היום (חמישי) בחצות הלילה יעודכנו מחירי מוצרי הדלק הנמצאים בפיקוח, הנמכרים לצרכן בתחנות הדלק. על פי התעריף החדש, ירד מחירו המרבי של ליטר בנזין 95 נטול עופרת ב-7 אגורות, ויעמוד על המחיר המרבי ויעמוד על 5.89 ש"ח לליטר לא כולל מע"מ. מחיר זה, המהווה ירידה בשיעור של 1.17% הוא לתחנות דלק בשירות עצמי. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 19 אגורות לליטר (כולל מע"מ), ללא שינוי מחודש קודם.

המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי באילת (ללא מע"מ) לא יעלה על 5.03 ש"ח לליטר, ירידה של 6 אג' מהחודש הקודם (ירידה של 1.17%). תוספת בעד שירות מלא (ללא מע"מ) תעמוד על 16 אגורות לליטר, ללא שינוי מחודש קודם.

מחירו המרבי של הדלק מחייב את כל תחנות הדלק בישראל. התוספות היחידות אותן מותר לגבות מעבר למחיר זה הן בעד שירות מלא (כפי שמפורט במחירון), תדלוק בתעריף לילה (בין השעות 20:00 ל-6:00) ובתדלוק בימי מנוחה (שבת וחגים).

אתמול הודיעו מדינות קרטל הדלק אופ"ק כי חתמו על הסכם להגבלת תפוקת הנפט. הגבלת ייצור הנפט יכולה להוביל לעלייה משמעותית במחירי הדלק, וכבר אתמול הביא ההסכם לקפיצה במחירי הנפט.

בשנים האחרונות ירד מחיר הדלק משמעותית: משיא של 8.25 לליטר בספטמבר 2012, למחירו הנוכחי- 5.89 שקלים לליטר. הירידה, בשיעור של כמעט 30%, נובעת בחלקה מירידת מחיר הנפט.

עם זאת רובה של עלות הדלק לצרכן בישראל הוא במיסים העקיפים שהמדינה לוקחת, מיסי הבלו והמע"מ. עלותו של מס הבלו מתוך מחירו העדכני של ליטר בנזין עומדת על כמעט 3 שקלים, ומהווה 53% מהמחיר.

מחיר הבנזין בישראל מורכב בעיקר ממסים (בלו ומע"מ) והשאר הוא מרווח השיווק של חברות הדלק. כדי לעדכן את המחיר הבנזין, מנהל הדלק במשרד האנרגיה מודד את מחירו הממוצע של הבנזין באגן הים התיכון בחמשת ימי המסחר האחרונים בכל חודש בנקודת ייחוס ספציפית – הסחר בנמל לברה שבצרפת. ממוצע זה משוקלל עם שער הדולר ובתוספת המיסוי הופך למחיר הבנזין המקסימלי בישראל. מכיוון שמס הבלו נקוב בשקלים לליטר ולא באחוזים וחלקו במחיר הדלק גדול, מחיר הדלק יציב יותר ממחיר הבנזין. כך, הירידה הדרמטית במחיר הנפט משפיעה באופן מתון על מחיר הדלק בישראל, המתעדכן פעם אחת בחודש.