דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

יו"ר ועדת הכספים מגיב לביקורת: "כל עסק שיפגע לא יופקר ויקבל סיוע"

בעקבות הדברים שאמר ראש מפלגתו שר האוצר אביגדור ליברמן, אמר קושניר: "האמירה שהממשלה לא רוצה לסייע לעסקים זה שקר וכזב, אנחנו אוספים נתונים"

יו"ר ועדת הכספים ח"כ אלכס קושניר (צילום: דוברות הכנסת)
יו"ר ועדת הכספים ח"כ אלכס קושניר (צילום: דוברות הכנסת)
טל כספין
טל כספין
רכז המערכת
צרו קשר עם המערכת:

"כל האמירות שהממשלה לא רוצה לסייע לעסקים זה שקר וכזב" אמר הבוקר (שני) יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אלכס קושניר בפתח דיון הוועדה, בתגובה לביקורת על דבריו של יו"ר מפלגתו אביגדור ליברמן.

שר האוצר אמר אתמול כי מצב העסקים מצוין, וכי בשלב זה אינו רואה צורך בפיצוי, אך יבחן שוב את הדברים בהמשך. "לעניין השיח ששומעים בתקשורת וברשתות לעניין הסיוע לעסקים ולמשק, יש להבין כמה דברים: אנחנו 10 ימים לתוך השנה החדשה, יש הרבה מאוד אי וודאות במשק" אמר קושניר. "אנחנו לא מוכנים לפזר כסף ללא הבחנה למי שלא צריך, אנחנו כן בוחנים סיוע ממוקד לאלה שעלולים להיפגע, אבל בשביל זה צריך שיהיו לנו נתונים ועל כך אנחנו עובדים".

"כפי שסייענו לענף התיירות בחודש שעבר, כך נוכל ונסייע לכל מי שיפגע ולא נפקיר אף אחד, אבל כל האמירות הפופוליסטיות שהממשלה והקואליציה לא רוצות לסייע זה שקר וכזב" אמר יו"ר ועדת הכספים.

"כל כסף שיוצא הוא כסף של הציבור, וצריך לבחון לאן הוא הולך. גם בממשלה הקודמת אני לא זוכר שחבילות הסיוע נחתו עלינו מיד, לקח זמן, ושם חלק ממה שחולק לא היה ממוקד ולא יעיל, ואנחנו רואים עסקים שצריכים להחזיר כספים כי אז לא היו קריטריונים. כל מי שיפגע לא יופקר ויקבל את הסיוע".

עו"ד רועי כהן נשיא להב – לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל התייחס לדברי שר האוצר ליברמן: "ראש הממשלה, שר האוצר, מחר בישיבת הקבינט יש לכם הזדמנות לעשות צדק עם העצמאים ובעלי העסקים של ישראל. השיטה העקומה של הממשלה של ללכת עם ולהרגיש בלי – אולי זורה חול בעיניי הציבור, אבל לא בעיננו. מבחינתנו – יש סגר, אפילו שהוא שקט. יש סגר, יש פגיעה בפרנסה שלנו, ענפים שלמים קורסים.

"אני קורא לכם להתוות מנגנון פיצוי כבר מ-10% פגיעה במחזור, להקים קרן לעסקים בעתות משבר ולהגדיל את הפיצוי על ימי הבידוד. כי הפתרון של 61 ש"ח ליום לעצמאי השוהה בבידוד הוא מביש. חלמאות לשמה. העצמאים בישראל לא אזרחים סוג ב. אנחנו לא רק מדינה של הייטקס. יש פה תיירות, מסעדות, אולמות אירועים, מורי חוגים בגני הילדים, מעונות יום פרטיים…. מי יפצה את כל האנשים האלה שלא יכולים להביא אוכל לילדים שלהם בגלל המדיניות שלכם?"

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!