דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

אומיקרון בעולם: צוות מומחים בבריטניה מתנגד לחיסון רביעי בשלב זה

נגיף ללא גבולות: צוות מומחים בבריטניה הודיע שהחיסון השלישי, שניתן לכלל האוכלוסייה מהחודש שעבר, מספק הגנה של שלושה חודשים נגד אשפוז | בית המשפט העליון בארצות הברית יכריע על חובת ההתחסנות בעבודה | עצרות בחירות של עשרות אלפים נערכות בהודו | באוסטרליה התחלואה שוברת שיאים, והגיעה עד ראש הממשלה לשעבר

  • נגיף ללא גבולות: צוות מומחים בבריטניה הודיע שהחיסון השלישי, שניתן לכלל האוכלוסייה מהחודש שעבר, מספק הגנה של שלושה חודשים נגד אשפוז | בית המשפט העליון בארצות הברית יכריע על חובת ההתחסנות בעבודה | עצרות בחירות של עשרות אלפים נערכות בהודו | באוסטרליה התחלואה שוברת שיאים, והגיעה עד ראש הממשלה לשעבר

ארצות הברית

בית המשפט העליון בארצות הברית נדרש להכריע בסוגיית החובה להתחסן או להיבדק במקומות העבודה, וחברות רבות שעלולות להיות מושפעות מההחלטה שמוביל הנשיא ג'ו ביידן עדיין לא הביעו את דעתן.

חובת ההתחסנות, שתחול על חברות עם 100 עובדים או יותר, עוררה קשיים משפטיים, ונידונה בחודש שעבר מול הרכב של שלושה שופטים בבית המשפט לערעורים. מאז, הכריזה חברה אחת בלבד, סטארבאקס, על חובת התחסנות משלה. החברה הודיעה בדצמבר שכל עובדיה בארצות הברית יחויבו להיות מחוסנים באופן מלא עד 9 בפברואר, או לעבור בדיקות שבועיות.

חברות רבות, בהן לואו'ס וטארגט, הודיעו שיצייתו לכל חובה פדרלית, אבל נמנעו מליזום כללים מחייבים משלהן. ג'נרל מוטורס הודיעה ל-AP אתמול (שישי) שהיא תומכת בחיסונים, ושתעקוב אחר ההנחיות.

בינתיים בקליפורניה, הקושי למצוא ערכות לבדיקה ביתית והעיכובים הארוכים בקבלת התוצאות גורמים לתסכול וכן לעלייה חדה בהדבקה. מספר המאושפזים במדינה הוכפל בשבועיים.

התושבים נדרשים להציג תוצאה שלילית במקום העבודה, בשדה התעופה וכן באירועי ספורט. העיכובים והמחסור בבדיקות עלולים להביא לכך שנדבקים ללא תסמינים, או עם תסמינים קלים, ימשיכו להפיץ את המחלה.

"אם נבדקת ואתה חיובי, אתה יודע שעליך להיכנס לבידוד", אמר אברר קראן, מומחה למחלות מדבקות באוניברסיטת סטנפורד. "אם אינך יכול להיבדק, ואין לך את הפריבילגיה להיכנס לבידוד בלי לדעת את הסטטוס שלך, ברור שאתה עלול להדביק אנשים רבים".

הזינוק בתחלואה בקליפורניה גרם לעלייה בביקוש לערכות בדיקה, ובמקומות רבים פשוט אי אפשר למצוא אותן. המערכת המקוונת למשלוח בדיקות קרסה מהעומס. במקומות שבהם הבדיקות זמינות, אנשים נאלצים להמתין בתורים כמה שעות.

מושל קליפורניה גאווין ניוסום הכריז אתמול על פתיחה של מתחמי בדיקות נוספים. יותר מ-200 חברי המשמר הלאומי נשלחו לתגבר 50 מתחמי בדיקות.

קירסטן ביבינז-דומינגו, פרופסורית לאפידמיולוגיה מבית הספר לרפואה בסן פרנסיסקו באוניברסיטת קליפורניה אמרה שלאחת המעבדות לקח תשעה ימים לתת תוצאות, פרק זמן ארוך יותר ממשך הבידוד שנדרש מאנשים שקיבלו תוצאה חיובית.

בריטניה

צוות המומחים המליץ לממשלת בריטניה לא לחסן במנה הרביעית, מכיוון שהמנה השלישית מספקת הגנה ממושכת מפני אשפוז.

ההגנה מפני אשפוז נותרת ברמה של 90% למשך שלושה חודשים עבור בני 65 ומעלה, לפי סוכנות הבריאות הבריטית. לכן, המליץ הצוות לממשלה להתמקד במתן המנה השלישית של החיסון לכמה שיותר אזרחים, כדי לבלום את התפשטות האומיקרון ולצמצם את התחלואה הקשה.

הודו

התחלואה במדינה חוזרת לעלות, והממשלה נאלצת להטיל שורה של הגבלות. העוצר הלילי חזר. מסעדות וברים פועלים עד חצי מתכולתם. חלק מהמחוזות סגרו את בתי הספר ואת בתי הקולנוע. בחלקם מוגבלות ההתקהלויות.

אבל המנהיגים הפוליטיים בהודו עסוקים בקמפיין הבחירות שלהם, ומארגנים עצרות בהשתתפות עשרות אלפי תומכים, רבים מהם בלי מסכות.

התמונות מזכירות את מערכת הבחירות בשנה שעברה, אז זן הדלתא היכה במדינה והפך אותה לאחד ממוקדי התחלואה העולמיים. חלק מהמפלגות ערכו שינויים בקמפיינים וביטלו עצרות, אבל מומחי בריאות רבים חוששים שהלקח שנלמד בשנה שעברה כבר נשכח.

אוסטרליה

מלקולם טורנבול, ראש הממשלה של אוסטרליה לשעבר, אובחן כחיובי היום. התחלואה במדינה שוברת שיאים, ובמערכת הבריאות מתריעים שהמספרים האמיתיים גבוהים בהרבה מאלה שמדווחים.

טורנבול, שכיהן כראש הממשלה ב-2018-2015, הודיע בטוויטר שהוא בבידוד אחרי שאובחן כחיובי. "כמו מאות אלפים ברחבי אוסטרליה, גם אני אובחנתי כחיובי לקורונה. עד עכשיו התסמינים קלים עד עכשיו. בבידוד כנדרש. המגפה, ובפרט הגל האחרון, הציבו את מערכת הבריאות בלחצים כבדים. אנא היו מנומסים ומתחשבים אל עובדי הרפואה. כבר שנתיים הם סובלים מעומס בלתי נסבל, וכעת הוא מגיע לשיא. תנו להם את האהבה והכבוד שהם ראויים להם, בבקשה".

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!