דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
29.5°תל אביב
  • 30.4°ירושלים
  • 29.5°תל אביב
  • 28.7°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 35.5°באר שבע
  • 39.2°אילת
  • 34.4°טבריה
  • 29.4°צפת
  • 32.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

עולם העבודה / איגודי העובדים בארה"ב קוראים לחרם על עסקיו של דונלד טראמפ

זאת עקב סירובו של המועמד הרפובליקני לנשיאות להיכנס למשא ומתן קיבוצי עם עובדים בבית מלון שבבעלותו בלאס וגאס. "אנחנו קוראים לבני הברית שלנו ולעובדים להראות סולידריות באמצעות חרם ארצי עד שדונלד טראמפ 'הנושא ונותן הגדול' יבוא לשולחן הדיונים", אמרו העובדים.

Photo: Tony Webster, flickr
Photo: Tony Webster, flickr

חברי איגודים מקצועיים בארה"ב קוראים לציבור האמריקני להחרים את עסקיו של המועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ בכל רחבי המדינה, זאת על רקע סירובו של להיכנס למשא ומתן קיבוצי עם למעל מ-500 עובדים, העומדים בתנאים הקבועים בחוק למשא ומתן כזה, במלון שבבעלות איש העסקים בלאס וגאס.

על המהלך הכריז מוקדם יותר השבוע איגוד העובדים הארצי UNITE HERE, במסגרתו פועל איגוד עובדי הקולינריה שמייצג כ-57 אלף עובדים מענף האירוח באזור בלאס וגאס. יש לציין כי מדובר במהלך יוצא דופן עבור האיגודים המקצועיים, שנמנעים בדרך כלל מהחרמת בתי עסק על מנת שלא לפגוע בעובדים המועסקים בהם.

דונלד טראמפ (ארכיון). צילום: סוכנות AP
דונלד טראמפ (ארכיון). צילום: סוכנות AP

"אחרי מסע הסברה מביש נגד העובדים המאוגדים שלהם, המלון עדיין מסרב להיכנס עימם למשא ומתן" נאמר בהודעה שהוציאה גאוקונדה ארגואלו-קליין, בכירה באיגוד עובדי הקולינריה, "אנחנו קוראים לבני הברית שלנו ולעובדים להראות סולידריות באמצעות חרם ארצי עד שדונלד טראמפ 'הנושא ונותן הגדול' יבוא לשולחן הדיונים".

איגוד עובדי הקולינריה, בשיתוף ארגונים נוספים, ערך מספר צעדות ענק מחוץ לבית המלון בניסיון להפעיל לחץ על החברה. אירועי תמיכה בחרם מתוכננים להתקיים בוואיקיקי שבהוואי בה פועל בית מלון הנושא את שמו של טראמפ ובמרכז הפיננסי של סן  פקנסיסקו, אזור בו מחזיק המועמד במספר בניינים מסחריים.

לטענת נציגי האיגוד, עובדי המלון של טראמפ מרוויחים כשלושה דולרים פחות לשעה ממקביליהם במלונות העיר.

מטה הבחירות של טראמפ, כמו גם החברות העסקיות שבבעלותו, לא הגיבו לבקשת התגובה של סוכנות הידיעות איי.פי.. בראיון שהעניק לעיתון מקומי בלאס וגאס אמר דונלד טראמפ ג'וניור כי הוא למיטב ידיעתו לא מתוכננים דיוני משא ומתן בקרוב.

"אם תבחן את ההיסטוריה שלנו, תמצא היסטוריה בת עשורים של משאים ומתנים" אמר לעיתון בנו של המועמד, "אז נראה מה יקרה. כל מקרה נבחן לגופו".

כזכור, בחודש יולי האחרון החליטה המועצה הלאומית ליחסי עבודה (NLRB), הגוף הפדרלי המופקד על טיפול בסכסוכי עבודה ונהלי עבודה לא תקינים, לדחות את הערעור שהגישה חברת "טראמפ ראפין מסחר בע"מ" (המנהלת את בית המלון) על הבחירות שקיימו העובדים בדצמבר 2015 בהן ניתן רוב להתאגדות. משמעות ההחלטה היא שהחברה מיצתה את כל אפשרויות הערעור בפני המועצה.

אחרי החלטה זו אמרה ארגואלו-קליין כי "אנחנו שבעי רצון מהחלטת ה-NLRB, ששוב אישרה שההצבעה על התאגדות בבית המלון 'טראמפ' בלאס וגאס הייתה הוגנת וחוקית. אנו מצפים להתחלת משא ומתן כדי שהעובדים יוכלו לקבל שכר הוגן, ביטחון תעסוקתי וביטוח רפואי טוב".

שלושה חודשים מאוחר יותר, התבדו התקוות לקיום משא ומתן וכעת מנסים העובדים להפעיל לחץ כלכלי גדול יותר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!