דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

מתווה החינוך החדש מאפשר למנהלי בתי הספר להחליט מתי תתקיים למידה מרחוק

משרד החינוך התגאה בביטול מודל הרמזור, אבל בפועל כ-120 אלף תלמידים נמצאים בבידוד | המנהלים נדרשים לפתרונות שכוללים איחוד כיתות ולמידה בזום

תלמידת בית ספר וילדה בגן ילדים (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
תלמידת בית ספר וילדה בגן ילדים (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

ההחלטה על למידה מרחוק של כיתה במקרה של תלמיד מאומת מתקבלת על ידי מנהל בית הספר. כך מבהיר משרד החינוך בתשובה לשאלת 'דבר' על מתווה החינוך החדש שנכנס לתוקף.

במשרד הדגישו שלמידה מרחוק תתאפשר רק במקרה של תלמיד מאומת בכיתה, ולא במקרים אחרים בהם תלמידים מהכיתה נדרשים לבידוד.

לפי המשרד, במקרה שבו תלמידים רבים מהכיתה נדרשים לבידוד, מנהל בית הספר יוכל להורות על פיצול הלמידה בכיתה, כלומר העברת אותו השיעור באופן פרונטלי לתלמידים שהגיעו לבית הספר, ולאחר מכן בלמידה מרחוק לתלמידים שבבידוד.

אפשרויות נוספות הן צירוף תלמידים ממספר כיתות שונות שמגיעים לבית הספר לכיתה אחת של למידה פרונטלית, או לחלופין צירוף ילדים שנמצאים בבידוד ללמידה מרחוק יחד עם ילדים בבידוד מכיתות אחרות באותה שכבה. ההחלטה על כך תהיה כאמור החלטה פדגוגית, לפי שיקול דעתו של מנהל בית הספר.

פתרון נוסף שמיושם בחלק מבתי הספר על אף שאינו חלק מהנחיות המשרד הוא למידה היברידית – שידור של שיעור שמתקיים בכיתה באמצעות תוכנת זום לתלמידים שנמצאים בבידוד בביתם, בדומה לפתרון שגיבשו במוסדות האקדמיים.

לעיתים שידור השיעור מתקיים באמצעות הטלפון הנייד של אחד התלמידים. ארגוני המורים מתנגדים בתוקף לשיטה הזו, בין היתר עקב שיקולי פגיעה בפרטיות המורים.

נכון לאתמול (ראשון) היו במערכת החינוך כ-120 אלף תלמידים בבידוד: 38,832 תלמידים שנדבקו בקורונה, ו-89,066 תלמידים שנדרשו לבידוד. לתלמידים האלה, 'ביטול מודל הרמזור' שעליו הכריז משרד החינוך בשבוע שעבר לא יעזור. הם נדרשים לשהות בביתם ואינם יכולים להגיע לבית הספר.

המתווה החדש קבע שבמקרה של מאומתים במערכת החינוך, יחולו על התלמידים והמורים כללים זהים לשאר הציבור, כלומר, תלמידים עם חיסון או אישור החלמה בתוקף ייבדקו בבדיקת אנטיגן ביתית או מפוקחת ויוכלו להמשיך ללמוד אם התוצאה שלילית, ותלמידים ללא חיסון בתוקף יידרשו לבדיקה מפוקחת ולבידוד של שבוע אם התוצאה שלילית, או של 10 ימים אם התוצאה חיובית.

המשמעות היא שבמקרה של תלמיד מאומת, חלק מתלמידי הכיתה יידרשו לבידוד וחלק לא (אלא אם כן כולם עם חיסון בתוקף, או לחלופין כולם ללא חיסון בתוקף ואז כולם יידרשו לבידוד). אך המתווה החדש אינו כולל הגדרה לאופן הלמידה בשבוע לאחר או עשרה ימים לאחת תוצאות הבדיקה.

חוסר הגדרה למצב בו הלמידה הופכת ללמידה מרחוק שונה מהמתווה הקודם, שבו בערים כתומות ואדומות כיתות ה' ומעלה עם פחות מ-70% התחסנות עברו ללמידה מרחוק או ללמידה בשטח פתוח במקרה של תלמיד מאומת, בנוסף לכך שתלמידים שחייבים בבידוד נכנסו לבידוד. בכיתות א' עד ד' הלמידה מרחוק היתה נתונה להחלטת מנהל בית הספר. אך כאמור, ההגדרות האלו בוטלו.

גם מתווה הכיתה הירוקה, שבוטל עוד בטרם פורסם המתווה החדש, היווה אופן בו נמנעה למידה מרחוק בשבוע שלאחר החשיפה למאומת, כיוון שהוא התיר לכל תלמיד שקיבל תשובה שלילית בבדיקת PCR להגיע ללימודים ולהיבדק מדי יום בבדיקת אנטיגן ביתית.

שינוי נוסף במתווה החדש הוא שהחל מיום שני תחל חלוקת בדיקות אנטיגן ביתיות לתלמידים ולמורים, בשלב הראשון בבתי הספר היסודיים ובשלב השני לחטיבה העליונה. כך יוכלו התלמידים עם חיסון בתוקף להיבדק בקלות גם בבית הספר, ללא צורך לצאת להיבדק ולחזור.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!