דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
37.9°תל אביב
  • 32.3°ירושלים
  • 37.9°תל אביב
  • 36.0°חיפה
  • 34.5°אשדוד
  • 37.2°באר שבע
  • 41.0°אילת
  • 38.7°טבריה
  • 30.6°צפת
  • 38.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כוכבת הכדורגל שברזיל פספסה כי לא היה לה איפה להתאמן

קטרינה מקריו (22), שחקנית ליון הצרפתית, נחשבת לאחת הכדורגלניות המבטיחות בעולם | היא נולדה בברזיל ושיחקה עם הבנים בקבוצת סאנטוס, אך כשהבינה שאין קבוצה לבנות עברה לשחק באקדמיה בסן דייגו ומשם הדרך לנבחרת ארה"ב נסללה

קטרינה מקריו במדי ליון הצרפתית (צילום: Joly Victor/ABACA via Reuters Connect)
קטרינה מקריו במדי ליון הצרפתית (צילום: Joly Victor/ABACA via Reuters Connect)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

קטרינה מקריו הייתה אמורה להיות הכוכבת של כדורגל הנשים הברזילאי והיורשת של מרטה האגדית בנבחרת ברזיל, אבל "מדינת הכדורגל" פספסה אותה בגדול. מקריו (22) נולדה בעיר הנמל סאו לואיס, היא החלה לשחק כדורגל כבר בגיל 4, בעקבות אחיה הגדול אסטבאו. בגיל 7 משפחתה עברה לעיר הבירה ברזיליה בעקבות עבודתה של אימה כרופאה.

מקריו הצטרפה לקבוצת בנים בבית הספר לכדורגל של קבוצת סאנטוס בעיר. כשהייתה בת 12, נאמר לה שלפי החוקים בברזיל היא לא יכולה להמשיך לשחק כדורגל עם הבנים. בעיר ברזיליה וסביבתה לא הייתה קבוצת נערות או נשים, וההודעה הייתה מפח נפש עבור הכוכבת לעתיד, שהבינה שלא תהפוך לשחקנית כדורגל מקצוענית בברזיל.

מרטה במדי נבחרת ברזיל. מקריו כבר לא תלבש את אותה החולצה (צילום: AP Photo/Phelan M. Ebenhack)
מרטה במדי נבחרת ברזיל. מקריו כבר לא תלבש את אותה החולצה (צילום: AP Photo/Phelan M. Ebenhack)

אביה לא ויתר והעביר אותה ואת ואחיה לסאן דייגו שבקליפורניה, כאשר אימם נשארה בברזיל והייתה שולחת להם כסף. הוא שלח מייל למאמן קבוצת נערות בשם כריס למאי, שהיה אז המאמן של "סן דייגו סארף", אחת הקבוצות הטובות בגילאים הצעירים בארה"ב. למאי הזמין את הנערה לאימון ניסיון שהספיק לו כדי להתפעל ממנה.

מקריו הפכה במהירות לכוכבת הקבוצה והייתה מחוזרת על ידי מכללות רבות, עד שעברה לבסוף לסטנפורד. בשלוש השנים בהן שיחקה בקבוצה, היא זכתה בשתי אליפויות NCAA, כשהיא כובשת 61 שערים ומבשלת 43 נוספים ב-68 משחקים. השורה סטטיסטית המרשימה העניקה לה פעמיים את הזכייה בשחקנית השנה של ESPN והיא קיבלה גם את האישור הרשמי מפיפ"א לייצג את נבחרת ארה"ב.

הכוכבת הצעירה חתמה בשנה שעברה באולימפיק ליון, אחת הקבוצות הטובות באירופה. ליון שעוברת תהליך שינוי דרמטי, הפסידה בשנה שעברה את תואר אלופת צרפת לפריז סן ז'רמן אחרי 14 שנות שליטה רצופות ואת ליגת האלופות לאחר חמש זכיות רצופות.

את העונה הנוכחית פתחה מקריו בתור הכובשת הבכירה של ליון עם 7 שערי ליגה ב-10 משחקים, אליהם הוסיפה עד כה 4 שערים בליגת האלופות. ליון כמובן מסתערת מחדש על כל התארים ומקריו היא אחת משחקניות המפתח הדרך לאולימפוס של הכדורגל האירופאי והצרפתי. הליגה הצרפתית תתחדש ביום שישי לאחר חודש של הפסקה, כשליון תשחק מול סיוי, קבוצתה של עדן אביטל הישראלית.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!