דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
24.4°תל אביב
  • 22.7°ירושלים
  • 24.4°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.4°אשדוד
  • 27.9°באר שבע
  • 35.1°אילת
  • 28.2°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 25.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

מחלקת הקורונה בביה״ח ספרא לילדים נפתחת מחדש: ״נערכים לעלייה בכמות האשפוזים״

גל האומיקרון שינה את המשוואה, כאשר כ-60% מהחיוביים הם ילדים, ובביה״ח בתל השומר הוחלט לא להמתין ולהחזיר לפעילות את המחלקה, הערוכה עם כ-50 מיטות אשפוז | סגן מנהל ביה״ח: ״נקווה שהחיסונים יעזרו למנוע תחלואה קשה״

ד״ר איתי אשכנזי, מנהל מחלקת הקורונה לילדים בבית החולים ספרא תל השומר (צילום: דוברות ביה״ח שיבא)
ד״ר איתי אשכנזי, מנהל מחלקת הקורונה לילדים בבית החולים ספרא תל השומר (צילום: דוברות ביה״ח שיבא)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

60% מהמאומתים בישראל הם ילדים, ומשרד הבריאות הנחה את בתי החולים להיערך למצב בו יאושפזו מאות ילדים חולי קורונה. בית החולים ״ספרא״ לילדים בתל השומר, החליט לפתוח מחדש את מחלקת הקורונה שלו, במטרה לתת מענה לעלייה הנוכחית בתחלואה.

״עוד לא ידוע מה תהיה חומרת התחלואה בקרב ילדים״, מסביר ד"ר משה אשכנזי, סגן מנהל בית חולים ספרא לילדים. "בניו יורק ראינו עליה של מאות אחוזים באשפוז ילדים בגל האומיקרון, אבל שיעור התחסנות הילדים שם הוא 4% בלבד. גם בארץ נערכים לעלייה של מאות אחוזים באשפוזי ילדים, נקווה לא להגיע לשם בעזרת ההתחסנות״.

בינתיים קיימים סימנים מעודדים שגם בקרב ילדים התחלואה באומיקרון תהיה קלה יותר מאשר בגלים הקודמים. מתוך 34 הילדים מתחת לגיל 12 שמאושפזים עם קורונה ברחבי הארץ, כולם למעט 2 במצב קל. עם זאת, 50 המיטות שנוספו בעת פתיחת המחלקה, נועדו כדי לתת מענה לחמשת הילדים המאומתים המאושפזים (אחד במצב קשה והשאר במצב קל), ולאלה שצפויים להצטרף בשבועות הקרובים.

בבית החולים ספרא לילדים כבר מרגישים את גל התחלואה, דווקא לא בתחלואה קשה בקורונה אלה בעיקר בקרב ילדים שבאים מסיבות רפואיות אחרות. לפי ד"ר אשכנזי, אובחנו כחיוביים כבר עשרות ילדים במיון, רובם לא אושפזו. "התסמינים שרואים בגל האומיקרון בקרב ילדים, כמו באוכלוסיה הכללית, הם יותר קלים", אומר ד"ר אשכנזי. תסמיני הקורונה העיקריים שרואים במיון ילדים בגל הנוכחי הם כאבי גרון, נזלת, דלקת בדרכי האוויר (ברונכיטיס), בנוסף לתסמינים המוכרים של קורונה הכוללים חום, חולשה וכאב ראש. 

ד"ר אשכנזי מדגיש כי לא ידוע מה יהיו שיעורי הלונג קוביד בגל האומיקרון. "מוקדם מדי כדי להגיד מה יהיה אחוז הלונג קוביד בקרב ילדים שנדבקו, אף אחד בעולם עוד לא יודע להגיד. גם אם אחוז אחד מהילדים שנדבקו באומיקרון ייפתחו לונג קוביד, לעומת ה-10% שראינו בדלתא, יהיו פה מספרים ענקיים שאנחנו מפחדים לחשוב עליהם״. אשכנזי מדגיש כי החיסון מפחית את הסיכוי לפתח לונג קוביד.

גם שיעור תחלואת הפימס – תסמונת פוסט-קורונה הרב-מערכתית הדלקתית בקרב ילדים שחלו באומיקרון, עדיין לא ברור. "כרגע אין מטופלי פימס, זה בדרך כלל מופיע 4-5 שבועות אחרי גל הקורונה. אף אחד לא יודע כמה האומיקרון יגרום לפימס, עוד נראה״.

מטרות מחלקת הקורונה שנפתחה היום הן גם לאפשר לחמשת הילדים המאושפזים בבית החולים להסתובב במחלקה, במקום להסתגר בחדרי בידוד במחלקות השונות, וגם להיערך לעשרות הילדים מאושפזים החיוביים לקורונה שצפויים להגיע בשבועות הקרובים.

ד"ר איתי פסח מנהל בית חולים ספרא מסביר כי "כשילד מאושפז מחוץ למחלקת קורונה, ההורים שמבקרים אותו לא יכולים לצאת ולהיכנס לחדר במהלך הביקור. פתיחת המחלקה מאפשרת לנו לתת להם מענה ושירותים מעבר למיטה וכיסא״. במחלקה נמצאות מסכים בהם הילדים יכולים לראות טלוויזיה ולהשתתף בשיעורי זום, צעצועים רבים, אזורי פעילות ומטבחון מאובזר לשימוש הילדים ומשפחותיהם. צוות המחלקה דואג לציוד אישי לילדים כמו אריזות ציוד רחצה, מחברות, דפי ציור ונשנושים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!