דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
24.4°תל אביב
  • 22.7°ירושלים
  • 24.4°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.4°אשדוד
  • 27.9°באר שבע
  • 35.1°אילת
  • 28.2°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 25.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

מנכ"ל משרד הבריאות הודיע על פתיחת השמיים: "רק 5% מהמאומתים מגיעים מחו"ל"

סיווג המדינות האדומות יוסר החל מהלילה (בין חמישי לשישי) בחצות | 130 אלף התחסנו במנה רביעית

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש (צילום: לע"מ)
מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש (צילום: לע"מ)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, אמר היום (חמישי) שהחל מהלילה בחצות לא יהיו עוד מדינות שיוגדרו אדומות, והשמיים ייפתחו. לדבריו, כאשר 5% בלבד מהמאומתים בישראל מגיעים מחו"ל, אין עוד צורך בהגבלות כניסה לישראל. אש צופה עלייה חדה במספר החולים המאומתים בישראל כבר בימים הקרובים.

"בהמשך למדיניות הממשלה סיווג המדינות האדומות יתבטל הלילה בחצות. בהחלטה שהתקבלה במהירות עם הגעת המידע על האומיקרון חסמנו את הכניסה לאנשים ממדינות עם תחלואה גבוהה וכך הרווחנו זמן להתחסנות. ככל שחלף הזמן הגענו למצב שבו 5% בלבד מהמאומתים חוזרים מחו"ל ולכן הגענו למסקנה שאין טעם במדיניות זו והיא מתבטלת. אני מזכיר שכל חזרה מחו"ל מחייבת בבדיקת PCR ובבידוד. יחד עם זאת אנחנו ממליצים להימנע מטיסות לחו"ל."

אש הציג תחזית של מספר מאומתים גבוה מאוד בשבוע הקרוב, לאחר ששיא המאומתים היומי צפוי להישבר: "בכל יום נשבור את שיא המאומתים היומי, עד שעוד שבוע נגיע ל-50 אלף מאומתים ביום אחד. קשה לחזות מתי נגיע לשיא. גם מספר החולים קשה בעלייה, אתמול היה שיא של 31 חולים קשה חדשים. מגמת החולים הקשה שמונשמים ומחוברים לאקמו יציבה. זה סימן מעודד שתואם לנתונים מהעולם אך עדיין צריך לעקוב אחרי זה."

"יש גם מחוסנים מלא שמידרדרים למצב קשה. זה מגיע גם ל-50% מהמחוסנים מלא שמידרדרים למצב קשה. להערכתנו מרבית החולים הקשים הם בעיקר מאומתי דלתא. ככל שיתקדם הגל האומיקרון להערכתנו ישתלט על כל התחלואה

"הודענו אתמול על מדיניות הבדיקות החדשה. המדיניות הזאת נותנת משקל גדול יותר לאחריות של כל אזרח לביצוע הבדיקות הנדרשות לשם הגנה על עצמו משפחתו וסביבתו. הדבר הזה מצטרף להנחיות של שמירה על מרחק, היגיינה ומסכות בחללים סגורים והתקהלויות. וכמובן זה מצטרף לבחירה בחיסון. אנחנו פועלים לתגבר את מוקדי הבדיקות במטרה לתגבר את התורים הארוכים בהמתנה לבדיקות חשוב לנו שתהיה זמינות גבוהה של בדיקות לאוכלוסייה בסיכון"

אש ציין שלמעלה מ-130 אלף התחסנו במנה רביעית. "אני קורא לכל מי שלא התחסן לעשות זאת", אמר.

אש אומר שלדעתו התו הירוק רלבנטי גם במצב הנוכחי. "האומיקרון מדבק גם בקרב מחוסנים ויש לנו דעיכה של החיסונים שנמשכת ולכן גם יש הדבקות. ועדיין לתו הירוק יש ערך בכך שאם אתה מחוסן בהשוואה למי שלא מחוסן הסיכון שלך להידבק ולהדביק יותר נמוך. ולכן במגוון הכלים שיש לנו להתמודד עם הגל של האומיקרון עדיין יש ערך לתו הירוק, בכך שהוא מרכז את אוכלוסיית המחוסנים או אלה שעברו בדיקות ומוריד את הסיכון בסביבה הזאת של אנשים עם תו ירוק."

