דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

הממשלה תתמוך בחוק להחמרת הענישה על פשיעה חקלאית

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את הצעת החוק שיזם ח"כ סופר | מועצת החלב: "כנסת ישראל חייבת להכביד את ידה ולהעניש עונשים מתריעים את העבריינים"

60 ק״ג אבוקדו גנובים שנתפסו אצל תושב רהט (צילום ארכיון: דוברות המשטרה)
60 ק״ג אבוקדו גנובים שנתפסו אצל תושב רהט (צילום ארכיון: דוברות המשטרה)
מאיה רונן

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (ראשון) את הצעת החוק להחמרת ענישה בפשיעה חקלאית, שיזם חבר הכנסת אופיר סופר (הציונות הדתית).

מטרת החוק היא להרחיב את הכלים העומדים למערכת אכיפת החוק בהתמודדות עם עברייני הפשיעה החקלאית, ולהוסיף לכלים אלו מרכיב כלכלי בדמות חילוט הרכוש של מבצע הפשיעה, בשווי הרכוש שהשיג – מה שיפגע באופן ישיר בכיסם של העבריינים.

״כמי שגדל ומתגורר במושב חקלאי בגליל", אמר ח״כ סופר, "אני מכיר מקרוב את תופעת הפשיעה החקלאית שהפכה למכת מדינה ומהווה פגיעה מכוונת בחקלאים כאשר המטרה הברורה של העבריינים, היא הטלת פחד והשתלטות על שטחים אסטרטגים בנגב ובגליל".

ח"כ אופיר סופר (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
ח"כ אופיר סופר (צילום: הדס פרוש/פלאש90)

"על מנת לשמור על החקלאות ולהעניק ביטחון לחקלאים חייבים להגביר את האכיפה והענישה כנגד העבריינים", הוסיף. "אני מברך על העברת החוק בוועדת השרים ומצפה שהחוק יעבור ברוב גדול במליאת הכנסת ויקודם במהרה״.

השר לביטחון פנים עומר בר-לב: "במהלך החודשים הקרובים יתחילו לפעול יחידות השיטור המועצתי שמקים המשרד במטרה לתגבר כוחות במועצות האזוריות במאבק בפשיעה החקלאית, זאת בנוסף ליוזמות חקיקה נוספות בתחום שמקודמות על ידי המשרד.
לצד אלו, השר תמך בהצעת החוק שעבר היום בוועדת שרים לחקיקה.
כל אלו יחדיו יהיו מכפיל כוח בהתמודדות עם תופעות הפשיעה החקלאית ויסייעו רבות בתחום".

עו"ד יהונתן הירשפלד, פרויקטור הפשיעה החקלאית במועצת החלב: "מדובר בנושא חשוב וכנסת ישראל חייבת להכביד את ידה ולהעניש עונשים מתריעים את העבריינים. הפשיעה החקלאית היא טרור לכל דבר ועניין ולכן יש להילחם בו ככזה".

יו״ר מרכז השלטון האזורי, שי חג'ג': ״החוק בא להרתיע ולהעניש את הפושע, ובמקביל לפצות חקלאים על הפגיעות בהם, ובכך הוא עושה גם דין וגם צדק. פעמים רבות מדי, לאחר שהמשטרה עושה את עבודתה העונש על גניבת תוצרת חקלאית ופגיעה ברכוש החקלאי מסתכם בעבודות שירות, אם בכלל".

"הפשיעה החקלאית פוגעת ביסודות הציונות", הוסיף חג'ג', "ומערכת המשפט צריכה לשנות מן היסוד את הגישה שלה כלפי עבירות אלה ולהפסיק את הענישה המקלה.
צריך לגבות את השוטרים ולחזק אותם, להחמיר ולזרז את הענישה ולהביא לפיצוי הקורבנות״.

בין חברי הכנסת שחתמו על הצעת החוק של ח״כ סופר הם חברי הכנסת רם בן ברק ומירב בן ארי מהקואליציה ויעקב מרגי ועמיחי שיקלי מהאופוזיציה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!