דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ז בשבט תשפ"ב 18.01.22
12°תל אביב
  • ירושלים
  • 12°תל אביב
  • 11°חיפה
  • 11°אשדוד
  • באר שבע
  • 11°אילת
  • טבריה
  • צפת
  • 10°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תשתיות וסביבה

התאונה המחרידה בצומת פצאל: למרות אזהרות המבקר, הממשלה לא השקיעה בכביש 90

8 בני אדם נהרגו ביום חמישי, והצטרפו ל-251 בני אדם שנהרגו בכביש 90 בשני העשורים האחרונים | מבקר המדינה: ״למרות שידוע שנים רבות לגורמים הנוגעים בדבר על הסכנות הטמונות בכביש 90, ועל הצורך הניכר בשדרוגו, לא נמצא כי בוצעו פעולות מספקות ומהלכים אופרטיביים לטיפול ראוי בנוסעים״

תאונת דרכים קטלנית בצומת בצומת פצאל בבקעת הירדן (צילום: דוברות מד״א)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

התאונה המחרידה שאירעה בצומת פצאל ביום חמישי האחרון, בה נהרגו שמונה בני אדם ושניים נפצעו קשה, היא החולייה האחרונה בשרשרת תאונות מתועדות באותו מקטע כביש קטלני.

מבקר המדינה כבר התריע מפני הסכנות במקטע המסוכן של כביש 90, ולמרות זאת שיפור התשתיות לא תוקצב על ידי הממשלה. שדרוג של מקטעים אחרים בכביש הוכיח במהלך השנים שהתוצאה היא הפחתה של היקף הנפגעים בתאונות דרכים.

בשנים האחרונות תועדו מספר תאונות מרובות נפגעים בצומת פצאל עצמה. ב-2018 נהרגו בצומת שישה בני אדם בהתנגשות משאית ורכב הסעות. ב-2017 התרחשה תאונה דומה, בה נהרג אדם אחד ושישה נפצעו בדרגות חומרה שונות.

בדו"ח מחודש מאי 2021, כתב מבקר המדינה: "אף שידוע זה שנים רבות לגורמים הנוגעים בדבר על הסכנות הטמונות בכביש 90, שהתרחשו בו 2,480 תאונות בשנים 2020-2003, חלקן חמורות ורוב התאונות החמורות חזיתיות, ועל הצורך הניכר בשדרוגו, לא נמצא כי בוצעו בצורה מספקת פעולות ומהלכים אופרטיביים שנועדו לטפל כראוי בסכנות שאליהן חשופים הנוסעים בכביש זה".

במהלך אותן שנים נהרגו בכביש הערבה 251 בני אדם ו-7,790 בני אדם נפצעו, מהם 769 באורח קשה.

איור של הסכנות בצומת הערבה-אילת בכביש 90 (צילום: מתוך מסמכים של משרד מבקר המדינה)

כביש הערבה, על 480 הקילומטרים שלו, הוא הכביש הארוך ביותר בישראל. לפי מבקר המדינה "מאפייניו יוצרים בחלקים ממנו סכנות לנהגים שאינן מאפשרות להם מרווחי טעות, וכל סטייה קלה מהנתיב שבכביש עלולה להוביל לתאונה חזיתית שתוצאותיה קטלניות".

עירית אילת כתבה למבקר: ״בקטעי כביש 90 שמדרום לצומת הערבה, ששודרגו כאמור לארבעה מסלולים עם הפרדה, לא התרחשו מאז תאונות קשות ולא היו הרוגים. יש לכך משמעות מבחינת הכדאיות הכלכלית בשדרוגו המלא של כביש זה״.

צומת פצאל, בו התרחשה התאונה בשבוע שעבר, לא  זכה לשדרוג למרות תמרורי האזהרה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
תגובות

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!