על מערכת החינוך אמר אש: "אנחנו רואים היום את התוצאות של סגירת מערכת החינוך אפילו בהפרעות נפשיות שצצות ומקושרות לכך. התקופה של לימודים בבית ומרחוק היא לא תקופה רצויה. ואז אתה נדרש לשקול את הסיכונים בהמשך פתיחת מערכת החינוך מול סגירתה. בנוסף כל המשק פתוח. בהמשך להחלטת הממשלה כל המשק פתוח ואני לא חושב שנכון שדווקא מערכת החינוך תהיה סגירה. נכון שיש הרבה הדבקות והרבה ילדים בבידוד אבל אנחנו עדיין רוצים למנוע הדבקות נרחבות ואני מקווה שעדיין נוכל להמשיך עם מערכת החינוך פתוחה לאורך הגל הזה, אני מקווה שהוא יהיה יחסית קצר, אבל יש פה בהחלט את הסיכון של ההדבקות שאיתו אנחנו מתמודדים. לדעתי הערך של מערכת החינוך פתוחה גובר ואני חושב שצריך לעשות הכל כדי שהיא תמשיך להיות פתוחה."

ביחס לבדיקות בבתי הספר אמר אש: "אנחנו עובדים עם משרד החינוך בצורה טובה. אנחנו נוציא לפועל כל מה שצריך כדי לאפשר את המשך הלימודים כולל ביצוע בדיקות קורונה על ידי ממוני הקורונה בתוך בתי הספר. נאמני הקורונה יוכלו לדגום את התלמידים, ובעבודה משותפת עם משרד החינוך אנחנו מוציאים את זה לפועל במהירות"

על הצורך בתקצוב נוסף למערכת הבריאות אמר אש: "הגל הזה הוא באמת גל שיהיה מבחינת מספר מאומתים מאוד גבוה מבחינת מספר חולים קשה אני מעריך שהוא גם יהיה גבוה למרות שהמחלה שנגרמת עלי אומיקרון אולי קלה יותר המספרים הגבוהים כנראה יובילו להרבה מאושפזים במצב קשה אנחנו עדיין לא יודעים כמה יהיו מאושפזים במצב קריטי מחוברים לאקמו אבל אנחנו נערכים לכך גם בקהילה גם בבתי החולים

"אנחנו רוכשים עוד מספר מכשירי אקמו בהתאם למה שסוכם עם האוצר בעינינו חשוב לתגבר את בתי החולים ביכולות של הטיפול הקריטי זה נכון גם לגל הזה וגם לצריכים אחרים שיש למערכת הבריאות

לצד זה אנחנו תומכים בקופות יש דיונים על כל פרטי הפרטים עם האוצר העבודה של קוםח היא אינטניסבית גם בבדיקות גם בחיסונים גם בטיפול חולים הרבים שיש בקהילה ולכן נדרשת תמיכה תקציבית אנחנו עובדים על זה עם הגורמים בממשלה ונמצאים בקשר הדוק גם עם הקופות גם עם בתי החולים כדי לאפשר את זה"

הגבלת התקהלויות כרגע אינה על הפרק במצב הנוכחי כשהגל מטפס במהירות הגבלות קלות לא יכולות להביא לאיזשהו שינוי ולהקטין את מקדם ההדבקה בצורה משמעותית אנחנו מקווים שכל הפעולות שאנחנו עושים יביאו לעצירת הגל בשלב מוקדם בעיקר ההתחסנות כדי שלא יהיו הרבה חולים קשים במערכת הבריאות. נמשיך לעקוב ונראה אם יש צורך בצעדים נוספים ככל שהמספרים יעלו.

אני משוכנע שנדע כמו שעברנו את הגלים הקודמים לעבור גם את הגל הזה ובשיתוף פעולה של הציבור סביב ההנחיות השונות"

 

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!