמים הרלוונטים, מנהלי המסגרות החינוכיות, וההורים. צוות המוקד נפגש פעמיים ביום לשיחת עדכון והחלטה על המשך פעולה".

בגבעתיים יש כרגע בית ספר אחד שיצא מבידוד מלא אתמול (שלישי), ושישה גנים נוספים שנכנסו לבידוד. מלבדם יש שכבות נוספות בחטיבות ובתיכונים. "המודל שלנו הוא תגובה בהתאם להתפרצות, ולא בהתאם לצבע", מדגישה פילוסוף, "כלומר הפעילות החינוכית ממשיכה להתקיים באופן פרונטלי, כל עוד אין מאומת או התפרצות. ברגע שיש מאומת או התפרצות, אנחנו מוציאים לבידוד."

19 רשויות מקומיות הוגדרו השבוע ככתומות על ידי משרד הבריאות, ביניהן תל אביב, חולון, רמת גן הוד השרון, רמת השרון, דימונה וקריית גת. 3 רשויות הוגדרו כאדומות: ראשון לציון, קריית אונו, מבשרת ציון וקריית אונוץ על פי הנחיות הקורונה המעודכנות למוסדות חינוך ברשויות כתומות ואדומות, מנהל בית ספר שהתגלה בבית ספרו תלמיד מאומת בכיתות ה'-ו', יידרש ל'צמצום מגעים': למידה מרחוק, למידה בשטחים פתוחים או למידה משולבת. אם המאומת התגלה בכיתות א'-ד', המנהל יפעל לצמצום מגעים, אך לא יחויב בכך. כיתות בחטיבות ובתיכונים שבהן שיעור המחוסנים ומהמחלימים עומד על 70% ומעלה יוכלו להמשיך ללמוד בבתי הספר.

אף שצבעי הרמזור תקפים לשבוע אחד, פילוסוף רואה את הדברים לטווח ארוך יותר. "ההערכה היא שהתחלואה תגדל, ועל כן אנחנו נערכים לשבוע הנוכחי ולזה שאחריו.

"יש פער בין פרסומי משרד הבריאות לפרסומי משרד החינוך"

בנוסף להסתכלות לטווח הרחוק, פילוסוף מספרת שהאגף מתכונן למקרה שגבעתיים תהיה אדומה. "אנחנו מכינים את צוותי ההוראה לאפשרות של חזרה ללימודים מרחוק, ומוודאים שיש להם כל מה שנדרש.

"יש פער בין הפרסומים של משרד הבריאות לפרסומים של משרד החינוך. לדוגמה, משרד הבריאות פרסם שיש חמישה גנים סגורים ברחבי הארץ, ומשרד החינוך פרסם מספר גבוה יותר. הפער הזה מכניס את ההורים למתח וחרדה, ואנחנו מקבלים פניות רבות למוקד. אנחנו מנסים לשדר מסרים מאוד ברורים על מי צריך להיבדק בחשיפה למאומת, איפה וכו'. ההנחיות של משרד הבריאות, שמשתנות כל שני וחמישי, מקשות עלינו לשדר ודאות להורים".

פילוסוף מספרת שבנוסף לחיסוני הילדים שניתנים בקופות החולים, ניתנו בשבוע שעבר חיסונים בבתי הספר היסודיים. "לצערי, לא זכינו בבית ספר שמתקיים בו מגן חינוך. פתרון מסוים לזה הוא הזמנת ניידת דיגום, אם בית הספר מבין שישנה התפרצות. אבל זה פתרון מוגבל מאוד שלא תמיד מאשרים אותו. לדוגמה, ביקשנו ניידת דיגומים לאחד התיכונים בשבוע שעבר ולא קיבלנו.

"הרצון של כולנו, ההורים והילדים, הוא לשמור על שגרה לימודית וחברתית, ואנחנו עושים זאת ככל הניתן".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!