דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
22.2°תל אביב
  • 22.6°ירושלים
  • 22.2°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 19.1°אשדוד
  • 25.1°באר שבע
  • 22.7°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 18.0°צפת
  • 22.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

בנט: "כל העובדים במשק יקבלו שכר גם על ימי הבידוד, ויש מענה גם לעצמאים"

ראש הממשלה המליץ לאנשים בסיכון ולמבוגרים להישאר בבתיהם: "לאן שלא צריך ללכת, לא ללכת" | על היעדר פיצוי גורף לעסקים אמר: "לא כל העסקים נפגעים"

ראש הממשלה נפתלי בנט (צילום: Abir Sultan/Pool Photo via AP, File)
ראש הממשלה נפתלי בנט (צילום: Abir Sultan/Pool Photo via AP, File)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

"כל העובדים במשק יקבלו שכר גם על ימי הבידוד החל מיום הבידוד הראשון, ויש מענה גם לעצמאים", אמר בנט במסיבת עיתונאים שכינס אתמול (שלישי). "אלו דברים שסגרנו קודם מול שר האוצר והוא כבר יודיע על זה. אנחנו מגינים על הפגיעים. אנחנו שומרים הרמטית על בתי האבות. הבאנו לישראל תרופות גם ממרק וגם מפייזר.

"400 אלף ישראלים התחסנו בחיסון רביעי. אני קורא לציבור המבוגר יותר לנהוג משנה זהירות בשבועות הקרובים, לאן שלא צריך ללכת, לא ללכת.

על העובדה שילדים רבים במערכת החינוך נדרשים לבידוד אמר בנט: "אנחנו שומרים על הילדים שלנו, גם אם זה קשה. האומיקרון פוגע בילדים, זו עובדה. רובם יחטפו את זה קל, אבל ילדים שלא התחסנו עלולים לחטוף את זה חזק. לכן אנחנו נוקטים גישה מחמירה בכל מה שקשור לילדים. אין פה הקלות. מערכת החינוך פועלת כמו כלל המשק.

"אני רואה שבדיקות האנטיגן יקרות, אנחנו מעבירים כבר השבוע 3 בדיקות בחינם לכל ילד, וזה יהיה כך בשבועות הבאים. אנחנו בישראל שיאני הבדיקות בעולם. אנחנו עושים 400 אלף בדיקות אנטיגן ו-PCR ביום. אבל עדיין יש תורים.

"אני מבקש: מי שלא צריך בדיקה מוסדית, שלא יילך, כדי לפנות את בדיקות ה-PCR למי שפגיע, כדי להתאים לו תרופות. יש מתווה. הוא חל על כולם מגיל לידה עד גיל 120. השבועות הקרובים יהיו קשים. אין מקום לפאניקה. אין מקום להיסטריה. אנחנו נעבור את זה ביחד.

"אני מאוד מבין את הקושי כבן אדם שניהל עסקים", אמר בנט בתגובה להקלטה של בעל מסעדה בבאר שבע שהשמיע העיתונאי ירון אברהם מ-N12. "אני יודע מה המשמעות של הוצאות קבועות והכול. אנחנו נותנים מענה. קודם כל, הארכנו את הקרן להלוואות לעסקים. דחינו את תשלומי המע"מ ל-24 בינואר ב-10 ימים, ואם צריך נאריך יותר, כדי שהם לא יצטרכו להוציא כספים שאין להם כרגע".

"לא כל העסקים נפגעים. השיטה שהיתה קודם, לתת מענקים בלי הבחנה ולמשכן את העתיד של ילדינו, זה לא דבר נכון. אנחנו נותנים לכל עובד את הפיצוי, וגם לעצמאים. ככל שנראה ענפים ספציפיים שצריכים פיצוי, אנחנו נטפל".

לשאלה מדוע אין הגבלות השיב בנט: "ראינו מדינות אחרות שעשו הגבלות עד כדי סגר. הולנד עשתה הגבלות, וזה לא עזר לה, כי ברגע שיפתחו תהיה קפיצה. אי אפשר למנוע  את הצונאמי הזה. יש לנו קיבולת של 450 אלף בדיקות ביום, וכך אנחנו יכולים לשלוף את המאומתים מתוך הקהילה.

"הכי קל לי ללחוץ על כפתור הסגר, אבל זה לא עובד. הגדלנו את הקיבולת של מערכת הבריאות. תרחיש הייחוס שהצבנו למערכת הבריאות זה עד 4,000 חולים קשים. המומחים אומרים שזה יהיה 2,000-1,500 חולים קשים, ואני לקחתי על זה עוד ספייר. יש לנו את מפקדת קצין רפואה ראשי. הם יכולים להביא עוד 1,000 מיטות".

בנט נשאל על העבודה עם שר האוצר אביגדור ליברמן ובכירי משרדו, והשיב: "אנחנו עובדים עם אגף התקציבים בצורה טובה מאוד. הם שותפים לחיתוך המצב היומי. הם רוצים באמת בטובת העניין, ובאופן לגיטימי הם שומרים על הכסף של כולנו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!