דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

הוויכוח סביב הפיצויים וסבסוד הבדיקות עולה שלב, בנט לאוצר: ״מי שמכם להחליט?״

שר האוצר אמר אתמול (ב') שמתווה הפיצויים לעסקים יהיה ״נקודתי ולא גורף״, לפיד כתב: ״לא נפקיר אנשים״ | השרה מרב מיכאלי על מימון הבדיקות: ״המדינה צריכה להכניס את היד לכיס, לא הציבור״

מירב מיכאלי, גדעון סער, נפתלי בנט, יאיר לפיד ובני גנץ בכנסת (צילום ארכיון: אוליבר פיטוסי / פלאש 90)
מירב מיכאלי, גדעון סער, נפתלי בנט, יאיר לפיד ובני גנץ בכנסת (צילום ארכיון: אוליבר פיטוסי / פלאש 90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

הוויכוח במערכת הפוליטית סביב סוגיית הפיצויים וסבסבוד הבדיקות עולה מדרגה, בנט לאוצר: ״מי שמכם להחליט?״

שר האוצר אביגדור ליברמן התייחס אתמול (שני) לפיצוי העסקים שנפגעו מהעלייה בתחלואה ומהגבלות הקורונה. "כל מי שזכאי יקבל את הפיצוי שמגיע לו. השיקולים יהיו כלכליים בלבד ולא פופוליסטיים או אלקטורליים". עם זאת, אמר השר שמתווה הפיצויים המסתמן יהיה "נקודתי ולא גורף".

"המשק בתנופה. כלי התקשורת מביאים את הציבור לחרדה", טען, "אנחנו ערוכים. זה לא סוף העולם. מנכ"ל המשביר מתלונן על הממשלה? קל להיכנס לבורסה ולראות את המאזנים של המשביר. המשביר לצרכן ב-2019 הפסיד 20 מיליון שקלים, וב-2021 הרוויח 18 מיליון שקלים".

הדברים נאמרו בהמשך לדבריו אתמול: "תהיה עזרה לעסקים שנפגעו מהקורונה אך לא תהיה פה חלוקה לכל עבר, לא יהיה שוחד אלקטורלי. תפקידי כשר האוצר הוא לשמור על הקופה הציבורית".

שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד צייץ בטוויטר בתגובה: "אני רוצה להתחיל במובן מאליו: מול הקורונה, לא כל ההחלטות של ממשלת ישראל יהיו נכונות. לא יהיה מצב של אפס טעויות. אין דבר כזה. לא בישראל, לא בשום מקום אחר. זו מגפה שמתפשטת מהר ומשתנה כל הזמן. אז אנחנו צריכים להגיב מהר, ולשנות את ההנחיות לעתים קרובות.

"אנחנו רוצים להציל חיים ולשמור על הכלכלה. אנחנו לא נפקיר אנשים שהמגפה פגעה בהם. נדאג לפיצויים, אבל לממשלה אין כסף בלתי מוגבל".

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו תקף את הממשלה: "ממשלת המחדל של בנט חייבת לתת מיד פיצוי וסיוע כלכלי לאזרחים, לעצמאים ולעסקים הרבים שנפגעים מהקורונה. הממשלה הנוכחית מפקירה את אזרחי ישראל גם בביטחון וגם בכלכלה. בנט שולח את אזרחי ישראל להחליף מקצוע ולקנות בדיקות לא אמינות על חשבונם. מציע לבנט וממשלת המחדל להחליף בעצמם מקצוע".

עו"ד רועי כהן נשיא לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל אמר: "ראש הממשלה, שר האוצר, מחר בישיבת הקבינט יש לכם הזדמנות לעשות צדק עם העצמאים ובעלי העסקים של ישראל. השיטה העקומה של הממשלה של ללכת עם ולהרגיש בלי אולי זורה חול בעיניי הציבור, אבל לא בעינינו. מבחינתנו, יש סגר, אפילו שהוא שקט. יש סגר, יש פגיעה בפרנסה שלנו, ענפים שלמים קורסים".

יו"ר פורום העצמאים רמי בז'ה אמר: "לשר האוצר ליברמן מתחיל לרדת האסימון, באמת הגיע הזמן. הפורום מברך על ההחלטה לפצות עצמאים בגין ימי בידוד ויעקוב באדיקות שהשר אכן מקיים את הבטחתו. אנחנו מקווים שההחלטה על פיצוי לעצמאים על נזקים אכן תתקבל גם בישיבת הממשלה הקרובה".

יו"ר ועדת הכספים אלכס קושניר הגיב לביקורת על דבריו של יו"ר מפלגתו: "כל האמירות שהממשלה לא רוצה לסייע לעסקים זה שקר וכזב".

בנט נגד האוצר: "מי שמכם להחליט כמה בדיקות יירכשו?"

מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש הטיח בנציגי האוצר: "אנחנו במצב מלחמה, אבל אתם קושרים לנו את הידיים והרגליים", בישיבה בהשתתפות נציגי המשרדים וראש הממשלה נפתלי בנט. בנט הצטרף לביקורת ותקף את ראש אגף התקציבים: "מי שמכם להחליט כמה בדיקות ירכשו?!"

שרת התחבורה מרב מיכאלי התייחסה בישיבת סיעת העבודה לסוגיית הבדיקות הביתיות: "אנחנו ממשיכות בדרישה המאוד ברורה שלנו מחברינו לממשלה, לקדם סבסוד ולפעול להורדת מחירי הבדיקות הביתיות. לא ייתכן שבדיקה ביתית תהיה נטל כלכלי שהציבור צריך לשאת. זה תפקידה של המדינה והיא חייבת להיות זו שמכניסה את היד לכיס, לא הציבור.

"ראש הממשלה כבר התחיל לפעול בכיוון הזה כשהודיע שיחלק לתלמידות ותלמידים בדיקות, ואני יודעת שיש כוונה להמשיך את החלוקה, אבל עד שזה לא יקרה באופן מלא, אנחנו צריכות וצריכים להמשיך לפעול בנושא, בכנסת ובממשלה, כי זה הדבר הכי נכון וצודק לעשות".

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!