דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
22.4°תל אביב
  • 16.9°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.9°באר שבע
  • 26.0°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 14.2°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

״חברי הממשלה צעקו איתנו בהפגנות וכעת מפנים לנו את הגב״

חברת הכנסים הרפואיים ״פרגון״ ארגנה עשרות רבות של אירועים בארץ ובחו"ל מדי שנה, ואף הצליחה לשרוד את גלי הקורונה הקודמים, אולם כעת מתקשה לשרוד את הגל החמישי | אייל הלוי, מנכ"ל שותף, מספר: ״הממשלה מחליטה שלא להחליט, אנחנו בהפסדים של מיליונים״

אייל הלוי, מנכ״ל שותף בחברת הכנסים הרפואיים ״פרגון״ (צילום: אלבום פרטי)
אייל הלוי, מנכ״ל שותף בחברת הכנסים הרפואיים ״פרגון״ (צילום: אלבום פרטי)
הדס יום טוב

אייל הלוי, מנכ"ל שותף בחברת ״פרגון״, חברה בין לאומית המתמחה בניהול, תכנון והוצאה לפועל של  כנסים  ואירועים, לרבות כנסים רפואיים בין לאומיים בארץ ובחו"ל, מאוד מאוכזב מהממשלה לה הצביע. בגלל חוסר משילות, לדבריו, הוא סופג הפסדים שהוא לא יודע אם יצליח להתגבר עליהם הפעם. ויותר מעל עצמו, כואב לו לראות ענף שלם יורד לטמיון. 

"עכשיו, בלי הודעה מוקדמת, הכל התבטל", אומר הלוי ל'דבר'. "גם אנשים חוששים, אז לא מתכננים דברים חדשים קדימה. בנוסף, מנכ"ל משרד הבריאות הוציא מכתב לרופאים שאסר עליהם ללכת לכנסים, והם פשוט לא מגיעים או מבטלים את הכנסים שלהם. בפועל, שמים עלינו הגבלות בלי לקרוא לזה סגר". 

"בתור אחד שאמר שצריך שינוי והצביע לאנשים שיושבים בממשלה הזו, אני בהלם מההתנהלות של הממשלה", הוא מוסיף. "אין ריבון, אין משילות. ההחלטה היא לא להחליט, ואנחנו אוכלים אותה בגדול. אני לא אוהב לקטר, אני אדם שיודע להסתדר. אבל המכות האלו שנוחתות עלינו בלי תכנון לא מאפשרות לנו לנשום". 

"ירידת מחזור של 4 מיליון שקלים" 

"בסגר הראשון הייתה מכה מאוד קשה", מספר הלוי, ומסביר שלארגן כנס לוקח המון זמן. "זמן התארגנות הוא בין שלושה חודשים לשנה, בממוצע שישה חודשים. אנחנו משלמים לעובדים, ספקים, מקדמות ועוד כבר 8-7 חודשים לפני". 

"זאת אומרת, שעל כנס שאמור היה להתקיים במרץ 2020 עבדו כבר מאוקטובר 2019, והיו הרבה כנסים גדולים שצריכים היו להתקיים. ההוצאות הוצאו, המקדמות שולמו, ומצאנו את עצמנו בבור אדיר, עם הוצאה של למעלה משלושה מיליון שקלים ואפס הכנסות". 

בהמשך השנה, הצליח הלוי לעשות התאמות, ופרגון ערכה כמה כנסים וירטואליים שאפשרו מרווח נשימה, אבל המינוס היה עדיין כבד. "רק אחרי כמה חודשים של מחאות המדינה הגיעה למודל של החל"ת, שאישית אני לא מסכים איתו, אבל הוא איכשהו נתן את האפשרות לצוף. אכלנו רווחים משנים קודמות, חסכונות, לקחנו הלוואות מדינה ואיכשהו צלחנו את 2020". 

"לקראת החצי השני של 2021 התחלנו לעשות כנסים מקומיים, ועוד שני כנסים בין לאומיים בדובאי. חשבנו שכבר נפתח ותכננו שני כנסים בין לאומיים כאן, ואז שוב נחסמה הכניסה לתיירים, והכנסים נשארו מקומיים. למרות זאת, היינו כבר בהתלהבות לקראת 2022, וינואר-פברואר כבר היו מלאים בכנסים".  

"עכשיו אנחנו בשוק, אני באמת לא יודע מה לעשות", אומר הלוי בצער, ומספר שהירידה היא ממש של 100%. "אנחנו מתעסקים רק בביטולים. לא צפינו את זה, התחלנו קצת לצאת ולחייך, לאנשים כבר נמאס מכנסים וירטואליים וארגונים לא רוצים את זה". 

"נפער פה פער והוא רק מעמיק" 

כבר עם פרוץ המגיפה ותחילת המגבלות, יצאו עולם התרבות והאירועים למחאות. הלוי מספר שגילה אז שמדובר בכלכלה שלמה. "ברגע שיש כנס בין לאומי כאן זה מספק עבודה להמון אנשים – מהאולם שבו מתקיימות ההרצאות, קייטרינג, נהגי מוניות והסעות, מלונות, מסעדות, שופינג ועד לדפסים שמדפיסים לנו את התכניות ולאנשים שיוצרים את התגים". 

"בשנה שהיא לא שנת קורונה, אנחנו מקיימים 25 אירועים גדולים, ועוד כמה עשרות מפגשים קטנים יותר. זה המון אנשים שחיו מזה. במקביל ההייטק חוגג, נפער פה פער והוא רק מעמיק". 

וזה לא מדלג גם על העובדים של הלוי עצמו"החזרנו עובדים, חלק מהעובדים המקצועיים שלנו התייאשו ועזבו את הענף והכשרנו עובדים מחדש. הורדנו שוב ב-50% את מצבת העובדים, וגם עם אלה שנשארו אני לא יודע מה לעשות", הוא מספר. "אלה אנשים שיקרים לנו, אנשים עם משפחות שתלויים בנו, נשבר לי הלב". 

הלוי מתאר אכזבה גדולה ממדיניות הממשלה. "אני מאוד מאוכזב. הייתי מגדיר את ממשלת השינוי, שהצבעתי לה, כממשלת שינוי לרעה. היא פשוט מתנהלת בביריונות", הוא אומר בכעס. "כל אותם אלה שישבו איתנו – רזבוזוב, מיקי לוי, פורר, הורוביץ, שהיו איתי אישית בוועדות קורונה בכנסת וצעקו איתנו, כעת פשוט מפנים לנו גב. הם צריכים להתבייש, הכיסא הפך אותם לחירשים ולעיוורים". 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!