דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קצבאות זקנה

רע"מ החרימה, הקואליציה נטשה: הצעת החוק להעלאת קצבת הזקנה עברה בקריאה טרומית

האופוזיציה הצליחה להעביר מספר חוקים, לאחר שחברים בממשלה עזבו את המליאה בעקבות החרמת ההצבעות של רע״מ | בין היתר התקבל גם תיקון לחוק, שיאפשר פריסת חשבון החשמל לתשלומים ללא ריבית

מליאת הכנסת. על הפרק: יוקר המחיה, סיוע לעסקים, רפורמה בחקלאות ושכר המינימום (צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ')
מליאת הכנסת. על הפרק: יוקר המחיה, סיוע לעסקים, רפורמה בחקלאות ושכר המינימום (צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ')
דבר
צרו קשר עם המערכת:

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית שמונה הצעות חוק שהעלו חברי האופוזיציה. זאת, אחרי שחברי הקואליציה נטשו את המליאה מאחר שלא הצליחו לגייס רוב בעקבות החרמת ההצבעות על-ידי חברי מפלגת רע"מ. ההחרמה הגיעה בעקבות הנטיעות של קק"ל בנגב והעימותים בין תושבים בדואים לשוטרים.

הצעות החוק של האופוזיציה, אשר כאמור כן הצליחו לעבור בקריאה טרומית, הן הצעת החוק של יו״ר הרשימה המשותפת, ח״כ איימן עודה, להעלאת קצבת הזקנה, הצעת החוק של חבר הכנסת שלמה קרעי מהליכוד, להקלות על עוסק זעיר, וכן הצעת החוק שיזם מכון "זולת" לשוויון וזכויות אדם ואימץ ח"כ אחמד טיבי, לחייב שוטרים להפעיל את מצלמות הגוף שלהם בזמן הפגנה.

ח״כ עודה אמר לפני אישור העלאת קצבת הזקנה: ״הפקרת הקשישים לעוני היא פשע שחייב לעבור מהעולם. הצעת החוק שלי להעלאת קצבאות הזקנה עברה, ואמשיך לקדם אותה עד שנצליח להעלות את הקצבאות. אם לממשלה יש מיליארדים לפנסיות צבאיות היא יכולה למצוא כסף לקצבת זקנה שמאפשרת חיים בכבוד״.

קצבת אזרח ותיק בישראל כיום היא מהנמוכות ב-OECD. לפי הצעת החוק של יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, הקצבה תעלה בכ-2,000 שקלים בחודש, מהם יהנו קרוב למיליון קשישים החיים היום במדינה.

לקוח שמעוניין לחלק לתשלומים נאלץ לשאת בריבית

למרות שלא זכתה לתמיכת הממשלה, מליאת הכנסת אישרה בטרומית הצעת חוק המבקשת לאפשר פריסת תשלום עבור צריכת חשמל, שהוגשה ע״י חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי (ש״ס).

התיקון לחוק משק החשמל, מציע לחייב ספק שירות חיוני לאפשר לצרכן חשמל לפרוס לתשלומים את התשלום בעד צריכת חשמל ללא עמלה או ריבית.

בהסבר להצעה צויין כי כיום, ספק שירות חיוני המחזיק ברישיון לניהול, להולכה או לחלוקה של חשמל, לא מאפשר לצרכן לשלם את חשבון החשמל באמצעות פריסה לתשלומים.

״צרכנים אשר אין ביכולתם לשלם את חשבון החשמל במלואו, נאלצים לבצע תשלום בקרדיט, באמצעות כרטיס אשראי, המאפשר לפרוס את הסכום בממוצע תשלומים של בין 12 ל-18 חודשים ואף יותר, בהתאם לתנאי החשבון של הלקוח״, נכתב בהצעת החוק.

״באופן זה, חברת החשמל מקבלת את מלוא סכום התשלום מראש מחברת האשראי, אך מבחינת הצרכן – מדובר בהלוואה לכל דבר הנושאת ריבית שנתית שקובעת חברת כרטיס האשראי המגיעה לשיעורים של כ-13%-12% לשנה״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!