דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

משרד החינוך: גן ייפתח גם עבור ילדים מעטים, ניתן לאחד ילדים מגנים שונים

במשרד החינוך אין נתונים על מספר הגנים הסגורים, אך בתל אביב-יפו לבדה כמעט כל גן חמישי נסגר בעקבות כניסה לבידוד של אנשי צוות | משבר כוח האדם בגנים מקשה על מציאת מחליפות לגננת או סייעת שנדרשות לבידוד

גן ילדים (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
גן ילדים (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

משרד החינוך לא מחזיק בנתונים על מספר גני הילדים שנסגרו עקב התפשטות הקורונה, זאת למרות שנראה שמדובר בתופעה רחבת היקף. לפי דף הפייסבוק של עיריית תל אביב-יפו, 135 גני ילדים סגורים, מתוך 733 גנים – כלומר, 18.5% מהגנים.

גני הילדים נסגרים ממספר סיבות: אנשי צוות מאומתים, מצב שבעקבותיו גם ילדים בגן נכנסים לבידוד (מלבד מחלימים); כניסת אנשי צוות לבידוד, אם בגלל שנחשפו לחולה מאומת ואם כדי לשהות עם ילדיהם שנכנסו לבידוד; או מצבים בהם אחד הילדים בגן נמצא מאומת ובעקבותיו מרבית ילדי הגן צריכים להיכנס לבידוד.

אם איש צוות בגן נמצא מאומת, ילדי הגן שפגשו אותו נדרשים לבידוד אם אינם מחוסנים או מחלימים. אך במקרים רבים לא מדובר בכל ילדי הגן: ילדים שהחלימו, או ילדים שהחסירו מספר ימים בגן, אינם נדרשים לבידוד. במקרים רבים, ילדים אלו נותרים ללא מסגרת חינוכית למרות שאינם חייבים בבידוד.

במשרד החינוך הבהירו בתגובה לפניית 'דבר' שההחלטה לסגור גן ילדים היא בידי הגננת, מפקחת משרד החינוך ומנהלת מחלקת גני הילדים ברשות המקומית. בחוזר שהפיץ המשרד צוין שהחלטה כזו תתקבל "במקרה בו כל הילדים מנועים מלהגיע לגן הילדים, או במקרה בו צוות הגן מצוי בבידוד ולא יכול להגיע לגן". במקרה כזה, הצוות החינוכי נדרש לפעול לפי מתווה "שמירה על קשר", שהיא תכנית פדגוגית גמישה לקשר בין הגננת לילדי הגן כשהגן סגור וכוללת הפעלות שונות שניתן לערוך מרחוק וקשר בין הגננת לכל ילד.

במשרד הדגישו שגן הילדים ימשיך לפעול עם גננת וסייעת גם בעבור ילדים בודדים. עם זאת, אם מספר הילדים מצומצם מאוד והתנאים מאפשרים זאת, מוצע להעביר את הילדים לגן ילדים סמוך, כל זאת באישור ההורים, המפקחת על הגנים ומנהלת הגנים ברשות המקומית.  מצב נוסף שמאפשר איחוד בין ילדים מגנים שונים הוא כאשר כל צוות הגן נמצא בבידוד. במצבים אלו הנחה המשרד את הגננות להפעיל במידת האפשר את מתווה 'שמירה על קשר' עם הילדים שנדרשים לבידוד.

בפועל, רשויות מקומיות רבות מתקשות להפעיל את הגנים שהצוות החינוכי שלהם נמצא בבידוד עקב משבר כוח האדם בתחום סייעות הגנים. עוד בטרם החל גן האומיקרון התריע יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, ש"אנחנו בשיאו של משבר גדול הפוקד את הרשויות המקומיות במדינת ישראל בכל הקשור בתפעול גני הילדים. הסייעות קורסות תחת הנטל, המחסור והמצוקה בכוח אדם", וגנים ברחבי הארץ נסגרו עקב מחסור בסייעות.

נכון להבוקר (רביעי) היו במערכת החינוך 73,550 אלף תלמידים בבידוד כי הם מאומתים לקורונה במערכת החינוך, ו-98,285 תלמידים שנדרשים לבידוד. 11,067 אנשי צוות בבידוד כי הם מאומתים לקורונה, ו-4,431 נמצאים בבידוד.

נוהל הפעולה של משרד החינוך בתגובה לאיתור נשא מאומת הסתנה בתחילת השבוע. כעת, מחוסנים ומחלימים נבדקים בבדיקת אנטיגן ביתית או מוסדית ובמידה והם שליליים הם חוזרים למסגרת החינוכית. לא מחוסנים נבדקים בבדיקת אנטיגן מוסדית בלבד ובמידה והם שליליים נכנסים לבידוד של שבעה ימים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!