דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ו' באייר תשפ"ד 14.05.24
20.7°תל אביב
  • 15.6°ירושלים
  • 20.7°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 17.9°באר שבע
  • 26.2°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 15.8°צפת
  • 20.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

מומחי משרד הבריאות יצביעו על קיצור הבידוד למאומתים ל-5 ימים

מעל רבע מיליון ישראלים נמצאים בבידוד, כ-150 אלף בעקבות חשיפה למאומת ו-120 אלף מוגדרים 'חולים פעילים'

מדברים מהמרפסת בזמן בידוד (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)
מדברים מהמרפסת בזמן בידוד (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)
אסף צבי

חברי צוות הטיפול במגפות של משרד הבריאות דנו אתמול (ראשון) בקיצור ימי הבידוד לחולי קורונה מאומתים. לפי פרסום בוואלה, על הפרק עומדת הצעה לקצר את הבידוד הנדרש ל-5 ימים במקום 10 כיום. מחקר שהחל במעבדה המרכזית לנגיפים של המשרד יסתיים מחר (שלישי), ואז גם תיערך הצבעה של חברי הצוות על המלצתם למנכ"ל משרד הבריאות.

לפי נתוני משרד הבריאות, כ-270 אלף ישראלים נדרשים לבידוד בביתם עקב הקורונה נכון לאמות (ראשון). מתוכם, 149,377 אנשים נדרשים לבידוד ביתי, עקב חשיפה לחולה קורונה מאומת (במקרה שהאדם אינו מחוסן או מחלים לפי הגדרות משרד הבריאות), חזרה מחו"ל או תסמינים של קורונה. מתוכם, 89,066 תלמידים במערכת החינוך.

בנוסף להם, 119,515 מוגדרים כחולי קורונה פעילים, כלומר נמצאים כרגע בבידוד לאחר שאובחנו עם הנגיף, מתוכם 38,382 תלמידים במערכת החינוך.

במשרד חוששים מפגיעה במשק ובמקומות עבודה חיוניים עקב מספר גדול של מאומתים לנגיף שיידרשו לבידוד. לפני כשבועיים המליץ המרכז לבקרת מחלות בארה"ב (CDC) לקצר את משך הבידוד המומלץ למאומתי קורונה מ-10 ל-5 ימים, עקב היחלשות יכולת ההדבקה של זן האומיקרון בטווח זה.

אדם שאובחן כחולה קורונה נדרש ל-10 ימי בידוד מרגע האבחון. במקרה של חשיפה לחולה מאומת, אדם שאינו מחוסן או מחלים בהגדרת משרד הבריאות נדרש לבידוד של 7 ימים מהחשיפה בכפוף ל-2 בדיקות שליליות – בתחילת הבידוד ולקראת היום השביעי (או 14 יום אם לא מתבצעת בדיקה שנייה). אדם מחוסן או מחלים אינו נדרש לבידוד אלא לבדיקת אנטיגן בלבד, ביתית או מפוקחת.

גם בחזרה מחו"ל, אדם שאינו מחוסן או מחלים נדרש לבידוד של שבעה ימים, בכפוף לבדיקה לקראת היום השביעי. אדם שהתחסן וחוזר מחו"ל נדרש לבידוד של 24 שעות או עד לקבלת תוצאה שלילית של בדיקת PCR שנערכה בנתב"ג.

במשרד הבריאות אישרו בסוף השבוע שהעניין נשקל ושטרם התקבלה החלטה. ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, אמרה בראיון לחדשות 12 בשישי ש"על צעדי חירום עם מחירים אפידמיולוגיים מחליטים כשמגיע מצב החירום, לא לפני" ושהמשרד נערך ושוקל את הדברים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!