דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משפטי

דיווח: נתניהו נתן אור ירוק לפרקליטו להתקדם עם הסדר הטיעון

ראש האופוזיציה ורה״מ לשעבר אישר הערב (ב׳) את ההתקדמות לעסקת הטיעון, כך לפי דיווח ב״כאן״ | אמש ערכו בני משפחת נתניהו פגישה לילית בנושא עם עורך הדין בעז בן צור | לטענת משרד המשפטים נתניהו לא פנה עדיין רשמית ליועמ"ש

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו בבית משפט המחוזי בירושלים (צילום: אורן בן חקון / פול)
ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו בבית משפט המחוזי בירושלים (צילום: אורן בן חקון / פול)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר האופוזיציה ח"כ בנימין נתניהו (הליכוד) קיים אמש (ראשון) פגישה בביתו של הסנגור בעז בן צור ברמת גן להתייעצויות על עסקת הטיעון. בפגישה השתתפו גם בני משפחתו של ראש הממשלה לשעבר. בתום מספר שעות של התייעצויות, החליט נתניהו להמשיך את המגעים עם היועץ המשפטי לממשלה בנושא.

במשרד המשפטים אמרו אמש שנתניהו עדיין לא פנה באופן רשמי ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בבקשה להיכנס למשא ומתן ולסכם את פרטי העסקה.

חתימה על עסקת טיעון עשויה לגרום למפח נפש לפעילים הן במחנה תומכי נתניהו והן במחנה מתנגדיו, שציפו גם יחד לפסק דין חלוט לגבי האישומים כנגדו.

השגת פסק דין כזה, צפויה לארוך עוד מספר שנים, תוך התנהלות משפט ההוכחות העכשווי והאפשרות הסבירה לעתירות שיוגשו כנגד החלטת בין הדין המחוזי לבית המשפט העליון בהמשך.

בין התומכים בעסקת הטיעון הוא נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרן ברק. בשיחה עם אתר וואלה אמר ברק אתמול: "נתניהו היה מגן על מערכת המשפט, אבל עם הגשת כתב האישום נגדו – הפך למנפץ". למרות הביקורת הציבורית, ברק הבהיר כי הוא "עדיין תומך בהסדר טיעון עם נתניהו".

הידיעות על גיבוש עסקת טיעון בתיקים כבר החלו לגרום להשפעות במערכת הפוליטית. בין השאר, נמנעה אתמול הממשלה מלהצביע על הקמת ועדת חקירה ממלכתית בפרשת הצוללות.

מפלגות הגוש הימני בממשלה (ימינה, תקווה חדשה וישראל ביתנו) בוחנות אפשרות של שינוי הרכב הממשלה בכנסת הנוכחית, בה יחליפו מפלגות הימין את מפלגות השמאל, ותקום ממשלת ימין רחבה. ממשלה אפשרית זו תוביל הליכוד, אך ללא בנימין נתניהו בראשה.

2.3 מיליון שקלים תוך 24 שעות

במקביל, מיזם מימון המונים למען ההגנה המשפטית של נתניהו הצליח לגייס מעל 2.3 מיליון שקלים מאז יצא לדרך אתמול בבוקר.

הכסף נאסף דרך אתר גיוס ההמונים גיבצ'אק "למימון הגנתו המשפטית של בנימין נתניהו", עבור עמותת "מוסרי". העמותה מגדירה עצמה כ"ארגון זכויות אדם יהודי" ותחתיה פועל גם ארגון "בצלמו" בהובלת פעיל הימין שי גליק.

עיתונאים בולטים הידועים בעמדותיהם הימניות כמו ינון מגל ואראל סגל עודדו את עוקביהם להשתתף בקמפיין התרומות במהלך היום וכתוצאה מכך האתר של חברת גיבצ'אק מתקשה לעמוד בעומס הגלישה החריג, כאשר האתר מדווח על סביב 10,000 תורמים עד כה.

עורכי הדין שחר בן מאיר וציפי שפירא, שלחו למארגני הקמפיין בעמותת "מוסרי" מכתב התרעה, לפיו גיוס הכספים הינו לכאורה בלתי חוקי. עורכי הדין מציינים כי לאיסוף התרומות לא נתקבל אישור מקדים מוועדת האתיקה של הכנסת, וכי הכספים עלולים להיות מתועלים למטרת תשלום קנס שיוטל על נתניהו, כחלק מעסקת הטיעון שאולי מתגבשת.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!