דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

התפרצות שפעת העופות: 107 אלף תרנגולי הודו נגועים בנגיף אותרו סמוך לבנימינה

הלול שבו נמצא הנגיף ממוקם באזור מבודד מחוץ למושב אביאל, השירותים הווטרינריים ממשיכים לנטר את העופות הנגועים | בשנת 2015 כבר פגעה שפעת העופות במושב, אז הושמדו כ-100 אלף עופות

עובדי משרד החקלאות מטפלים בהתפרצות שפעת העופות (צילום ארכיון: משרד החקלאות)
עובדי משרד החקלאות מטפלים בהתפרצות שפעת העופות (צילום ארכיון: משרד החקלאות)
מאיה רונן

משרד החקלאות איתר היום (רביעי) חוות לולים ובה כ-107 אלף תרנגולי הודו לפיטום הנגועים בשפעת עופות. החווה ממוקמת במושב אביאל, שבמועצה האזורית אלונה, בסמוך לבנימינה. משרד החקלאות בודד את החווההשירותים הווטרינריים במשרד החקלאות פועלים במתכונת חירום, ממשיכים בניטור האקטיבי באזור ומבודדים את המוקדים בהתאם לנוהל. הלול שבו נמצא הנגיף ממוקם באזור מבודד מחוץ למושב וכאמור החלה פעולת השמדת והטמנת העופותשתימשך מספר ימים. 

בעבר פגעה שפעת העופות בלול תרנגולי הודו במושב אביאל בשנת 2015, אז הושמדו כ-100 אלף עופות. כמו במקרים קודמים השנה, גם במקרה זה מדובר בשפעת עופות שהיא בסיכון נמוך לתחלואה בבני אדם. 

מוקד זה מצטרף לארבעת המוקדים מתחילת השבוע ברם-און (שאותר אתמול כנגוע), בנהלל, בגדיש ובנאות גול, ולעוד שלושה מוקדי התפרצות פעילים מהימים האחרונים במושבים גבעת יואב, דבורה וברק. בשלושת מוקדים אלה, הטיפול נמצא כבר בשלבים מתקדמים ולקראת סיום. במקביל, משרד החקלאות ממשיך את הטיפול בשני המוקדים המורכבים ביותר, במושב מרגליות ובאגמון החולה. ביתר המוקדים, לרבות במעין צבי, כפר ברוך, עין צורים, אביגדור, עין החורש סיים משרד החקלאות את הטיפול. 

משרד החקלאות פרסם כי ״עובדי המשרד ממשיכים לעבוד לילות כימים כדי למגר את התפשטות הנגיף, ולהמשיך לשמור על בריאותנו ובריאות בעלי החיים שבסביבתנו. העובדים זמינים ופועלים באופן מידי, תוך מזעור הסבל של בעלי החיים". 

משרד הבריאות מזכיר מספר הנחיות לציבור לצמצום התחלואה: אין להתקרב לעופות בר חולים או פצועים. כמו כן, חל איסור מוחלט לגעת ו/או לפנות פגרים של עופות הנמצאים בשטח פתוח. במקרים אלה יש לדווח למוקד משרד החקלאות 6016* (יש להודיע על הימצאות בעלי כנף חולים או פגרים). 

חל איסור מוחלט לצוד בעלי כנף וחיות בר העלולים להיות נגועים בשפעת העופות. אין להיכנס לשמורות הטבע והאתרים הבאים שנסגרו. יש להתעדכן באתר הרשות. במקרה של מגע עם בעל כנף נגוע, יש לפנות באופן מידי ללשכת הבריאות הקרובה למקום המגורים לצורך התייעצות בנושא הטיפול המונע. 

הציבור נדרש להקפיד על רכישה של מוצרי עוף וביצים במקומות מוסדרים בלבד וביצים חתומות בחותמת פיקוח. יש להקפיד על בישול יסודי של ביצים ובשר עוף, שמירה על היגיינה ושטיפת הידיים לאחר מגע עם הבשר או הביצים והפרדה בין המזון מן החי טרם בישולו למזונות אחרים. 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!